![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vet ikke om denne har vært oppe før, men synes denne rapporten om et flys verdi som skrap er ganske interessant.
http://users.ox.ac.uk/~pgrant/Airpla...0of%20life.pdf Og også stadig mer interessant da det i disse dager staig skal mindre til for at et fly vrakes, og alderen minker, da reservedeler tydeligvis holder seg bee i pris enn brukte fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sikkert en interesant artikkel, men med 22 sider så er det litt mye å lese til at jeg har tid på en lørdag.
Det jeg er spent på er hva de gjør med all kompositten som brukes i 787 og A350 flyene. I tidligere fly har det jo bare vært å støpe om aluminiumen til brusbokser. Plasten i interiøret kan smeltes og brukes på nytt, tekniske komponenter blir overhalt og går inn i byttekomponent system, men hvordan skal de få gjennbrukt kompositten. Kan den males opp og blandes inn i ny kompositt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
BBC har vært på Kemble og laget et reportasje. Tydelig litt penger i skrap også
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-20316099 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Aviationweek snakker nå om hvordan en "perfekt storm" driver ned prisene på fly og hvorfor gjennomsnittalderen stadig faller
http://www.aviationweek.com/Article....p44-566502.xml Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Interessant artikkel. Stoerste fallet ser man selvsagt paa Airbus 340-300 som har en markedsverdi paa skarve 20-30 millioner dollar og man forventer at verdien paa disse flyene vil falle til rundt 10 millioner dollar naa som LH og LX skal dumpe dem i de kommende aar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Jeg er glad at det kun gjelder A343 og ikke A346, da jeg syns sistnevnte er et utrolig flott fly med fire motorer ![]() Mangler forøvrig kun A345 på min liste av A340-serien, er spent på å se hvordan den er sammenlignet med A346. A342 var nok en feilproduksjon (og grunnen til at de produserte mindre enn 30 slike). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Virgin parkerte eller leverte nylig tilbake noen A346, som står parkert da det viser seg være dårlig med kjøpere. Det hjelper jo heller ikke at dette er pre-HGW modeller
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser ut som de første 737-800 er på vei til huggeren i disse dager. GECAS maskiner som har vært 11 år i India, så kan være en viss sammenheng dog
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ikke bare er de pre-HGW de er også de første A346 som ble levert og de er tunge - veldig tunge! Har lenge vært de 2 svarte fårene i Virgin Flåten.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
trenger hjelp til å få vite hva fly jeg skal fly | Peterfsx | Register- og ATC-Forum | 3 | 21-11-2014 04:36 |
SAS-fly fikk ikke lov til å fly inn i Pakistansk luftrom | Dash | Småprat | 8 | 04-12-2012 11:41 |
Fly kolliderte med vegskilt som advarer mot fly! | Wig-wag | Småprat | 3 | 27-08-2012 12:48 |
Klar for vraking? | FlyboyKarsten | Småprat | 4 | 08-05-2012 03:40 |
Stort fly vs lite fly? Noen som har bilder? | GFL | Bilder & foto | 1 | 12-04-2010 19:48 |