![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei! Jeg skal booke følgende rooting den 7 juni:
SK504 LHR-CPH WF277 CPH-KRS Den laveste bookingklassen som er ledig på første leg er W, noe som gjør at totalprisen blir ca 2000 kr. Nå er jo kravene mine til routing veldig begrensede, men er det verdt å vente å se om det blir ledig i lavere bookingklasser? Jeg har laget alert på expertflyer, så får mail vist det blir ledig i lavere klasser Hvor ofte skjer det at flyselskaper endrer tilgjengelighet på bookingklassene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det skjer dynamisk, dvs. det kan skje når som helst. De fleste selskapene har en kombinasjon av automatiske og manuelle mekanismer, og justeres etter relativt avanserte parametere og algoritmer. Det avhenger veldig av historiske data, antatt prissensitivitet i forhold til tid, kundegruppe, konkurranseforhold og marked, og forventet tilgang og pågang. En annen ting er at selskaper enkelt-strekninger og O-D rutinger forskjellige, så ta hensyn til det og.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bookingklasser og tilgjengelighet (splittet) | Discus | Småprat | 7 | 05-12-2013 13:37 |
Tilgjengelighet på OSL | ENGM 911 | Flyspotting | 3 | 16-03-2012 21:54 |
Bookingklasser - BA | Discus | Reiseforum | 7 | 19-06-2008 17:26 |
Tilgjengelighet på flighter? | Dag Viking | Flyforum | 0 | 15-11-2005 01:27 |