![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Der er vel ingen der er så blåøjede og tro, at hvis SAS gik konkurs, ja så ville
DY beholde sine priser i Norge eller til andre destinationer på det niveau de har idag ? Mit gæt er at DY vil kende sin besøgelses tid og hæve priserne op til et nyt niveau.. Ville de så få stor konkurrence på deres ruter fra f.ex Wizzair, EasyJet og Ryanair ?? JA det ville de...og så ville DY givet miste indtægter i et omfang, de ikke ville bryde sig om.. Det er vel bedre at holde status qou eller hvad mener forum ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
På den annen side, så vil ikke denne muligheten vare lenge. Om det er grunnlag for flere enn en operatør, så vil det komme nye selskap inn på markedet temmelig umiddelbart. Vi trenger ikke å lenger enn hva som har skjedd i Danmark de siste år for å se hva som også vil komme til å skje i Norge om SK skulle bukke under. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Det må jo envær kunne forsåd
Melke så lenge en kan: Drikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Norwegian sine priser på OSL-BDU gir en liten pekepinn om hvordan de håndterer prising i en tilnermet monopolsituasjon.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Helt klart prisene vil gå opp. Forsvinner rundt halvparten av innenlandskapasiteten på 737-størrelse vil mange ikke få noen billetter i det hele tatt. Spørsmålet blir i så tilfelle hvor fort eller om en konkurrent kommer inn eller hvor fort Norwegian greier å støvsuge markedet for 737er for å dekke behovet. Har allerede i dag Norwegian en planperm i hyllen som sier "I tilfelle SAS-konkurs"?
Når det gjelder utenlandstrafikken så tror jeg ikke den blir så hardt rammet. SAS og Norwegian har tross alt i dag en rekke konkurrenter som gladlig vil stille opp med kapasitet for melke nordmenns reiselyst. Prisene på utenlandstrafikk vil nok gå opp, men ikke så mye som for innenlandstrafikken.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
For en merkelig diskusjon. Selvsagt vil prisene gå opp. Det er business, og greed is good
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,118
|
![]()
Tror vi kan banne på at Kjos har en slik plan klar, men tror nok noen driftige folk i Sk nok også har en plan for å starte noe nytt med eller uten Sas logo. Tipper Dy beholder billigste og dyreste billettpris, men at de dyrere bookingklassene brukes flittigere.
Angående 737 fly for nye aktører vil det vel være enkelt å få flyene som |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]() Quote:
![]() Men at prisene hos Norwegian kommer til å gå opp ved en eventuell SAS-konkurs kan nok regnes som et meget sikkert veddemål...
__________________
Mvh Gunnar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Eller enda bedre .....
![]() Vi satser på instant medlemskap i Skyteam og jeg tar stasjonssjefjobben i ATL! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
Meget pent MOW, håper å få se den en gang.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Norway
Posts: 92
|
![]()
Ellers så sitter det vel en vis hr. Braathens med et fly og leasing selskap i Sverige som kunne tatt seg en tur nordover
![]() Men fra spøk til revolver kan vel ikke se for meg noe annet enn at det altid vil være en eller annen form for SAS i fremtiden også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er etterhvert en rekke av de klassiske gamle som har gått nedenom som Sabena i Belgia, Swissair i Sveits, Olympic Airlines i Hellas, Malev i Ungarn og British Midlands i Storbritannia. Hvorfor skulle ikke en fremtid uten SAS være en mulighet?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Nok ikke helt riktig det Mjolnir. Swiss har Crossair gamle IATA-kode i dag, LX. Swissairs IATA-kode var SR den.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"n" By Norwegian - Norwegians nye inflight magasin! | LTH | Småprat | 1 | 02-01-2013 21:30 |
DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner) | FlyHi | Flyforum | 380 | 08-11-2012 17:48 |
Norwegian reklamerer løgnaktig med priser "Fra 249,-" | Pilot1 | Småprat | 7 | 22-08-2012 22:33 |
Om "tilbudspriser" på reiseportaler (husk å sjekke priser) | Bacardi | Reiseforum | 0 | 10-03-2012 05:04 |