![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvertfall på papiret i småfly
![]() Hei, ser folk begynner og poste litt sånn oppsummeringsbilder fra dette året. Har skjedd endel for min del det siste året, derav litt manglende innsats med bilder fra min side, jobber nå på siste steget mot å bli CFI, eller certified flight instructor, ser virkelig frem til det! ![]() Så når alt kommer til alt, så var det jo sånn at jorden ikke gikk under som planlangt den 21 des, noe som naturligvis gjør at eg fortsatt har alle de bildene fra 2012, så her kommer en hel bråte med bilder! kos dere med de, så skal eg prøve og holde en mer jevn gang på det i 2013. ![]() Hele regla begynner med en hjemtur til norge i årsskiftet for noe spotting på hjemmebane ![]() Så var det tilbake på Hillsboro ![]() 22. Feb kom dagen da eg skulle få bli Private pilot og få mitt første flysertfikat! ![]() Fikk endelig fly og sjekke ut Mt. St Helens! ![]() Så kom noe rundt 70 timer med timebygging og utforskning av Pacific Northwest i alle retninger, her mot øst! ![]() Parked in Walla Walla, the city so nice they named it twice ![]() Mt Hood med en hattsky ![]() En Spanair, ex SAS maskin dumpet også bortom en tur, den står her enda ![]() 2012 bar på noen flotte turer langs kysten av Oregon ![]() Og noen dager med drittvær, som her i Seattle. Men fikk se 787! ![]() Fikk også min første runde inn i skyene i en liten Cessna ![]() Nattlandinger på stoflyplassen her er alltid like gøy! ![]() Portland ![]() ![]() Fikk også se en B-17 ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk fly Seminole og se fin solnedgang
![]() Og litt natteflyvning over Medford, OR ![]() Masse flotte soloturer! ![]() En flight rundt Mt. Hood (11.239ft) ![]() Men fløy like så greit opp til 12.560 og parkerte dermed Mt. Hood ![]() ![]() Siden vi er inne på fjell, mt. Adams. Postkortbildet mitt ![]() Columbia River ![]() Og St. Helens ![]() Mt. Shasta ![]() Crater Lake, som er den dypeste innsjøen i USA ![]() Tablerock nær Medford, OR ![]() Fikk en aldri så liten tur til California ![]() Hvor eg fikk møte en 737-200 ![]() PDX er alltid like artig og overfly ![]() ![]() 2012 var året eg lærte å sette pris på subways som inflight mat ![]() 2012 var året eg fikk sett min første dust devil fra lufta.... ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og flydd gjennom en regnsky som ikke nådde bakken
![]() Var året eg fikk kjørt ned denne gata ![]() Og sett Boeing fabrikken ![]() Masse fabrikknye 787er ![]() Fikk flydd en tur til Friday Harbour, alle som har flydd fsx, veit om denne flyplassen ![]() Sett Seattle ovenfra på en bra dag ![]() St. helens på en fin sommerdag ![]() 2012 var året eg ble skikkelig god på å ta bilder og fly ! ![]() ![]() 2012 var året eg fikk lov å slå av en motor med vilje! og ble Commercial pilot! ![]() 2012 var året eg fikk vere med som frivillig på airshow og parkere jagerfly! ![]() Samt oppleve at tauetrucken gikk tom for fuel... Bommert. ![]() Thunderbirds! ![]() Første gangen eg fikk se en rakettbil! For en lyd!! ![]() Første gangen eg fikk se en skycrane ![]() Ørken ![]() Solnedgang ![]() Har veldig mange flere bilder som eg gjerne skulle ha delt, men fingrene gir etter, ikke ofte er skriver så mye lenger! ![]() Ha en fortreffelig nyttårsfeiring folkens! Tommy
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Dette var snasent. Ser ut som du virkelig har fått valuta for oppholdet i USA.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder av fly, natur og byer om natten
![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget pent! Takk for titten!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mange flotte bilder, ser ut som 2012 har vært et år proppet med gode minner og opplevelser. Ønsker deg et like godt 2013, så vi kan få se like mange gode bilder i året som kommer.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig serie fra 2012 dette.
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Suverent bra årsrapport dette, Tommy! Helt vanvittig flott å se på
![]()
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sinnsykt bra bilder ... kjenner Suget fra Seattle trekke hardt ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempefine bilder og god variasjon
![]() ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Helt supert! Hadde jeg bare hatt halvparten av de fotografiske minnene fra mine flyturer..
Keep 'em coming! ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utrolig serie og meget bra at du deler dine opplevelser fra det siste året.
Har stor glede av å følge seriene dine sålangt ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herlige bilder!
![]() ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig mye pent her, Tommy!
![]() Likte spesielt første bildet (er det BGQ foresten?), IFR skrevet med lys foran Cessnaen og nattbildet fra Seminolen. Lekkert! Et spørsmål, - hva synes du om Skycatcheren? Er det noe du ville anbefalt som skolefly, f.eks. i BAK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker Så masse :P
Speedbird: det er BGQ på første bildet ja. Ang. skycatcheren, liker flyet veldig godt, det er et mye lettere fly enn en 152 å fly. 1320lbs max gross vs 1670lbs hos en 152. Den er ganske basic når det kommer til instrumentering, har en G300 display. Veldig artig som cross country fly og god performance til vekt, cruiser på rundt 100KIAS. Er lenge siden eg sjekket, men tror cessna jobbet med å få den sertifisert i europa sånn at man kan fly den med PPL, husker ikke hvordan det der var. Mulig det er ordnet nå. Kjempe greit fly, men man skal ikke vere mer enn to normale voksne menn inni der før det begynner å gå utover hvor mye fuel man kan ta med ![]() Tommy
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Fantastiske bilder! Ser fram til fortsettelsen i 2013.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vart tog OY-VKG vägen? | Robban | Register- og ATC-Forum | 10 | 18-05-2011 12:38 |
2010, Året der ... | baselutvann | Bilder & foto | 22 | 07-01-2011 12:46 |
Året 2010 | eb737 | Bilder & foto | 13 | 04-01-2011 16:22 |
Året 2007 i bilder | Roxman | Bilder & foto | 13 | 01-01-2008 04:11 |
Da vart je flau, da ..... | LN-MOW | Flyforum | 13 | 17-12-2006 13:31 |