Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-03-2006, 08:17   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default MAS kutter flere ruter

MAS dropping seven more international routes
Nicholas Ionides, Singapore (21Mar06, 01:18 GMT, 264 words)

Malaysia Airlines (MAS) is to drop seven more loss-making international passenger routes over the next few months as part of its ongoing restructuring.

The troubled state-owned carrier says in a statement that on 1 April it will drop services between Kuala Lumpur and both Ahmedabad and Kolkata in India, as well as services between Kuching and Pontianak in Indonesia. On 1 May it will drop services between Kuala Lumpur and both Manchester in the UK and Padang in Indonesia, while on 1 June it will drop services between Kuala Lumpur and both Vienna in Austria and Xian in China.

“Malaysia Airlines estimates that the ongoing route rationalisation will improve loads, increase yields and reduce losses by up to 303 million ringgit ($82 million) this financial year,” it says.

“Cost savings are expected to substantially offset revenue losses incurred by the rationalisation of routes.”

Loss-making MAS’ recently appointed new CEO, Idris Jala, unveiled a multi-year turnaround plan late last month in which he said a major route rationalisation was planned. MAS says around 60% of its international routes are unprofitable and early this month it unveiled its first round of route cuts, covering one-way London-Langkawi-Kuala Lumpur, London-Penang-Kuala Lumpur and Sydney-Kuching-Kuala Lumpur services as well as return Kuala Lumpur-Kuching-Perth services.

In addition to the seven additional routes that MAS is now dropping, the airline says it will reduce flight frequency on its Kuala Lumpur-Shanghai, Penang-Singapore, Kuala Lumpur-Sandakan, Kuala Lumpur-Nagoya, Kuala Lumpur-Frankfurt and Kuala Lumpur-Auckland routes.

It will also drop the domestic Kota Kinabalu stopover on services between Kuala Lumpur and both Osaka and Tokyo in Japan.

Source: Air Transport Intelligence news

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2006, 10:22   #2
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Replying to Topic 'MAS kutter flere ruter'

Får ikke håpe de kutter like mye som Garuda Indonesia. Da vil de omtrent ha ingenting igjen!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2006, 11:58   #3
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Nu är väl omständigheterna olika. När Garuda tvingades drastiskt krympa kostymen var det i huvudsak till följd av ekonomiska krisen som drabbade Indonesien ’97. Malaysia Airlines är ju inte drabbade av att marknaden kollapsat, utan det är faktorer som ökad konkurrens och vad som verkar vara misskötsel av företaget som gjort att man står där man står idag. Tycker oddsen verkar högre att MH ska klara sin kris bättre och inte sluta som Garuda Indonesia.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2006, 19:32   #4
PP
ScanFlyer Molded

Da den anden tråd omkring nedlæggelse af MAS ruter (specielt ARN) er blevet lukket med henvisning hertil, tillader jeg mig lige at poste et indlæg som jeg skrev mens den anden tråd blev lukket.

Finder modaratorer dette upassende, er der ingen sure miner hvis i vælger at slette mit indlæg.

I forlængelse af: http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=10480

Jeg refererer ting fra en pålidelig kilde (har endda prøvet at give dig et hint) og som det også står skrevet så er det dennes indsigt jeg videregiver og ikke min egen vurdering. Det er heller aldrig blevet påstået at MAS vil nedlægge ARN, men at den er i farezonen for at ryge. Det er naturligvis op til den enkelte at tro på dette eller ej, men hvorfor skulle jeg videregive oplysninger fra en kilde hvis jeg så denne som utroværdig?

Hvad angår kilder, må jeg tilstå at jeg synes det er lidt mærkeligt at du i dit indledende indlæg fremstiller dine informationer som den rene sandhed, når oplysningerne dels stammer andenhånds fra et andet forum. Det er lidt dobbelt moralsk synes jeg nok…

PP is online now   Reply With Quote
Old 23-05-2006, 10:07   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=7530

Malaysia skal si opp 6000 ansatte med mål om å spare penger
Reply

Posting Rules