![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Hej
I anden tråd snakkes der om en rute fra Stavanger til Houston med A340. Det virker i mine øjne som et lidt stort fly til den rute. Det nævnes, at ruten har meget business-trafik. Så mit spørgsmål: Hvor realistisk ville det være for SAS at have et lille antal Boeing 737 Business Jet, der med udgangspunkt i Stavanger flyver til f.eks. Houston eller Mellemøsten? Et startoplæg kunne være to fly i rute fra Mellemøsten over Stavanger til Houston og tilbage igen på 48 timer. Er det realistisk at få økonomi i sådanne fly, f.eks. med halvt eller to tredjedele business-class og en lille economy-afdeling. Flyet kan vel næppe reelt have fragt med, med tanke på behovet for brændstoftanke. Dertil kommer en finansiel risiko, da flyene vel er ret svære at omplacere, hvis det fejler økonomisk. Rent teknisk minder de vel tilstrækkeligt om 737NG til, at de ikke vil være en større teknisk udfordring for SAS. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Privatair/SAS - BBJ - HB-JJA (var HB-IIQ) | Yabadoo | Flyforum | 72 | 09-09-2018 20:39 |
787 BBJ | TLS at OSL | Småprat | 0 | 06-10-2016 18:17 |
SAS og BBJ til salgs. | Robin882 | Samlerhjørnet | 5 | 09-01-2011 23:05 |
SAS starter All C class BBJ rute SVG-IAH?? | Tommy777 | Flyforum | 20 | 22-06-2007 16:43 |
BBJ på Vigra? | SudCaravelle | Flyforum | 3 | 25-05-2007 13:18 |