![]() |
|
![]() |
#1 |
Livsnyter
|
![]()
Dette er min første Tripreport her på Flyprat, så dere får være overbærende med eventuelle feil/mangler eller unøyaktigheter!
Denne turen er absolutt ikke noe "høydare" i forhold til mange av de som er her inne, men håper likevel at enkelte vil finne en inter-nordeuropeisk tur med SAS interessant å lese om! Tilbakemeldinger og rettelser, både positive og negative, mottas med stor takk! - - Oslo (OSL) Ettersom det var lenge siden jeg hadde vært i loungen på OSL var jeg og reisefølget ute i ganske god tid. Vi hadde for utreisen bestilt billetter i Business, noe som ga tilgang til FastTrack og SAS lounge både i Oslo og på Arlanda. Det var noe kø foran SAS-skrankene, så veldig fint å gå direkte til Businessskranken for innsjekk. Køen i sikkerhetskontrollen var minimal, så fordelen med Fasttrack var ikke all verden denne dagen. Etter å ha passert Tax-Free butikken i relativt høy hastighet gikk vi opp til SAS-loungen i andre etasje. Etter all negativ omtale den har fått hos mange her på forumet var ikke forventningene mine de høyeste, men jeg ble positivt overrasket (sikkert siden jeg ikke hadde store forventninger). Loungen ga oss fin avslapning i litt over en time og fred og ro er alltid velkommen. Jeg valgte å starte dagen ganske tidlig med en øl og litt snacks! Gratis internett gjorde at jeg kunne oppdatere meg på hva som skjedde på det store internettet, herunder Flyprat.no :-) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
|
![]()
SK868 OSL-ARN
12:30-13:30 Boeing 737 Sete: 1C Klasse: Economy Extra (Business) Det var Margrete Ingesdatter (LN-TUH) som skulle fly oss den lille timen til Stockholm denne fredagen. Jeg skjønte tidlig at jeg hadde gjort en "rookie-mistake" med setevalget ettersom jeg til stadig ble truffet av forbipasserende i midtgangen. Greit å strekke ut høyre fot dog, men velger 1D/1A/1F neste gang om første rad er aktuelt! Ettersom det kun var to serviceklasser på denne flygningen var det en Economy Extra matkartong med bla. kylling. Jeg fant denne overraskende velsmakende. Economy Extra-avdelingen var litt over halvfull, så vi satt alle med ledig midtsete, noe som er viktig for trivselen etter min mening! Helt OK service på denne flyvningen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Livsnyter
|
![]()
Stockholm (ARN)
Vi hadde relativt lang ventetid på Arlanda, så vi satte oss godt til rette i lougen med hhv. PC og iPad. Også her ble det drukket litt øl og brus, samt at undertegnede benyttet sjansen for å se etter gode tilbud i butikkene på flyplassen. For de som ikke er veldig kjent i loungen på ARN er den veldig lik loungen på OSL (naturlig nok).. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
|
![]()
SK2549 ARN-MAN
16:25-17:55 Boeing 737 Sete: 1F Klasse: Business Det var Katarina Viking som skulle få gleden av å fly oss fra Stockholm til Manchester. Det var satt av to rader (12 seter) på Business og som de to eneste passasjerne kunne vi bare velge å vrake hvor vi ønsket å sitte. Klok av skade hadde jeg valgt 1F på denne flyturen, et sete jeg var veldig fornøyd med. Jeg startet med en øl og en cola som ble servert av et svært hyggelig personale. En voksen flyvertinne og en litt yngre mannlig kollega viste strålende humør og var med på å gjøre turen topp! En flott opplevelse med SAS. Jeg husket igjen hvorfor jeg ønsker at SAS enda får mange år i luften! Dagens mat var laks med tilbehør. Alltid trivelig med ekte bestikk og ekte glass til ølen. Turen gikk kjapt og vi landet på rute i Manchester. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
|
![]()
Liverpool
Turens destinasjon var Liverpool, så etter en kjapp togtur fra Manchester var vi fremme på Radisson Liverpool. Sjekket inn ganske sent på dagen, så forventet ikke spesielt mye ekstra til tross for mitt Club Carlson Elite Gold-membership og det skulle vise seg å stemme. Var ikke snakk om verken oppgradering eller "velkomstgave". Hotellet var helt OK, men ingen rengjøring/fiks av rommet/bytting av håndklær mellom de to nettene var jo en skuffelse. ![]() ![]() Manchester (MAN) Vi var ute i god tid også for hjemturen. Hjemreisen foregikk i Economy Extra, så jeg kjøpte meg tilgang til Escape Lounge på flyplassen til den nette sum av €15 pr. snute. Helt OK lounge for å slå ihjel 1 1/2 time. Wifi her også. Også på denne flyplassen benyttet jeg muligheten til å få kjøpt meg noen skjorter, samt sende misunnelige blikk inn mot Emirates Lounge :-) Innsjekk gikk smertefritt da det verken var kø på Economy eller EcoEx/Business. Det samme gjaldt sikkerhetskontrollen, så Fasttrack var nesten bortkastet her også. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Ph34r; 01-02-2013 at 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Livsnyter
|
![]()
SK542 MAN-CPH
19:15-22:05 Canadair Regional Jet 900 Sete: 4C Klasse: Economy Extra Hjemturen skulle foregå via København i et fly jeg personlig ikke har flydd før, en CRJ900 med navn Johan Viking. Et veldig behagelig fly med lite støy og god komfort. Satt på sete 4C og hadde helt OK beinplass. Vi fikk servert en EcEx kartong med mat som bestod av noe kyllig med tilbehør. Smakte OK, verken mer eller mindre. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Livsnyter
|
![]()
SK1474 CPH-OSL
22:45-23:55 Boeing 737 Sete: 4D Klasse: Economy Extra Vi hadde kun 40 minutter transfer i København og med forsinket fly fra Manchester var det bare å ta bena fatt og løpe de 8-10 minuttene det tok fra gate til gate. Kom oss på flyet til Oslo og svippturen hjem. Begynte å bli slitne etter en lang dag, så husker ærlig talt ikke veldig mye fra denne flyvningen. Satt igjen på rad 4 og benplassen er som kjent på disse maskinene. Husker ikke hva som ble servert :-) Det var en kort tripreport fra min lille tur til England! Takk for at du tok deg tid til å lese den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superflyer
|
![]()
Strålende første TR her på forumet !! Synes du kan fortsette med dette når de er av en slik kaliber. Tusen takk for titten
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport! Fortsett med dette.
Hva angår Fast Track i Manchester så kan det av og til være veldig kjekt. Dette spesielt på store utfartsdager (jeg har opplevd køen i sikkerhetskontrollen til å gå utenfor de doble dørene hvor det ofte står vakter for å sluse deg inn i riktig rekke). Nå koster imidlertid Fast Track hele £3.50 om man kjøper det minst en dag før avreise, så man trenger ikke business class for å unngå kø (jeg kjøper dette nesten konsekvent for å ha opsjonen til å unngå kø... ![]() Hva angår din endedestinasjon i nord-vest England så kan man vel bare si at du nok valgte feil by... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hyggelig TR! Keep up the good work =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott debut dette her.
Du glemte å utelate en detalj som er viktig når man flyr i Business med SAS innen Europa: 1. Var det gardin mellom fiffen og bermen, og ev. var den i bruk? 2. Var det mye pax som kom rekende fra Economy for å benytte toalettet foran, og hvordan håndterte personalet i så fall dette? Jeg husker på OSL-ZRH i fjor da folk begynte å benytte 1D som "venterom" i påvente av at latrinen skulle bli ledig... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Finfin rapport dette
![]()
![]() |
#13 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() 1. Ikke gardin mellom fiffen og bermen på noen av flyturene.. 2. Ikke mye pax som ble stående å vente. Toalettet fremme ble ikke mye benyttet og det oppstod aldri noe kø å snakke om. Den lille køen må ha holdt seg i galley. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget bra! Takk for titten!
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig bra første rapport.
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Finfin rapport!
På SAS flyvninger er ofte kun satt av 1-2 rader business, gardinene på de fleste fly går ikke lenger frem en bak rad 3. Det er en av grunnene til at gardin ikke benyttes, en annen er at flere flyindivider ikke har gardin ombord overhodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott "første" TR dette her - takk skal du ha
![]() Bare å komme med fler! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Takk for fin rapport. Jeg var ikke klar over at de serverte Mariestad som øl (eller "öl") på de svenske flyene, hva har jeg ikke gått glipp av!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Livsnyter
|
![]()
Takker for fine tilbakemeldinger igjen :-)
La til et par bilder av selve hotellet i Liverpool for de spesielt interesserte :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 28 | 27-08-2014 04:15 |
OSL-SVG-CPH-ARN-OSL, min siste tur med SAS MD-80 | TigerBlack | TripReports | 4 | 02-11-2013 17:32 |
Bilder fra ARN, OSL, LHR og MAN | VC-10 | Bilder & foto | 11 | 21-10-2007 18:53 |
Man kan si hva man vil om skitne AF fly, SAS går de i næringen! | LN-AFG | Flyforum | 24 | 04-06-2007 21:35 |