Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-02-2013, 03:11   #1
flyKSU
ScanFlyer Molded

flyKSU's Avatar

SAS Een vlucht naar Brussel

flyKSU har vært i Brussel. Hvorfor, i alle dager kan man jo spørre. Jo, nå har det seg sånn at jeg er ung student på et studie som i stor grad omhandler EUs institusjonelle rammeverk. I tillegg ble vi lovet meget med øl, så destinasjonsvalget er da plutselig ikke så merkelig likevel. Kilroy sendte oss med SAS hele veien, så av den grunn vil det her nok ikke skildres noen spesielt eksotiske reiseopplevelser.

SK361 TRD-OSL / Boeing 737-800 LN-RRT / 14A
Ut på tur, aldri sur. Bortsett fra vinden denne morgenen – nordavind fra alle kanter. Jeg rekker akkurat å konkludere med at februar klokker inn på en solid andreplass i kategorien årets jævligste måneder – kun slått av november, før flybussen runder hjørnet. Klapper inn til Værnes en lille time senere, og spaserer inn i avgangshallen for en rolig flyplasspils. Ombordstigning annonseres en halvtime før rutetid, og man tusler ned og setter seg på plass. –RRT er utstyrt med de nye, dog nå å regne for nokså gamle SAS-setene – dere vet, der hvor Scanorama og gjengen er plassert i hodehøyde i stedet for som en ball foran knærne i setelommen. Og jeg synes de er riktig så gode jeg.

Flyturen: -RRT kunne skryte av WiFi om bord, men jeg fikk det ikke til å funke. Ellers var det en rolig og vant tur sørover med en kopp kaffe på bordet. Scanorama hadde dessuten en høvelig lang reportasje om vårt kjære Nordvestland, som jo var hyggelig lesing. Ned på Gardermoen på rutetid (en merknad som seg hør og bør ble sneket inn i flere annonseringer fra crewet) og til min store glede rullet vi glatt forbi tullebygget Pir Syd. Korte minutter senere stod vi klare i avgangshallen, etter en liten snushandel på Tax Free-en.

SK4745 OSL-BRU / Boeing 737-800 LN-RPO / 22F