![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Planlegger en tur til Mexico i september, og har valgt ut to mulige flighter jeg kunne tenke meg. Enten British Airways , som bruker en 747-400 over dammen, eller Lufthansa som stiller med en A380. Spørsmålet blir om noen har erfaringer med eco seter på disse maskinene? Hvem av flyselskapene som har best seter og underholdning. Jeg betaler for meg og samboer. Business er uaktuelt for lommeboken. Ser at British airways har World Traveler Plus. Ser det er snakk om noen tusinger ekstra, er det verdt det? Finner ikke ut om det er noe forskjell på Lufthansa sine seter i de forskjellige økonomiklassene. Flott om noen vet det også. Håper på gode svar Henning Henriksen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Velkommen til Flyprat
![]() Quote:
Generelt hos Lufthansa har de stort sett samme type økonomiklasse over hele flåten, med unntak av en del eldre 747-400 hvor det ikke er personlig skjerm for inflight-underholdningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Så på bookingen til Lufthansa at de hadde valgene Economy saver, basic, basic plus og flex. Viste ikke om det kanskje var noen forskjellige setegrupper i tillegg til forskjellig avbestillingsmuligheter og milage credit. Første long haul tur så er litt ny på dette
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Edit: Ser at jefi99 slo meg. Last edited by Fly med oss; 11-11-2012 at 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er setekartet over Lufthansas A380: http://www.seatguru.com/airlines/Luf...irbus_A380.php. Det er tre klasser (first, business, economy), ingen Comfort Economy eller tilsvarende. British Airways har et par ulike konfigurasjoner på 747ene deres, alle med fire klasser. Hovedforskjellen fra WT til WT+ er større beinplass og strøm i setet (muligens større IFE-skjerm), tror servering og service for øvrig er identisk. (Les om WT+ her: http://www.britishairways.com/travel...s/public/en_gb.)
Jeg reiste med BAs 747 fra London til San Francisco i økonomi/WT for et par måneder siden, og det var for såvidt en helt OK opplevelse - hadde ikke noe særlig å utsette på den, men den var heller ingenting utenom det vanlige. Underholdningssystemet bar preg av å være litt gammelt, det var AVOD (on demand), men skjermene var små, litt oppskrapet og med litt flimring (man glemte det etter en liten stund ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
A380 er helt nytt fly, B747 er en god gammel traver, så A380 vil nok oppleves som mer "moderne og fresht". Begge selskaper har video on demand i hele flyet, men ikke av de hotteste utvalgene. Transfer i Frankfurt vs London skulle bli omtrent det samme.
LHs forskjellige "fare families" i økonomi er alle i samme kabin, så du kan ende opp på samme sete uansett. Vedr. Premium Economy hos BA så kommer det anpå om du synes det er verdt litt ekstra for å ha litt bedre beinplass og sideplass. Det er også litt mer privat og rolig i kabinen siden det er få rader. Du kan sjekke inn 2 x 23 kilo med Premium Economy på BA. Vedr. håndbagasje så har BA generøs vektbegrensning på 23 kg på den også. Quote:
(Skal du samle mil: BA gir grei opptjening på Premium Economy, så dersom du kommer til å ville betale litt ekstra neste gang også er eks. business (en vei) til NYC innen rekkevidde (upgrade med miles fra Premium)) Du finner tripreports fra begge selskaper og klasser hvis du leter litt her inne.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 11-11-2012 at 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan på sett og vis anbefale A380. Setene til LH i A380'en er etter min mening i likhet med annen kommentator her inne, ikke direkte ubehagelige. Setene virket litt faktisk litt bredere for meg enn andre seter jeg har hatt på longhaul med andre selskaper.
Men det som virkelig trakk opp for min del var at flyet var nytt, og ikke en gammel traver. En annen ting som trakk opp var at det garvet stille fly, så stille at en faktisk kunne høre Flydoen når noen spylte ned. AVOD'en var grei nok. Men det som trakk opp, ikke den store tingen, men for meg var det genialt med tanke på at man ha en smart telefon, og det var USB plugger i setene.... Dersom dunker nysjerrig på A380 i monkeyclass, så kan du lese her
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Takk for alle svar. Har blitt litt klokere. Ser ut som det blir og gå for Lufthansa. Er jo litt stas og få fly en ny maskin, og den største
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Av longhaul economy synes jeg Lufthansa A380 er svært bra. Prøvde dette selv FRA - SFO i august 2011.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa a380 og 747? | eb737 | Reiseforum | 34 | 04-10-2011 17:07 |
Qantas vurderer Boeing 747-8F eller B777F | L-1011 | Flyforum | 0 | 27-04-2011 09:44 |
Oppe eller nede på UA Boeing 747 (biz) | BårdK | Reiseforum | 15 | 02-02-2011 09:25 |
Boeing 747-8 vs. A380: A titanic tussle | Trety | Flyforum | 23 | 21-04-2006 21:46 |
Vil 747 overleve A380? | LN-MOW | Flyforum | 3 | 13-01-2005 10:56 |