![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Altså det i slutten var tull (i tittelen).
Men er det mulig å sende en forespørsel via email? Eller er det størst sjangs ombord? Tror neppe jeg får sitte der hele flyturen, men hadde uansett vært kjekt med en liten titt i a319 flyets cockpit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel bare å smile pent og si at du er flygær'n, så får du enten ja eller nei basert på de to på sete 0A og 0B.....
![]() Ser og at det er flere poster her på akkurat samme tema, men annet flygbolag, bla. denne: http://forum.flyprat.no/showthread.p...ight=klappsete
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Pax på jumpseat er ikke tilladt i uk airspace.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
FlyHi, er klar over det, men jeg vil anta at han da skal fly fra SVG-LHR? Da kan han jo sitte på klapp før de når UK airspace......
![]() |
#5 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
BA og deres crew er ekstremt restriktive med jump seat på flightdeck.
Men spør om et besøk på bakken og snik inn forespørselen om jump seat under take off. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Å få sitte på klappsete under flyging tror jeg dessverre du bare kan glemme. Ingen UK registrerte selskap jeg vet om har tillatelse til å ha "uvedkommende" (folk som ikke er ansatt i selskapet og evt. har airside pass) på klappsete.
Jeg tviler meget sterkt på at de vil la deg sitte der ved avgang og så slippe deg ut selv om det skjer utenfor UK luftrom. Problemet er at alt det tar er en person til å rapportere til Daily Mail at en ukjent kom ut fra flight deck på en British Airways flyging, og så har en det gående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til/fra/i UK er det nok bare å glemme klappsete. Jeg prøvde meg en gang med SAS (OSL-LHR), og fikk til svar at det desverre ikke var mulig grunnet britiske regler. Men jeg måtte gjerne spørre igjen en gang reisen min gikk utenom UK...
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Sittet klapp OSL-LHR et par år tilbake, men hjalp på at fattern kjente han i 0A. Måtte gå å sette meg i kabinen da vi startet innflyvning
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har flydd ENZV til EGLL og EGKK med SAS og NAX. Fikk sitte på klapp med begge, bare ikke i Uk airspace. Men jeg jobber i bransjen..
Last edited by Bjamong; 18-01-2013 at 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Engelske selskaper er veldig strenge på dette, og en høyt profilert kaptein i et engelsk charterselskap (daværende MyTravel) fikk sparken for noen å siden for å slippe en fotballspiller med flyskrekk inn i cockpit under flyvningen - og det var en privatcharter.
Ingen som vil risikere jobben for slikt .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
*A-flyer
|
![]()
Det er kun flyvende personell, ansatt i BA, som får sitte på klapp i cockpit hos BA. For ca 1 år siden var det en pensjonert BA-kaptein på ID som måtte nøye seg med klappsete i kabinen, da flyet var fullt. Cockpit var uaktuelt da han hadde sluttet/gått av med pensjon.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det en sjangs for å kun ta en titt på bakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den sjansen tror jeg blir større om du spørr crew enn forummedlemmer.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
uniformert, flygende personell er tillatt på klapp i cockpit
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da jeg reiste med BA i fjor sommer til LHR, så fikk jeg komme inn å ta en titt på bakken på LHR
![]() Kjempehyggelige folk som var foran å alt var i orden skulle bare komme inn å ta en titt ![]() Så med andre ord, selv crew som flyr passivt i uniform får ikke sitte på klappsete i cockpit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Svensk
|
![]()
Även små brittiska bolag är rädda för att ha pax i cockpit, åkte inrikes i Sverige med ett brittiskt bolag i somras. Och var ett direkt nej från flygvärdninnan, men på backen efteråt var det greit att få stoppa in huvudet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er ikke sikkert det er selskapet som er redd for det med UK CAA som sier at det skal være sånn, og da bør de jo følge det.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flightradar24 - hvordan virker det? | Norshuttle737NG | Register- og ATC-Forum | 36 | 25-04-2024 10:26 |
Hvordan virker det automatiske anti-turbulens system i Boeing 787 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 15 | 31-08-2015 17:23 |
Swiss og jumpseat | bergejm | Småprat | 3 | 08-01-2013 14:36 |
Jumpseat med LN-DYZ | andreas97sas | Bilder & foto | 12 | 11-08-2012 13:48 |
Om PAPI - hvordan virker det? | Wig-wag | Flyteknisk forum | 30 | 11-02-2011 22:20 |