Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2012, 15:48   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Hilton øker kravet til antall stays/netter/poeng for Gold og Diamond

Fra og med neste år økes kravene for status hos Hilton.

F.eks får man i dag Gold etter 16 stays, 36 nights, or 60K base points. Neste år økes det til 20 stays, 40 nights, or 75K base points. Diamond økes fra 28 stays, 60 nights, or 100K base points til 30 stays, 60 nights, or 120K base points.

Quote:
Hilton has quietly changed the requirements for (re)qualifying for Gold and Diamond status in 2013. This has been buried in the terms and conditions of the program.
http://loyaltylobby.com/2012/12/02/h...nging-in-2013/
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 20:00   #2
nime
ScanFlyer Silver

Default Re: Hilton øker kravet til antall stays/netter/poeng for Gold og Diamond

Kan være lurt å benytte seg av Any Weekend Anywhere nå etter nyttår... da får man doble stay credits.
nime is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 21:38   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Hilton øker kravet til antall stays/netter/poeng for Gold og Diamond

Vi får satse på en ny runde med alternativ kvalifisering. Selv tror jeg at Hilton har tjent litt mer på meg enn de ellers ville gjort, men med en god deal så velger jeg gjerne Hilton (iallefall noen av hotellene deres - London Hilton on Park Lane er veldig bra, og skal man til Cambridge, UK, så er ikke Doubletree der så ille). Riktignok ligger jeg et stykke unna rekvalifisering enda...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 21:43   #4
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Ja da ryker nok gullkortet :-(
Tviler på at jeg rekker så mange overnattinger på fritiden, desverre.
Er vel nesten halvegs, så en bit igjen.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2012, 21:46   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Ja da ryker nok gullkortet :-(
Tviler på at jeg rekker så mange overnattinger på fritiden, desverre.
Er vel nesten halvegs, så en bit igjen.
Du får argumentere for at dere selv skal betale for hotell for så å få pengene refundert, samt at dere må bo på Hilton... Det vil forøvrig være en litt risky strategi, for det er definitivt mye søppel i Hiltons portefølje.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2012, 17:15   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Med 20 stays som kvalifiseringskrav, er man faretruende naer SPG Platinum og Hyatt Diamond kvalifiseringskrav med 25 stays per aar. Det er to statuser som virkelig er elitestatus, ikke frokostklubben til Hilton.

Verdt det aa ha 20 stays for aa faa HHonors Gold? Absolutt ikke. Men jeg tror HHonors her gjoer en tabbe og vil faa ett stort frafall i re-kvalifisering. Derfor kommer det garantert masse kampanjer og muligheter for aa faa gull enklere i 2013.

Jeg har akkurat hivi meg paa HHonors Citi Reserve kredittkort siden vi har 3 store events paa 3 Hilton neste aar. Da er Gold gratis. Diamond oppnaar man ved 40K USD spend, saa det blir Diamond paa meg etter Freddie Awards i April bare pga credit card spend. Men for aa vaere helt aerlig, jeg har ikke bodd paa ett Hilton siden juli i aar, saa det store behovet ser jeg overhodet ikke. Her i USA er Hilton bare soeppel med kun ett par dusin eiendommer som er verdt aa sjekke inn paa og naar man bor her er det ingen vits. Hadde jeg derimot bodd i Europa/Norge har historien vaert en helt annen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2012, 17:57   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Her i USA er Hilton bare soeppel med kun ett par dusin eiendommer som er verdt aa sjekke inn paa og naar man bor her er det ingen vits. Hadde jeg derimot bodd i Europa/Norge har historien vaert en helt annen
Enig med deg der. Rimelig stusselig i US. Her i Europa er det jo fortsatt rimelig stusselig i de landene med flere Hilton (f.eks UK). Så det å oppnå 20 stays her er ikke gjort i en håndvending det heller, med mindre du har noen faste ruter da.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2012, 17:00   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Offisielt fra Jeff, kom i natt:

Quote:
Dear Tommy,

Thank you for making Hilton HHonors™ your guest loyalty program. With ten distinct hotel brands, you have endless ways to experience the benefits of being an HHonors member.

Over the past few years, we have expanded the benefits for our guests with Gold and Diamond status. They can now enjoy benefits such as complimentary space-available room upgrades, high-speed Internet access, breakfast, and up to a 50% bonus on all Base Points earned on every stay.

Periodically, we need to adapt our program based on industry trends. For the past ten years, we have not changed the qualifications for Gold and Diamond status. As of January 1, 2013, we will adjust the requirements to qualify for elite status in 2014. To qualify for Gold status, HHonors members must complete 20 stays, 40 nights, or attain 75,000 Base Points within the calendar year. To qualify for Diamond status in 2014, members must complete 30 stays, 60 nights, or attain 120,000 Base Points in 2013. All other tier level qualifications, as well as elite status received through Hilton HHonors credit cards and partners, will remain the same.

We thank you for your loyalty, and we look forward to seeing you at one of our 3,900 hotels and resorts in 2013.

Sincerely,
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules