![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et dumt spørsmål fra en som aldri har flydd annet enn Økonomibillett:
Hvis man har en Economy Full Flex billett og ikke blir å reise likevel, da får man altså alt refundert (eller kostnaden for billetten blir vel ikke trukket?) Må man ringe SAS og si at man ikke blir å reise, eller holder det med at man rett og slett ikke dukker opp/sjekker inn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du får refundert billetten, men må gi beskjed om at du ikke reiser likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jo, det stemmer. Hos SK blir det trukket fra kortet ditt i det du bestiller, og du kan selv avbestille på nett frem til avgang. Refusjonen av Business/Eco-Extra/Full-flex, skjer innen 3 dager(i mine tilfeller).
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
I motsetning til hotell- og restauraantbransjen, kjøper man og ikke reserverer når man fullfører handelen med et flyselskap. Vilkårene er som regel (uavhngig av selskap) veldig synlige og en full flex billett gir som regel full refundering om man skulle la være å reise, bare man sier ifra før reisen skulle skjedd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Full flex billetter på SAS trengs ikke å avbestilles før reisen - det er grunnen til at flyene overbookes, billetten er gyldig i 12 måneder eller til den er brukt. Men det er veldig fint om det blir gjort, for andres reisendes skyld som ønsker å booke på et fullt fly.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser at jeg nok var litt eplekjekk her
![]() Det er selvfølgelig godt mulig at man ikke må gi beskjed om at man ikke skal bruke billetten. TP eller en eller annen bedriftsavtale feks? Og da er det selvfølgelig også mulig at flyselskapet kun tar seg betalt de gangene man faktisk har fløyet. Min erfaring er fra reiser bestilt på egen (privat) profil. Har, uten untak, blitt belastet for reisen, for så å få den refundert i ettertid om det har kommet noe i veien. Om jeg kunne brukt reservasjonen for en framtidig reise har jeg faktisk ikke reflektert over. Kan ikke huske å ha lest noe om dette, men det står vel gjerne med bitteliten skrift i vilkårene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flott!
Det er dette med "en viss tidsperiode" jeg ikke var klar over. Hvis man endrer er det klart billetten er god også dagen etter, men at man ved no-show fortsatt har en gyldig reise er nytt for meg. Og forsåvidt godt nytt, da det som regel er nok å fikse når man er oppe i de situasjonene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billigste Full flex? | Helikopter | Reiseforum | 2 | 04-06-2013 21:55 |
Avbestilling av full flex-billett hos SK | 737-405 | Reiseforum | 4 | 28-05-2012 10:18 |
Full Flex | SASFan | Reiseforum | 4 | 15-02-2010 00:02 |
Kansellering av business / full flex | beck | Reiseforum | 4 | 07-11-2009 14:41 |
FLEX vs FULL FLEX innenlands | TOS | Flyforum | 7 | 28-03-2007 19:58 |