![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg og en kamerat fant ut at vi hadde begge fri igår (onsdag), så hvorfor ikke ta en tur ut i verden. Destinasjon ble etter litt vurdering London.
Været der nede var behagelig,men lysforholdene ut på ettermiddagen var heller dårlige. Sett også utifra at det var noe overskyet ble det ikke bedre. Vi traska runt halve flyplassen før vi fant ett noenlunde sted å stå. Nå skal det legges til at taxikuskene der borte er heller lite sammarbeidsvillige og en utskrift av spotterkartet lastet ned fra nettet var ikke til nevneverdig hjelp. Selv flyplass informasjonen der var til ingen nytte. Vi ble enige om at vi skal ta en tur over til sommern, ha en leiebil tilgjenglig og at landinger/takeoff er i vestelig retning. Igår var dem i Østerlig noe som bare gjore ting værre. Vi fløy SK ned til LHR, en Boiiiiing 737-883, med behagelig beinplass og hyggelig crew. Tilbake med siste fly med British (h)Airways. Airbus 319. Jeg må bare stå på det jeg har ment de siste årene at B A har bedre service,bedre fly og crew. SK gjore en bra jobb,men de overgår ikke B A på noen som helst måte. Så her har mine kolegaer og ikke minst produktansvarlige mye jobb. (og ja, jeg har ingen problem med å være kritisk mot min egen arbeidsgiver. Jeg så det også på vei ned den morgenen B A fylte en A-321 til randen,mens vår 737-800 var ca halvfull. Ikke ett bra tegn.. så her trengs det sjerpings.. ) Vel nok politikk Det ble noen få bilder til slutt. Noen av dem ble nesten akseptable også. Men jeg regner med at de bedre på neste tur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den der Olympic-maskinen ser ut som en DC8 med det fargeskjemaet.
Flotte bilder synes nå jeg. Kjekt med impulstur indeed. En kommentar til bildebehandlinga di: Det er en eller annen komprimering som gjøres med bildene dine som ikke er helt som den skal. Du ender opp med rundt 100kb men likvel får du en pixelering rundt bokstavene på flyene. Det er litt merkelig spør du meg. Spørsmål: - Har du en dpi på 72 eller 90 på det ferdige produktet? Hvis du har høyere dpi (240 eller 300) vil bildet måtte gå kraftig ned i kvalitet for å komme under 100kb. - Hva slags kvalitet velger du? Med 800 piksler på tvers skulle strengt tatt en 60% kvalitet være akkurat passe for å få rundt 100kb på bildene. Slik det ser ut for meg er du nede i 30% til tider, sjøl om det selvsagt kan være en annen grunn til at du får denne pikseleringa. - Hva slags program bruker du? Edit: Jeg sjekket størrelsen på bildene dine denne gangen og så du var nede i 30-40kb per bilde. Det er ALT for lite sånn med tanke på hva slags tur du har vært på. Bildene dine fortjener bedre kvalitet enn det! K |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Jeg bruker Photoshop CS for etterbehandling, bildene blir resized med Ifranview foreløpig. Jeg driver å eksprimenterer med photoshop til å resize også,men har ikke helt fått draget på det ennå. Jeg får endel korn i bildene har jeg lagt merke til. Om dette er kameraet eller post-produksjon vet jeg ikke, men jeg ser det oftest når det er bilder som er tatt i dårlig lys. Og eller der lysnivået har blitt justert (noe disse har)
Ang prosentene du nevner aner jeg ikke hva du mener. På de bildene jeg er ferdig med i PS lagerer jeg med maximal kvalitet Dette har også vært igjennom samme prosess,men resultatet er betraktelig bedre syntes jeg. ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Okay. Er det CS2 eller 1 du bruker? For i 2'ern er det en meget bra batch resizer som HaraldH viste meg.
Men altså: Det jeg gjør, er at jeg åpner bildet. Leker litt med autolevel eller bare level samt kontrast. Så hender det jeg kjører UnSharp Mask for å stramme opp bokstavene litt. Hvis jeg skal beholde bildet for utskrift kjører jeg så en "Save as.." og lagrer bildet med kvalitet 9. Deretter går jeg på Picture Size og setter bredden til 1000 piksler (jeg liker ikke 800, selv om det formatet passer bedre til Scanair) Deretter går jeg på "Save for web" Det som skjer da er at bildet automatisk får en oppløsning på 72dpi, noe mer er ikke nødvendig på grunn av skjermoppløsningen. Så setter jeg kvaliteten vanligvis til 60%. Det er en sånn sliding bar på høyresida. K |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Nydelig
![]() Skal prøve på det når jeg kommer hjem, se åssen det blir Jeg har CS 1, har ikke oppgradert den ennå bare
![]() |
#6 |
|
![]()
Sånn nå tror jeg begynner å finne ut av endel ting på phtotoshop. den "save for web" funksjonen ser ut til å funke ganske bra,med stor takk til atck.
![]() Jeg har laget ny verson av endel av bildene jeg tok på LHR forrige dagen og kommer med fler etterhvert som jeg får dem ferdige. For meg ser det ut som kvaliteten er noe bedre. Spesielt på Jordanian saken der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tur til Birmingham med FlyBe (retur med SK fra LHR) | Yeager | TripReports | 6 | 06-12-2014 17:43 |
Med A340 fra MAD til LHR | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 04-11-2014 13:37 |
Noen bra forslag på en impulstur? | Dushbag | Reiseforum | 13 | 20-09-2012 22:09 |
Så har man prøv det også - Sofitel LHR T5 (inkl. OSL-LHR med BA) | Discus | TripReports | 38 | 15-12-2008 04:55 |
A380 med first flight til LHR | Concorde | Flyforum | 8 | 19-03-2008 23:07 |