![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sitter her og skal bestille en flybillett til Chania i sommer. Jeg har valget mellom disse fire (alle charter). Har ikke prøvd charter med Norwegian eller Aegean før, noen som vet hvem som er best?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Litt overalt
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøvd alle. Jeg ville valgt dy bare på grunn av wifi'en så man får en illusjon av at turen går raskere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Charter har da fint lite med flyselskap å gjøre, med unntak av setene. Det er turoperatøren som bestiller servicenivået, ikke flyselskapet. Det er langt fra sikkert at du får bedre seter, eller benplass, med SK kontra DY. For Aegan og TCAS overlater jeg til andre, siden jeg aldri har flydd disse to.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
|
![]()
Aegan ble jeg positivt overrasket over sist påske.
Beste maten jeg har fått i økonomi klasse og gratis alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Men ikke la det telle inn, det er snakk om charter her. Turoperatør bestemmer servicenivå.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt klart SAS da det er god service og bedre beinplass enn DY. Aegean er også et godt alternativ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Star Alliance only.
|
![]()
Jeg har personlig vært fornøyd med SAS på charter..
Hadde også noen venner som skulle på ferie ifjor, som er faste Norwegian-kunder.. men de fløy med SAS på charter - og var veldig overrasket (positivt) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har fortsatt ikke bestilt billetten.. SAS charter har jeg prøvd minst 40 ganger så jeg vet hva jeg får der, helt ok på alle måter. TCAS har jeg prøvd noen ganger og tror jeg utelukker de pga avreisetidspunkt og fordi jeg syns det er et masete flyselskap som hele tiden skal selge noe under flygningene. Jeg er heller ikke kjempefan av Norwegian. Så da står det mellom SAS og Aegean. Aegean frister siden jeg ikke har prøvd de før og siden jeg har hørt mye positivt om de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Är det en Charterresa med SAS och bokad genom Apollo får du 3600(?)Eurobonus poäng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.apollo.se/bokning/eurobonus
Om du har köpt din resa efter den 1 oktober 2012 Tyvärr är det inte möjligt att tjäna EuroBonus poäng på denna resa. Så snart det nya samarbetet är satt och det återigen är möjligt att tjäna Extrapoäng kommer vi informera om detta på vår hemsida samt i nyhetsbrev.
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Helt klart SAS. Har orøvd begge, og min subjektive oppfatning er at Norwegian muligens ikke har god nok opplæring og standardisering av sine kabinansatte. De har alt fra A til Å i stallen. Selv om turoperatøren bestemmer servicenivået er det ikke sikkert de i den "skarpe" enden greier å gjennomføre. SAS er gjennomført proffe, har masse erfaring og bruker tid og penger på å lære opp sine ansatte. Hos NAS kan du også ende opp med spanjoler som knapt nok snakker engelsk. Du kan selvfølgelig også få tipp topp service hvis du treffer på noen av de som har erfaring fra andre selskap! For ordens skyld; jeg jobber ikke for noen av de to selskapene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja....og nei. Det er ingen opptjening av EB-poeng på Apollo (ikke i Sverige heller) for øyeblikket. Unntaket er reiser som er bestilt før oktober i fjor, men du må registrere EB-kontoen din senest 8 dager før utreise.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt klart TCAS! De er særs proffe på charterreiser, noe man merker på servicen. De er vant til å håndtere den typen flyvninger, så man kan dels objektivt si at de er bedre.
Med SAS har jeg opplevd begge deler, hyggelig ung mann som "overskjenket" oss med G&T da vi hadde Charter Comfort, den gang det var ubegrenset av denslags. Helt til surere damer som virket som om det var under deres verdighet å fly charterflyvninger - men nå har de vel blitt nødt til det så ofte, at de har blitt bedre... Norwegian framstår som forutsigbare, men litt kjedelig. Ellers lurer jeg på hvordan persoer med SAS-logo er innne kan slå fast at det er bedre beinplass hos SAS enn DY? Grekere vet jeg ikke noe om. Maten er særs bra om bord i TCAS og et satsingsområde for dem. I tillegg er det gode til bud på taxfree, hvis det betyr noe. I tillegg har de fine menyer for drinker etc - hakket mer spennende og bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Aegean er sikkert "omvendtflyging".. Se på flytidene, kanskje opp veeldig tidlig på hjemreisen... Og sent inn på utreisen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Må si at når det gjelder charter velger jeg alltid Thomas Cook når de er et alternativ.
Mitt inntrykk er at de er som oftest i rute, god og hyggelig service om bord og aller best mat. Liker meg på første rad i ders maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Statusfordeler med Miles and bonus (Aegean) hos SAS? | ArneAustenaa | Reiseforum | 4 | 06-04-2014 18:28 |
Aegean Airlines (A3) med charter for Apollo Sommer 2013 | Navigator | Flyforum | 1 | 06-09-2012 19:29 |
SAS og Aegean Airlines med code-share-samarbeid | FlightDeck | Flyforum | 2 | 12-07-2011 17:59 |
Hva skjer med det skandinaviske markedet hvis SAS eller Norwegian avvikler? | Jumper G5 | Flyforum | 22 | 12-10-2009 22:39 |
SAS vs. Norwegian på charter. | Whatever | Flyforum | 15 | 16-10-2008 02:08 |