Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 04-01-2013, 15:47   #1
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Default Er BBJ muligt for SAS?

Hej

I anden tråd snakkes der om en rute fra Stavanger til Houston med A340. Det virker i mine øjne som et lidt stort fly til den rute. Det nævnes, at ruten har meget business-trafik.

Så mit spørgsmål: Hvor realistisk ville det være for SAS at have et lille antal Boeing 737 Business Jet, der med udgangspunkt i Stavanger flyver til f.eks. Houston eller Mellemøsten? Et startoplæg kunne være to fly i rute fra Mellemøsten over Stavanger til Houston og tilbage igen på 48 timer.

Er det realistisk at få økonomi i sådanne fly, f.eks. med halvt eller to tredjedele business-class og en lille economy-afdeling. Flyet kan vel næppe reelt have fragt med, med tanke på behovet for brændstoftanke. Dertil kommer en finansiel risiko, da flyene vel er ret svære at omplacere, hvis det fejler økonomisk.

Rent teknisk minder de vel tilstrækkeligt om 737NG til, at de ikke vil være en større teknisk udfordring for SAS.
Fysikeren is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Privatair/SAS - BBJ - HB-JJA (var HB-IIQ) Yabadoo Flyforum 72 09-09-2018 20:39
787 BBJ TLS at OSL Småprat 0 06-10-2016 18:17
SAS og BBJ til salgs. Robin882 Samlerhjørnet 5 09-01-2011 23:05
SAS starter All C class BBJ rute SVG-IAH?? Tommy777 Flyforum 20 22-06-2007 16:43
BBJ på Vigra? SudCaravelle Flyforum 3 25-05-2007 13:18


All times are GMT +2. The time now is 01:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.