![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Det var desverre ikke annet enn overskriften i artikkelen. Annet enn røyk i kabinen.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10064283 Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
SK463 til København? En MD maskin isåfall..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Ser ut som en skikkelig fuellekkasje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 62
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,552
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Godt de sto på bakken da dette skjedde. Sikkert ikke en trivelig erfaring å ha med seg i bagasjen for de involverte passasjerene. Og helt sikkert handlet rett ut av instruksjonboka av besetningen. Dette er jo noe de øver på.
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Møre
Posts: 112
|
![]()
Røykutvikling i MD80 igjen...er det ikke på tide å kvitte seg med denne gamle røkla? De hører hjemme på museum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det var jo ikke røykutvikling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Ikke...?
"SAS' informasjonssjef Knut Morten Johansen bekrefter at det oppsto røykutvikling i flyet. - Røykutviklingen kom fra det bakerste aggregatet, den såkalte hjelpemotoren, som driver strøm til flyet mens det står på bakken. Flyet ble skjøvet om lag ti meter bakover, og det var da røyken oppsto. Den kom sannsynligvis fra oljedamp som ble trukket inn i flyet via aircondition-anlegget, sier Johansen til VG."
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hvor mange flere episoder med røykutvikling med MD80 enn f.eks. B737 har skjedd det siste året?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,627
|
![]()
Utifra bildene ser det ikke ut til at man har evakuert. Ser mere ut som en forholdsvis normal disembarkation. Pax fikk visst ta med seg håndbagasjen og?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
minner om Corendon B737-800 i Tyrkia med brann i kabinen. Det flyet var fra 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Det er vel ganske normalt at det kommer litt os av flybensin inn i kabin ved oppstart, så velger å tro at dette er overdrevet. Hadde flyet fått røyk inn i kabin etter push back så ville jeg trodd at fartøysjefen ville beordret full evakuering ut igjennom alle nødutganger istedet for å benytte vanlig utgang foran i flyet. Og at MD 80 hører hjemme på museum er litt drøyt, de er like sikker som alle andre fly hvis ikke hadde de ikke fått lov å fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Én ting kan man ihvertfall konstatere med ved denne hendelsen, beredskapen på Oslo Lufthavn er slik den bør være - dét gikk kjapt!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
|
![]()
Hvor gammelt er flyet som ble evakuert i går?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Iflg Wideroe.no, så er det snakk om LN-RMR.
http://www.wideroe.no/fly-i-rute/oslo Prod i 1992 http://www.airframes.org/reg/lnrmr
__________________
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 03-01-2013 at 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian fly på OSL til EVE evakuert pga durian | Someone | Småprat | 3 | 26-05-2017 00:49 |
SAS-fly evakuert på Kastrup! | kimpe | Flyforum | 0 | 14-01-2014 17:35 |
Norwegian-fly evakuert på Gardermoen | Oteren | Småprat | 14 | 20-02-2012 13:03 |
Fly på Gardermoen evakuert | sail4fun | Flyforum | 0 | 20-09-2005 18:45 |
Fly evakuert på Gardermoen | Marius_S | Flyforum | 8 | 02-07-2005 11:08 |