![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitter ombord i SK 1469. Fikk akkurat beskjed om at døren på flyet er skadet etter at det rullet inn i gaten. Bakkepersonalet hadde visstnok fjernet klossene på nesehjulet uten å gi beskjed til flightdeck.
Ekstra kjipt at det for meg ser ut til å være en flunkende ny A320...
Upcoming flights: 12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO 29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR 05.04.15: LH 404 EWR-FRA 06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO Last edited by orhel; 25-01-2013 at 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OY-KAL. Den første A320 som kom før jul....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så maskinen når jeg kjørte forbi for rundt 20min siden. Pushback var koplet på, og da er det helt vanlig at man fjerner chocks. Så kan jo tyde på at noe muligens var feil med bremsene på pushback eller at bremsene ikke var satt på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Usch vad trist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
:-)
|
![]()
Dekkes reparasjonskostnadene av forsikringsselskapet typ full kasko på en A320
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Også på en helt ny A320... Akk og ve! :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bilder og artikkel på VG nett.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10106912 Sakset fra vg: Døren på Airbus-maskinen hektet seg nemlig fast i gaten på Gardermoen. Og da flyet rullet bakover, ble flydøren revet av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
Forøvrig er jo ikke OY-KAL ny, den er 6,5 år gammel. First flight 5.september 2006 før levering til IndiGo 28.september 2006. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var en av de første som var ute fra teknisk og kikket på maskinen. Det så riktig ille ut. Kanskje ikke ved første blikk, men ved litt studering så jeg at reprasjonen ble omfattende.
Dette kommer riktig ille ut. Problemet med 320 serien er at rundt hele strukturen går det varmevekslere, til aircond, og resten av flyet. Det var en 3 cm bulk rett bak døra. Hvis det er skade på komponenter blir det litt av en reprasjon ettersom det ligger bak primærstruktur.... huff |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Litt OT, men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være karma? Selv om det ikke dekkes av massemedia kan jeg fortelle at det er mange hjertens lykkehistorier som har sin TAKK i SAS. Så at SAS som en helhet skal ha "dårlig karma" etter seg, der er jeg uenig
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
|
![]()
Så fordi de administrative i selskapet er på en snurr, så skal alt annet BRA som skjer i selskapet bety ingen ting? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være så skinnhellig mot SAS, det er flere divisjoner av SAS enn bare det administrative. Jeg som kunde får ikke gjort en dritt med administrasjonen, og velger å fokusere på det som påvirker meg direkte: har like fine flyturer, og de ansatte både på bakken og ombord er akkurat de samme flotte menneskene som før...
![]() |
#15 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Auu, det der hørtes ut som litt dyr morro... Innimellom hadde det kanskje vært greit med en eller annen "snap off" funksjon på disse dørene som slår utover.. Men det åpner vel for en hel bøtte med nye utfordringer.. Lykke til med reparasjonen og hold oss gjerne oppdatert med hva som må til for å få på plass døra igjen!
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Noen som spekulerer i om park brake har blitt løsnet for å registrere avgang og slippe delay? Noen som vet om flyet lå an til en forsinkelse utover to minutter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man releaser ikke brekket uten å være i kontakt med følgepersonen. Og siden passasjerdøra også må være lukket for at offblock registreres, høres det usannsynlig ut. Vi får se ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Shit happens dessverre. Noen som har fjernet chocks før TBL va skikkelig på plass og låst?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Aviser har jo en tendens til at gøre tingene værre end de er...
Døren revet af, jamen det vel ikke engang ligner. På billedet kan det se ud til at døren mangler ja, men den er hængslet på den anden side som ikke kan ses. Døren er altså ikke revet af, men er beskadiget og en reparation kan tage lang tid. Det er så nok ud tilat vi alligevel ikke får den til AAR søndag aften desværre med mindre de lavet et fly bytte.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Browncoat
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10106948
Quote:
Maks uflaks for SK idag... 2(!) maskiner ute med skadet dør på samme dag
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by Martin; 25-01-2013 at 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ambulansehelikopter gate 15 OSL | Chriscross | Småprat | 15 | 22-12-2017 11:07 |
SK 1469 08APR 1345 | KjetilK | Register- og ATC-Forum | 12 | 29-04-2013 20:16 |
SAS fly gled inn i gate på Sola | TheEirikK | Flyforum | 1 | 15-12-2012 13:29 |
Byggearbeider OSL ved gate 39/41 | Someone | Småprat | 10 | 12-04-2011 22:27 |
SAS-maskin trillet avgårde på Værnes | Falcon | Flyforum | 23 | 08-09-2007 06:19 |