![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I check-in.dk-artiklen om genindvielsen af SAS' fast track security i CPH løftes sløret for en lille julegave til SAS-passagerer, der rejser d. 24/12. Har dette også været tilfældet tidligere år? Og i andre lufthavne?
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=70816 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Alle? Blir vel rasker å bruke den vanlige køen da. ;-)
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Uavhengig av om det er få eller mange som reiser så vil fast track gi begrenset eller ingen fordel om en for stor andel av de reisende går der. Det blir litt som om alle betaler for "priority boarding" hos Ryanair.
![]()
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Regner med at dette ikke er noe man setter igang uten å ha det klarert med lufthavnen. Det bemannes og skiltes nok tilfredsstillende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som en forumnist så klogt pointerer, er trafikken den 24. december nok stærkt begrænset - især for de forretningsrejsende. Så netop derfor har SAS valgt at åbne Fast Track for øvrige SAS kunder på denne dag. Men som vanligt kommer Jante forbi! Glædelig jul og god fornøjelse til alle kunder, der rejser med SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Høres ut som et fint tiltak. Ser ikke for meg at det blir nevneverdig kø, spesielt kontra den andre slusen hvor "alle andre" skal. Kortere vei å gå er det også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvor mange er egentlig "alle andre"? Hvor stor andel av trafikken fra CPH har SAS?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei du, det har jeg ikke noe tall på, tro det eller ei. Får spørre tilbake da, hvor mange reiser på julaften fra CPH, siden du mener det er et problem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om halvparten av de reisende går gjennom Fast track og de har like mange sluser så blir det altså hipp som happ hvilken kø man velger. På OSL har jeg opplevd at Fast track har tatt over dobbelt så lang tid som den vanlige køen. Skiltet gir altså ingen magisk effekt i seg selv. Jeg ser jeg stadig blir feiltolket til å mene det blir veldig lange køer juleaften. Det tror jeg ikke, folk vil antagelig gå rett gjennom. Og det på begge køene. Var målet å demonstrere at Fast track ikke er raskere?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 04-12-2012 at 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror nok hele poenget her er en positiv gimick fra SAS sin side. At samtlige/store deler av passasjerer benytter seg av det tviler jeg på, ganske mange kjenner nok ikke til det. Det er vel en grei måte for SAS å gjøre produktet kjent på for de som ikke reiser veldig mye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da vurderer vi det nok forskjellig. Tror de fleste som blir gjort oppmerksom på at ALLE sas kunder kan bruke fasttrack forstår at det da er mer trafikk der enn vanlig, sett at det faktisk blir kø der da.
Var vel mye skepsis rundt det at loungen ble åpnet for betaling også, men det har vel gått temmelig fint? Har betalt meg inn flere ganger på OSL og CPH uten at det har vært stappet der, selv i rushen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
|
![]()
Robertaas, du tar sorgene så veldig på forskudd du. Bestandig! Kanskje du skulle tatt deg et kurs i positiv tenkning
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS Trafik den 24.dec fra CPH og ud i verden ......
skal vi sige at hvis du har alle dine fingre, så har du flere fingre end SAS afgange fra CPH.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om vi antar at alle selskaper reduserer rutene like mye juleaften vil SAS da fremdeles ha 54,4% av passasjerene. Skal 54,4% (pluss de fra andre selskaper som har fast track) velger fast track vil vel den andre køen bli kortere.
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I dag er ikke 24. desember. SAS ønsker å vise fram hvordan den nye fast track på Kastrup ser ut, men uten at det skal bli fullt der. Derfor er 24. desember en ypperlig dag å gjøre det på.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dersom bemanningen i Fast-Track blir bedre enn i den vanlige køen, vil det fortsatt gå raskere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Siden du er så bekymret for dette kan du jo bestille en tur med den ene avgangen som går OSL - CPH - OSL denne dagen og se selv...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Fast Track | sentry | Reiseforum | 16 | 13-03-2014 16:00 |
Ta med gjest i fast track på ARN/CPH? | espeno | Reiseforum | 3 | 24-10-2013 18:08 |
SAS bygger ut Fast Track i CPH | Someone | Småprat | 12 | 08-10-2012 21:42 |
CPH Express - Fast track på Kastrup | Solvi | Småprat | 7 | 16-05-2012 03:33 |
CPH får egen fast track security | Terminal3 | Flyforum | 3 | 18-11-2011 16:05 |