![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Etter en del turer mellom Norge og Boston denne høsten har jeg nå kommet så nærme EBG status at jeg tenkte det var på tide å gjennomføre et lite milagerun her på østkysten. Jeg er nå EBS, og mangler 1840 Eurobonus poeng for å få den etterlengtede gullstatusen. Problemet mitt er at jeg er lite kjent med hvor mange poeng man tjener på å fly rundt i USA med alliansepartnere, så utfordringen min blir derfor å finne en effektiv og billig måte å tjene opp de siste poengene. Ideelt sett så ser jeg for meg at helgen 7-9 desember er best, men denne helgen kan også fungere, og reisen må ha utgangspunkt i BOS. Er det noen som tar utfordringen for meg? Dan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med United og US Airways opptjener du 100% miles i alle Economy-klasser. Det betyr at du får like mange miles som du faktisk flyr (rundet opp til nærmeste 100 - og alltid minst 600 poeng (per flight).
Så Boston-New York-Boston med en mellomlanding hver vei, skulle være nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fløy litt innenriks UA/US i fjor, så jeg sjekket EB saldoen min. BOS-ORD gir 900 poeng hver vei. Så akkurat nok. Og ettersom UA har base der, så bør det være mulig å ta en t/r reise der...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Atlanta gir deg 946 miles hver vei med UA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Husk at opptjeningen hos Eurobonus ikke er det samme som opptjeningen med Milage Plus
![]() Med Eurobonus får han mer her. Siden UA ikke flyr non-stop BOS-ATL, så må han uansett ha en mellomlanding. Slik at det derfor blir mindt 2x 600. Itilleg gir Eurobonus antall miles rundet opp til nærmeste hundre, slik at f.eks BOS-EWR-ATL, vil gi 600 + 800 Eurobonus poeng |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, der kan man se. Sånn går det når man ikke følger med i timen. Jeg har visst et Eurobonus-kort liggende et eller annet sted, men de siste 15 årene har jeg brukt OnePass, og nå MileagePlus, så mye jeg har kunnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
He he joda, men flyr du primært UA er det bedre å bruke deres kort...spesielt hvis man blir 1K/Global.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, UA behandler meg pent. Men det skulle igrunnen bare mangle :-) Jeg er både renslig opg lettstelt og oppfører meg pent når jeg er på tur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Bare å finne en destinasjon lengst mulig borte, til lavest mulig pris:
https://www.google.com/flights/#sear..._ALLIANCE;mc=m :-)
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Takk for mange gode tips! Den Google kalkulatoren var svært hjelpsom, så nå gjelder det bare å finne en gunstig måte å få dette til på
![]() Dan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Ettersom konemor var en tur hjemme i Norge benyttet jeg anledningen til gjennomføre det planlagte milagerun'et forrige lørdag. Routing ble BOS-PHL-ORD-PHL-BOS med USAirways.
For rett nord for $200 ble det totalt 2600 EB-poeng, plenty for å sikre EBG statusen ![]() Forøvrig var det en litt spesiell følelse å fly rundt uten å egentlig skulle noe, men uten dårlig tid eller andre forpliktelser ble det en riktig så trivelig lørdag! Dan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Muligheter for en milagerun i Europa? | robertaas | Reiseforum | 27 | 14-02-2013 21:04 |
SAS m.fl. kansellerer alle flyvninger til og fra USAs østkyst Mandag 29 oktober | Chris1 | Småprat | 47 | 12-01-2013 00:53 |
Mulig milagerun MAD-HNL USD647 | Molinari | Reiseforum | 8 | 08-12-2012 00:39 |
Årets milagerun? | kimpe | Småprat | 9 | 23-06-2012 02:44 |
Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ? | Farmer | Flyforum | 5 | 03-02-2006 18:39 |