![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Er det noen her inne som er bekymret for Eurobonus? Leste i dag på VG.no at en dansk avis sier at SAS kan være uker fra konk. Dette har vært sagt i flere år, men begynner å bli litt bekymret. Har litt over 300K på kontoen... Bør jeg booke billetter snarest, eller er det andre synspunkter på dette? Det er jo mange her inne med store verdier i bonuspoenger på kontoer, vil være kjipe greier om slikt forsvinner... A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hei. Følg med litt i denne tråden. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=109859
Ellers er det vel en reel sannsynlighet, desverre. Isåfall mister du bonuspoengene dine, og mest sannsynlig reiser som er booket med dem. Jeg har også en bråte points som går til h... Men jeg håper og tror de kommer til enighet. Ikke så mye pga de dumme poengene, men pga jeg håper vi fortsatt kan ha et flyselskap i Norden med den servicegrad som SAS har. Og så håper jeg for de ansattes egen del.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En konkurs er nok et mulig utfall av dette. Enten i nær fremtid eller på sikt. SAS har "spart" tidligere men har vært avhengig av skattepenger for å holde seg flytende. En ny runde med å kun kutte kostnader uten å endre andre store parametre vil kun forsinke denne veien mot konkurs. Så det må også gjøres noe for å øke inntjening, ikke bare kutte kost.
Har selv endel points og en fremtidig CT billett som vil ryke.. Shit Happends.. (SAS sin service kan man vel alltids diskutere...)
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sakset fra annen tråd på forumet:
Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Satser på å tømme EB-kontoen før uken er omme selv om det ikke er snakk om mange poeng. Får ikke reist noe for dem så det blir å brenne dem av på noe (u)nyttig på www.saseurobonusshop.com tipper jeg. De har etter mye om og men fått opp nettbutikken igjen etter nedetid pga stor pågang
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med *A-reiser booket med EB-poeng?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mest sannsynlig høres i beste fall ut som kvalifisert synsing. Er det noen som faktisk vet hvilke regler som gjelder? Selve transaksjonen mellom SAS og operating carrier er jo fullført, så egentlig ingen grunn til at passasjeren da ikke skal få fly, slik jeg ser det.
Nytt spørsmål: Kan *A-reiser kanselleres slik at poengene refunderes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja *A reiser kan kansellerses intill 24 timer før avreise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Skal snart på "milage run" for EB.
![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tenkte litt på det forrige uke, når et eventuelt salg av Eurobonus var oppe. Hvordan ville det arte seg da? I et slikt tilfelle ville jo ikke Eurobonus selv gå konkurs, og man ville ha et kontraktuelt forhold til Eurobonus AS/ASA/whatever.
Hva ville utfallet vært i et slikt tilfelle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Dette er OT, men hva vil skje med alle loungene drevet av SK rundt om i verden hvis de går konkurs? Dette kan jo være problematisk for andre flyselskaper som bruker de...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Erfaringsmessig vil andre *A selskaper (i samarbeid med flyplassen) forholdsvis raskt stable paa beina en ny lounge, som oftest i samme lokaler som loungen tidligere drevet av selskapet som nettopp har gaatt konkurs. Dette skjedde f.eks. i Madrid etter konkursen hos Spanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk! Dagens!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå er vel ikke SAS-loungene drevet av SAS. Det er vel drevet av handlingselskapene på de respektive flyplasser. Tror så vidt dørene ville blitt lukket....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om man ikke finner noe annet fornuftig å bruke poengene til og er fast bestemt på at SAS går over ende, så kan jo poengene doneres til Redd Barna på SAS EuroBonus Shop: Donations
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Førstesidesak i Dagens Næringsliv i dag. Ikke så veldig interessant - selv om SAS har "gjeld" til kundene i form av bonuspoeng, har de jo (som alle andre selskaper) også en stor fortjeneste på dette i form av en lojalitet som sikrer at en del reisende bestiller igjen og igjen. De fleste tar ut bonusreiser i Norge - og sikkert på seter som ellers ville stått tomme. Men en konkurs vil selvsagt være veldig kjipt for de av oss som har mange poeng som man risikerer å miste.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jet Time og SAS ved en evt. konkurs | sk931 | Flyforum | 7 | 29-02-2016 15:03 |
Eventuell streik i Norwegian - statustråd | jameson82 | Flyforum | 9 | 04-11-2013 09:53 |
Hvilke alternativer finnes ved en SAS-konkurs? (Merget) | Pluto | Småprat | 26 | 27-11-2012 12:54 |
Flightnr. vs. ticketnr. ved konkurs | Mjolnir | Småprat | 2 | 22-11-2012 07:31 |
Forslag til navn for 'nye SAS' ved en evt. konkurs | Everest | Småprat | 42 | 19-11-2012 09:18 |