![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg planlegger en tur fra SVG-DFW rundt 30. august, og så hjem fra ORD-SVG. I utgangspunktet tenkte jeg å vente på noen kampanjepriser, men BA har pris på 6411 nå (tror ikke det er noen kampanjepriser av noe slag).
Er det noen mer litt mere erfaringer som kan svare om det kan være lurt å booke allerede nå, eller vil det kunne komme bedre kampanjepriser på sensommeren? Mener å huske at KLM hadde en del gode priser i år på den tiden (4200,- SVG-ORD-SVG) men gjaldt vel ikke før midten av september. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er vel skjelden selskapene lager kampanjepriser med annen retur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Her er det jo snakk om open-jaw, og ofte det kan kombineres med diverse tilbud
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Hvis du har nerver av stål kan du vente på neste års augustsalg, men uansett er det vel maks en 1000 lapp å spare på den prisen der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut som det kanskje er lurt å gjøre det kjapt ja. Jeg har ikke nerver av stål
![]() Men er det noen som vet om det er best å booke via AA eller BA's nettsider? Begge oppgir norske priser, men blir det belastet i henholdsvis USD og GBP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er vel hip som happ med mindre du betaler amex ($ sannsyligvis best) eller du har bestilt domestic first på noen strekninger (hvilket jeg ikke tror med den prisen).
Hvilket bonusprogram bruker du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har tenkt å betale med amex ja, så en fordel å bli booket i NOK eller USD ja.
Ellers har jeg ingen erfaringer med BA fra før. Reise AA i februar fra Cancun til Miami men er ikke medlem der heller. Får vel like mange miles her om jeg er med i BA eller AAs bonusprogram? *A og KLM har jeg egentlig utelukket mest fordi jeg må reise tidlig om morgenen fra SVG. 06.00 er litt vel tidlig når jeg er avhengig av ferje over fjorden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har selv satses på BA på grunn av at jeg liker WT plus, med gode og rimelige oppgraderingsmuligheter til Club World, men AA har sine sider også. De har forskjellig system for status, hvor AA er miles basert ala SAS, mens BA har to valutaer. Avios som poeng, men Tier poeng for status. Flyr du billigste billetter tror jeg AA gir best uttelling.
Angående *A og KLM, har du vurdert å fly ut kvelden før? Du kan få sjekket inn bagasjen hele veien fra SVG, prisen er den samme så lenge du flyr videre innen 24 timer og et flyplasshotell på AMS eller FRA kan man få for 600-800kr/natten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tipset om å reise kvelden før var meget bra, takk
![]() Men er det noen som vet om 70 minutter layover på Heathrow er nok? Det blir hjemveien hvis jeg reise med Oneworld. Det er terminal 5 både ankomst og avgang. Ser KLM også opererer med samme tid på en del gjennomgående flighter i Amsterdam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis det lar seg booke er det nok ift å komme seg hjem. Rekker man ikke flyet tar BA hånd om deg, og under visse forutsetninger får du også tilleggskompensasjon.
Så mindre det er noe som veldig viktig å rekke hjemme ville jeg gått for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for all hjelp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gode C-priser til USA i sommer | Peppep | Reiseforum | 11 | 27-04-2014 18:50 |
TRD Buchurest Airlines/Air Bucharest - 13 Aug, 3 Sept og 17 sept. | Trdfly | Spotteralerts | 0 | 06-08-2011 13:45 |
Rakkestad, aug/sept 2009 | Seabee | Bilder & foto | 13 | 21-09-2009 22:24 |
Kampanje-priser til USA | OEH | Flyforum | 24 | 17-05-2005 13:52 |
Priser til USA i 2005 | TOS | Flyforum | 5 | 01-11-2004 09:00 |