![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
dette ser mye bedre ut enn de tegningene vi så fra SAS Danmarks internavis Radar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Hjertesukk ... men det er grusomt for det !!!!
![]() 3D-Aviation har prestert å blande tre design til et - jeg vil kalle det en lapskaus. ![]() Med design fra slutten av 1950-tallet skulle det vært slik: ![]() Med design fra slutten av 1960-tallet skulle det vært slik: ![]() Og se nøye på motoren til 3D - hvit, stor SAS logo og forsynemeg er det ikke tre flagg også for sikkerhet skyld der? Synes det ligner veldig på Janne-farger
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 187
|
![]() Quote:
![]() På de andra bilderna ser det inte ut som flaggorna ligger under SAS loggan på motorerna, men vad är det för något? Ingen aning själv... Och i filmen så ser man att motorerna är silvriga! Snyggt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
Bildet fra 3D-Aviation vil jeg ikke kommentere, den er for hybrid. Men et pluss for blåfargen, som bare er en liten tanke for lys i forhold til 1957-versjonen av drageskjemaet. Videoen viser egentlig den beste versjonen, dvs den som ligner mest på et fly som virkelig har fløyet. Den har rett blåfarge av 1966-versjonen av drageskjemaet, den har rett størrelse og plassering av SAS-logo på halen. Sammelikn med bildet av SAS A300 vedlagt, så ser dere hva jeg mener. Det rareste er det store hvite mellomrommet under vinduene ned til den grå undersiden. Men slik malte de altså A300 i 1980... Bildet er tatt av Jan-Olav Martinsen er sommerkveld etter at den daglige kveldsflighten fra CPH har landet
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
men skal jeg være pirkete, så vil jeg si som følger: Til desginen fra slutten av 1950-tallet, det er den versjonen jeg kaller 1957-versjonen, for den kom med de nye DC-7C og CV-440 (etter at de hadde gitt opp forsøket med blanke skrig på de CV-440 som ble levert i 1956), seinere Caravelle og DC-8 SAS-fonten på halen er for stor, og litt for langt ned på halen. Jeg tror ikke de ville plassert A319 øverst med rødt på den måten i starten foran er det største behovet for endring: Den tynne røde borden følger rundt fronten av dragehodet og fortsetter veeeldig tynt bakover på undersiden til rett bak døren. Derfra skråner skillet mellom hvitt og blankt forsiktig nedover til det løper fremover rundt nesen rett over "snuten, med god plass til å skrive Vikingnavnet. jfr http://www.airliners.net/open.file/0113399/L/ og http://www.airliners.net/open.file/0108693/L/
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
Også her mener jeg at SAS-fonten på halen er for stor og litt for langt ned. Blåfargen er litt for mørk, og i denne versjonen hadde de bortsett fra helt i starten i 1966, dører og nødutganger utlinjet med blått. ellers har du truffet godt, orange winglet... ? ja, DC-9 hadde orange vingetupp.....
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
For de av dere som ikke ser feilene som vår alles kjære Fellowship nevner - ser riktig - tegningene er oppdatert
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Og nå legger LN-KGL seg etter å slitt i hele natt....
Megt bra! ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
De var ferdige rundt kl 02:00 KOG - nå går turen inn til Bærum
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
Bra jobba, KGL ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Jeg er helt enig med Fellowship her(også hans innsigelser lengre opp),keep up the good work LN-KGL!
![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,394
|
![]()
Dette blir uansett bra...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
det ryktes at den ene skal hete "Christian Waldemar Viking" og ikke "Helge Viking" , med leveranse 9 August.
Er det noen som har mer informasjon rundt leveransene nå som det er kun en mnd. igjen ? /Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Airlinerlist har reg. OY-KBO, på A319-131 c/n 2850, testreg D-AVXK. Ingen datoer foreløpig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Groenholt
Posts: 168
|
![]() Quote:
---------------------------- c/n-list last update Jun 30, 2006 c/n 2834 A320-214 F-WWBP B-6283 ...announced but not yet seen? c/n 2888 A319-131 [SAS] ---------------------------- i've missed one "c/n 2850" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,321
|
![]()
Selv om det er litt kvasi og blanding av forskjellige liverys så vil jeg oppføre meg såpass ukorrekt og blasfemisk her på foumet å si at det for det er stilig
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Retro A319 1:400 | Roxman | Samlerhjørnet | 2 | 12-05-2009 18:19 |
SAS A319 retro | RolfL | Samlerhjørnet | 5 | 29-02-2008 02:46 |
SAS A319 Retro | Roxman | Bilder & foto | 8 | 20-06-2007 17:17 |
SAS A319 "RETRO" DEKALER I 1/144 | rhusberg | Samlerhjørnet | 6 | 15-05-2007 00:25 |
SAS A319 i retro dekor? | raider66 | Flyforum | 2 | 16-03-2006 18:48 |