![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er ikke bare SAS som har leflet med konkursspøkelset, også Brussels Airlines er i tilsvarende trøbbel. Selskapet må umiddelbart ha 30 millioner Euro og i følge Flanders News må tilsvarende beløp spyttes inn årlig frem til 2020 for redde selskapet.
Kilde: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...iation_belgium
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,588
|
![]()
Det kan gå enda hardere utover Brussel Airlines...siden Belgia er EU-medlem har EU mere makt over staten og kan styre mere en de gjorde under SAS-krisen, takket være Norge og dere EU-fravær var mest sansynlig dette SAS eneste håp før dagen forhandlingene pågikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Mon ikke LH træder til ??
Det er vel LH som er ejer af SN hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Det stemmer neppe. Norge er, gjennom EØS-avtalen, underlagt samme regelverk på dette området som EU-land. I tillegg er Sverige og Danmark EU-medlemmer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Nå har vel SN haltet siden de startet opp, og skulle tro de kanskje burde hatt bedre forutsetninger når de fikk "starte på nytt"
Avroer er jo heller ikke det mest økonomiske å fly rundt med, selv om de etter vært har fått inn endel Airbusser |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Hvis det må spyttes inn 30 mill Euro årlig i 8 år, hadde vel konkurs vært like greit? Ikke mye håp om å tjene penger der tydeligvis.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2011
Posts: 149
|
![]()
Eg har bestilt tur med Brussels Airlines i påska, betalt med mitt SAS AmEx-kort. Dette kortet har eg derimot sagt opp no ved utløp i desember. Kva skjer då med tilbakebetaling viss SN går konkurs? :|
__________________
Upcoming flights: KRS - CPH - DBV - CPH - KRS (WF/SK) June/July http://my.flightmemory.com/ghostern |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Kredittkjøpsloven gjelder for det, så du får pengene igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]()
Jeg tror SN reddes, de har et bra rutenett som ikke saa mange andre har, saerlig interkontinentalt. I tillegg er Brüssel en viktig by i Europa, men ogsaa saerdeles utsatt for konkurranse fra tog.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Hjelper vel lite om de har ett bra rutenett, om de ikke tjener penger. Da spørs det om Lufthansaen vil spytte penger inn i 8 år, de sliter vel nok med det de har selv. Om ikke er det vel kroken på døra, sandkasseselskaper kan nok sette inn matriell ifra via sin base og til Brussel, de har vel ett allerde godt etablerte ruter til Afrika, som konkurerer med Brussel Airlines.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2011
Posts: 149
|
![]()
Okay! Takker for svar
![]()
__________________
Upcoming flights: KRS - CPH - DBV - CPH - KRS (WF/SK) June/July http://my.flightmemory.com/ghostern |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Det som framkommit är att det var svenska regeringen i egenskap av största ägare till SAS som skötte förhandlingarna med EU kommissionen.
Visst kan EK, QR och EY öka sin kapacitet...men det blir en ENORM omväg för många passagerare till Afrika. Istället för att flyga non-stop blir det först en connecting flight på 5-6h från BRU till DOH/DXB/AUH. För de i BRU som fortfarande vill ha okej flygtid tror jag Air France/KLM omfattande Afrika linjenät kan bli första val. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Ser ut som de forsøker øke inntjeningen ved hjelp av vekst på IC, og starter opp BRU-IAD 5x ukentlig fra 18/6 og øker A330 flåten med en maskin
http://brusselsairlines.prezly.com/b...and-washington Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Brussels Airlines | TLS at OSL | Spotteralerts | 3 | 06-02-2016 14:03 |
Brussels Airlines in i STAR | Savipix | Flyforum | 13 | 12-12-2008 07:01 |
Brussels Airlines | jb1 | TripReports | 5 | 11-07-2007 12:12 |
Brussels Airlines | ENGM RAMP | Flyforum | 8 | 19-03-2007 22:03 |
Brussels Airlines | Blubird | Flyforum | 4 | 21-12-2006 20:46 |