Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-12-2012, 12:26   #1
barca
ScanFlyer Silver

Default Business eller economy extra SVG-CPH-STR

Hei!

Jeg og en kompis skal til STR i februar. Vi tenkte på en lang helg der. Ser på SAS Eurobonus sine sider at de har tilbud i economy extra og Business til STR, altså 12500 og 15000 poeng t/r. Rutingen vår vil bli SVG-CPH-STR-CPH-SVG.

I den anledning lurte jeg på om det er noen vits i å bestille Business billetter til Stuttgart? Hvilke fordeler vil man få til STR i business utenom lounge tilgang i CPH og STR (hvilken lounge benytter SK der??)?? Vil man få varm mat i Business class mellom CPH og STR??

Ellers kan det nevnes at vi vil vel få fast track tilgang i CPH og STR med en economy extra billett + at man kan ta med ekstra baggasje samtidig som vi vil få kald mat med fri tilgang av alkohol holdige drikker på ruten SVG-CPH-STR-CPH-SVG.

Kjør på med tips til oss.
barca is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2012, 12:32   #2
darkcho
ScanFlyer Gold

Default Re: Business eller economy extra SVG-CPH-STR

For 2.5k poeng hadde jeg lett tatt Business kontra Eco+
Old 10-12-2012, 12:40   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Som sistnevnte taler er innepå: 2500 poeng er ingenting og omtrent det samme som en muffins eller to. Så hadde da valgt C, og loungetilgang, selv om du ikke får varmmat
Old 10-12-2012, 12:41   #4
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by barca View Post
STR (hvilken lounge benytter SK der??)
Lufthansa sin lounge
Old 10-12-2012, 13:17   #5
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Som sistnevnte taler er innepå: 2500 poeng er ingenting og omtrent det samme som en muffins eller to. Så hadde da valgt C, og loungetilgang, selv om du ikke får varmmat
PRoblemet er bare at på routingen SVG-CPH-STR vil vi bare ha 40 min til rådighet i CPH før flyet går videre til STR. I routingen STR-CPH hjemover vil vi bare ha 1 time til rådighet før flyet går videre til SVG. Så skal vi evt. nyte noe lounge så hadde det blitt i STR. For oss gjelder det å komme til og fra destinasjonen på fortest mulig måte.

Det finnes ingen lounge i SVG. SK loungen i CPH er ikke noe å skryte av. Loungen i STR vet jeg ikke noe om. Så det blir et dilemma å velge hvilken klasse vi ønsker å fly i.

Selv om det er bare 2500 poeng i forskjell mellom economy extra og business så har jeg 5000 poeng igjen i EB kontoen min og kanskje jeg skulle tatt og spart dem opp til en billig EB reise senere en gang. JEg liker å reise på billige EB reiser, spesielt til steder hvor det allere de er dyrt å reise til.

Last edited by barca; 10-12-2012 at 13:20.
Old 10-12-2012, 23:17   #6
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Fins det noe å se for turister i STR? Biler?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2012, 23:21   #7
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Fins det noe å se for turister i STR? Biler?

Hehe! Si det. De har jo en Mercedes Benz museum i STR samtidig som det finnes en Porche museum ca. 15 utenfor byen. Mer enn det vet jeg ikke er å se.

Vi drar til STR bare for å bruke opp EB poeng samtidig som det er en storby med over 600000 innbyggere. Vi finner vel alltid nok av ting å gjøre der.
Old 10-12-2012, 23:40   #8
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Quote:
Hehe! Si det. De har jo en Mercedes Benz museum i STR samtidig som det finnes en Porche museum ca. 15 utenfor byen. Mer enn det vet jeg ikke er å se.

Vi drar til STR bare for å bruke opp EB poeng samtidig som det er en storby med over 600000 innbyggere. Vi finner vel alltid nok av ting å gjøre der.
Ta en tur til Sinsheim Auto & Technik Museum ca en time nord-vest for Stuttgart. Eneste sted i verden som har både Concorde og tu-144. Begge er selvsagt fullt tilgjengelige for publikum. Andre godbiter er tu-134 og Douglas DC3 samt flere hundre veteranbiler, motorsykler, militærkjøretøy osv.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2012, 15:49   #9
bhen
ScanFlyer Blue

Så kjekt med Stuttgart-tur, var utbyttesstudent der for en del år siden.

Jag rekommenderar gärna en tur på Mineralbad, Stuttgart er gammal kurort med mineralkilder. Riktigt fint badhus for dem som liker det, flere forskjellige saunaer, med saunavokter som kommer inn litt rituallikt en gang hver 30-45 minutt. Da gjelder det å være tyst, annars får du en gratis utskällning. En opplevelse helt enkelt.
bhen is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2013, 14:19   #10
barca
ScanFlyer Silver

Var i Stuttgart i helga i begynnelsen av februar for en lang weekend. Bra by det. Bodde på Hilton Garden Inn. http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=427

Ellers kan det nevne at selv om jeg fløy i Economy Extra med SAS hjemover så fikk jeg komme inn i Lufthansa sin Business lounge med sølvkortet til Miles & More. Loungen var ikke noe å skryte over. Enkel lounge med begrenset utvalg med mat og drikke. I loungen sa de loungeansatte at jeg kunne komme inn i alle Star Alliance lounger med sølvkortet så lenge jeg fløy med Star Alliance selskaper. Men det er feil. Jeg kom f.eks ikke inn i SAS sin lounge i CPH. Det er vel bare i lounger der flyselskaper er tilknyttet Miles & More man kan komme inn i.
Old 19-02-2013, 17:43   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:

Ellers kan det nevne at selv om jeg fløy i Economy Extra med SAS hjemover så fikk jeg komme inn i Lufthansa sin Business lounge med sølvkortet til Miles & More. Loungen var ikke noe å skryte over. Enkel lounge med begrenset utvalg med mat og drikke. I loungen sa de loungeansatte at jeg kunne komme inn i alle Star Alliance lounger med sølvkortet så lenge jeg fløy med Star Alliance selskaper. Men det er feil. Jeg kom f.eks ikke inn i SAS sin lounge i CPH. Det er vel bare i lounger der flyselskaper er tilknyttet Miles & More man kan komme inn i.
Det er helt vanlig at man kommer inn i Lufthansa sine business lounger med FT, det står under member benefits.
http://www.miles-and-more.com/online...l=en&cid=18002

Quote:
Frequent Travellers who are travelling in Economy Class on a flight operated by one of the Star Alliance airlines, can enjoy their stay at the airport in one of the Austrian Airlines, Lufthansa or SWISS Business Lounges as well as in the lounges belonging to Miles & More partners Brussels Airlines, Luxair* and LOT Polish Airlines. (*Only in connection with a flight operated by Austrian Airlines/Tyrolean Airways, Lufthansa, Luxair or SWISS.)

Posting Rules