![]() |
|
![]() |
#1 |
Trangsynt
|
![]()
Hei!
Beklager hvis dette er tatt opp før, har søkt litt, men jeg klarer ike helt å finne svaret...hvordan er det hvis man kommer fra utlandet og mellomlander i SVG, og skal videre til OSL? Må man plukke opp og fortolle bagasjen i SVG, eller går den urørt til OSL? Ruten er IAD-LHR-SVG-OSL. Takker for svar! MVH Tommy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
All tollbehandling i Norge foregår på den første flyplassen du lander på, så ja: Du må ta med bagasjen gjennom tollen på SVG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Trangsynt
|
![]()
Ah, ok. Men jeg reiser på US award business billetter, men fikk bare tak i Y til OSL...det er fremdeles business bagasjeregler som gjelder? Kan se for meg at det kan bli en diskusjon ved innsjekk i SVG...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
Trangsynt
|
![]()
Ok kjempefint, takker så mye for svar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trangsynt
|
![]()
Ok, så bagasjereglene gjelder for den flighten som krysser en IATA sone, i mitt tilfelle UA i C. Takk for linken Mjolnir!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På hele denne reisen er det bagasjereglene som du har fått oppgitt av "marketing carrier" på den første strekningen som gjelder. Jeg regner med det blir akkurat det samme som IATA302 ville gitt, men det er ikke denne regelen som gjelder (overstyrt av amerikanske forskrifter).
![]() |
#9 |
Trangsynt
|
![]()
Ok, så slik er det. Gjelder å holde tunga rett i munnen. Men da blir det ihvertfall ikke noe problem for meg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m.v. (Hovedtråd) | A346 | Reiseforum | 80 | 26-07-2019 19:56 |
Gjennomgående bagasje SAS/Icelandair | cntnry | Reiseforum | 3 | 22-02-2014 22:01 |
Gjennomgående bagasje SK/PIA | Commuter | Reiseforum | 12 | 25-08-2012 13:24 |
DY & DX med gjennomgående bagasje | JESPER | Småprat | 14 | 22-04-2011 23:22 |
Ikke gjennomgående bagasje hos SAS? | Wiggo Hovde | Flyforum | 10 | 02-09-2009 11:36 |