![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]()
Hvorfor flyttet Sas intraskandinavisk fra C bussgate til terminal 1? Noen som vet? Det er ulidelig langt å gå når man ankommer på c-piren, skal gjennom security og passkontroll for så å starte på en ørkesløs vandring til terminal 1 for å finne flyet hjem til Svg. Like greit nesten at de legger ned cph-bkk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]()
Terminal 1 bliver jo for det meste kun brugt til danske indenrigsafgange ,men jeg har oplevet enkelte gange at de bytter rundt på terminalerne afhængigt af, hvor flyet er ankommet fra. Omvendt har jeg også set Norwegian afgange til Ålborg afgå fra terminal 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,007
|
![]()
Normalt går disse fra B, C eller D, men har da opplevd endel ganger at man må langt ut på A. Men det betyr ikke at avgangene er "flyttet" ut dit av den grunn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Som udgangspunkt forsøger SAS at samle Skandinaviens trafikken på B..
UK trafik på D og indenrigs på A.. men har da også oplevet skandinaviens og nordeuropa trafik fra gates A25 til A33. Men udgangspunktet er et samlet skandinaviens afgange fra B. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]() Quote:
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]() ![]() Som andre skriver, så er det sjældent at T1 bruges til andet end indenrigs, men en sjælden gang, så vurderer man vel at, hvis flyet f.eks. er ankommet til T1 fra AAL og/eller hvis der er mangel på gates andre steder, at det er den bedste helhedsløsning. Naturligvis er det lidt vej at gå, men der er vel ikke meget længere end på så mange andre lufthavne, hvis man er uheldig. Som nævnt er det heldigvis ikke noget der sker så ofte. I langt de fleste tilfælde er et flyskifte med SAS på CPH meget smidigt med minimal gåafstand.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Mener det ville være mere effektivt at betragte CPH som een stor terminal - med central incheckområde/"security" og bagageudlevering - i den nuværende terminal 2/3 og dermed lukke for indcheck i terminal 1 (indenrigs).
Det ville smidiggøre connections - også fra indenrigsfly. Så kunne "fjernparkeringspladserne" i terminal 1 bruges til charterfly eller andre point-to-point fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Du kan ikke checke in til internationale flight i T1..desværre, for det kunne bla. måske være med til at formindske kødannelse i T3...
Skulle mene at det f.ex kun med håndbagage ville være en lettelse..men desværre er det ikke en mulighed som forholdene er nu Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-fly evakuert på Kastrup! | kimpe | Flyforum | 0 | 14-01-2014 17:35 |
ATR 72 i SAS farger på kastrup | salmon-air | Flyforum | 39 | 20-03-2013 11:26 |
SAS Airbus A340-modell på Kastrup | FlightDeck | Samlerhjørnet | 13 | 09-09-2009 23:31 |
SAS Lounge Kastrup | LN-TIB | Flyforum | 25 | 08-02-2009 16:20 |
SAS lukker Billund - Kastrup | Bll spotter | Flyforum | 19 | 13-10-2005 18:35 |