![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
AF/KL kommer etter ryktene å dømme til å innføre 15 € bagasjegebyr på de billigste billettklassene. Fra før av tar de kredittkortgebyr (som riktignok kan unngås med bank transfer som er tilgjengelig i bl.a. Norge).
http://www.dutchnews.nl/news/archive...rges_for_s.php http://www.flyertalk.com/forum/air-f...ini-class.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spår at bagasjebegyr blir vanlig hos de fleste full-service selskaper i europa om noen år. Det er vanlig i USA innenriks, og europa kommer nå etter. Det er bare at ingen vil være først ute, før nå da....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før også SAS innfører dette
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
KL er generelt sett dyrere enn SK fra BGO, og for gnitne nederlendere er slike ekstragebyr provoserende når selskapet allerede drar ut en premium pris med minimum bonuspoeng. Måtte forklare grundig hva som skulle til for å flytte over sølv/gull til SAS, siden de ville droppe KL. Ikke en særlig god endring for gnitne nederlendere... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
|
![]()
Hmm.. gjelder dette allerede bookede billetter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Etter hva jeg skjønner på flyertalk så er det snakk om en ny fare som introduseres som er 20 euro billigere enn dagens billigste fare, og så kommer bagsjen til å koste 15 euro....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som vi kidsa kaller det: WORD!!! Som nederlender kan jeg meddele at dette bare styrker mitt hat-forhold mot KLM og AMS! Næiggu f**n at jeg skal betale bagasje når jeg fly med et "bedre" selskap!
Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da blir det vel av typen som Air Canada og Air Berlin har, en eller annen farefamily som heter "Basic" eller "Slank" eller "Simple" eller noe sånn.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den der kjøper jeg ikke før det er utførlig bevst at gjennomsnittsprisen faktisk ligger minst 15 € lavere enn tidligere. Fins det noen slike undersøkelser av Air Berlin etter at de innførte dette konseptet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flysitter
|
![]()
Ser ut som det bare er å inmelde seg i Flying Blue for å slippe unna gebyret
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
Kronglete formulert. Mulig du har rett, elller så er det kun elite medlemmer som får en ekstra bagasje... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blir spennende å se om det virkelig stemmer at alle FB-medlemmer, uansett status, slipper gebyret, eller om det rett og slett er en feil. For å være føre var har jeg meldt meg inn. Er vel ikke umulig at det kan komme et krav om minimum alder på medlemsskapet slik at ikke hvermansen kan dra opp Galaxy'en ved bag drop og opprette en konto. Eventuelt kan jeg se for meg et scenario hvor det kreves et innmeldingsgebyr på kanskje 50 € for å gjøre det smutthullet mindre attraktivt. Foreløpig inntrykk av FB er at EuroBonussidene slett ikke virker så verst lengre
![]() Hadde passet meg bra om det blir mulig å bruke FB-medlemsskapet til å sjekke inn bagasje, mens milene kan registreres på et litt mer attraktivt program (kanskje det kan trikses til ved å skifte ved gate). Last edited by Mjolnir; 14-02-2013 at 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det blir kanskje mulig aa betale bagasje med poeng, slik man kan betale for overvekt i dag. FB boer i det minste bedre bonusopptjeningen om dette innfoeres, og fjerne de haaploese drivstoffgebyrene for "bonusbilletter".
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk mail på morgenen i dag om at KLM fra 22. april begynner å ta betalt for innsjekket bagasje. Sålenge du har bonuskort i KLM/Air France kan du fortsatt sjekke inn bagasje uten å betale for det, flere endringer er visst også på vei i følge mailen (se under).
"KLM recently announced that it will be changing its baggage policy for European flights. For tickets booked as from 22 April 2013, check-in baggage will be a paid option for all passengers travelling in Economy Class. An exception to this rule has been made for our valued Flying Blue Ivory members like yourself. You can check in one item of baggage free of charge, adding further to the benefits of your Flying Blue membership. Options The choice to check in baggage will become part of a range of flight options. It is also possible to expand your booking with options such as a seat in Economy Comfort or soon lounge access to the KLM Crown Lounge. This way KLM offers you the chance to customise your trip based on your personal preferences."
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Også som Platium får man også kun en free bag, skal se de tar var på gode kunder.
![]() Quote:
Det står ganske klart på websidene: You can check in one suitcase for free if you are a Flying Blue member https://www.klm.com/travel/gb_en/cam...gage/index.htm
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 15-02-2013 at 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flying Blue and SkyTeam members
Flying Blue Silver-, Gold- og Platinum medlemmer samt SkyTeam Elite- og Elite Plus medlemmer kan medbringe 1 kolli innsjekket baggasje i tillegg til standard bagasjegrense. http://www.klm.com/travel/no_no/prep...ance/index.htm Kan ikke skjønne annet enn at FBS/G/P dermed har mulighet til to stk innsjekket baggasje uten merkostnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Nederlendere og sine engelskkunnskaper altså ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM kjøper 31% av Virgin, og Delta og China Eastern 10% av AF-KLM | Someone | Flyforum | 6 | 13-01-2020 10:27 |
Nederland kjøper seg inn i Air France-KLM | Someone | Flyforum | 3 | 01-03-2019 10:18 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
Primera Air tar inn en B737 i flåten | Trdfly | Flyforum | 2 | 07-09-2012 15:54 |
F-117 Nighthawk inn i pensjonistenes rekker | Someone | Flyforum | 10 | 13-03-2008 15:03 |