![]() |
|
![]() |
#1 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Hei, har solgt en valp til Alaska og skal muligens levere den der hvis de som har kjøpt den ikke kommer hit og henter.
Er noen av dere kjente med hvilket selskap man bør velge i forhold til å ha med bikkjeungen? Den er liten nok til å bli med i kabinen, men for min og medpassasjerenes komfort blir det nok mest aktuelt å ha den i kjelleren ![]() Har søkt litt rundt, men noen forslag til reiserute? Har noen sett noen billige billetter over dammen? Har EB kort, så for poengenes skyld er jo *A kanskje å foretrekke, men komfort og pris teller mer enn poeng siden jeg ikke har status. Tore |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal ikke Icelandair begynne å fly til ANC? Høres ut som raskeste/enkleste veg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kommer litt an på når du skal reise .. Condor flyr fra FRA men de har siste flight for sesongen i neste uke. Iceair har annonsert ANC, men det er ikke før til våren.
Så da blir det minimum to stopp uansett ettersom det ikke er noen nonstop fra Newark. Det ser ut som det greieste er LH til SEA og AS opp derfra ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flydiot
|
![]()
Når ja, det glemte jeg. Blir antakelig allerede neste uke. Torsdag, fredag eller lørdag.
Med retur etter en dag eller to.. Mulig jeg får hu som skal ha denna bikkja til å komme meg i møte feks i SEA. Er lite bereist i de trakter, så tar i mot alle forslag til routinger med takk. Og er det noen fin måte å samle et lass poeng og evt få oppgradert seg til biz tro? Har snaue 30000 poeng på konto, men vet ikke om man får kjøpt noe oppgradering for de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dersom du får kjøperen av valpen til å møte deg i SEA er nok dette det enkleste. Og etter som du har Eurobonuskort ville jeg valgt å fly med Lufthansa via FRA. Det er en fordel med tanke på at det bare er en mellomlanding og det er en av de billigste billettene som er å oppdrive så kort tid før avreise. Jeg søkte på tur mellom 12. og 15. okt og prisen ligger på ca 6900 kr for economy og den totale reisetiden er på ca. 14 timer.
Som du sikkert vet er Lufthansa medlem av Star Alliance og du vil derfor kunne tjene opp en god del poeng, samt oppgradere til business. Hvor mange poeng det koster å oppgradere for, vet jeg ikke. Fra min erfaring har Lufthansa en veldig god service, selv om du ender i Economy class. B736 Last edited by B736; 06-10-2012 at 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
|
![]()
Er ikke FRA-SEA veldig langt for en liten hund å ligge i ett lasterom alene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg ville tatt den i kabinen hvis mulig .... skumle greier for en liten stakkar ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
SAS tar 30000 poeng for oppgradering til biz EN VEI over dammen http://www.sas.no/EuroBonus/Bruk-poeng/Oppgradering/
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Med billett til kr 6900 kan jeg garantere deg at du IKKE kan oppgradere den med Star Alliance awards. For at det skal være mulig må du ha en billlettklasse hvor økonomibilletten koster rundt 20 000 kr.
Men god tur! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Kjappeste vei til Seattle er uansett med Icelandair .. verdt å vurdere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Om den lille valpen må i lasterommet er det kun Lufthansa som gjelder - ingen andre er i nærheten når det gjelder frakt hunder. Vår beagle skal snart hjem til Seattle og det med Lufthansa. Om du rekker Condors siste er det klart å foretrekke - Condor bruker vel Lufthansa`s Dyrelounge i Frankfurt.
![]() |
#12 |
Flydiot
|
![]()
Tusen takk folkens, leita litt rundt etter priser, men hvor finner jeg egentlig best pris? Så på LH sine sider, men er det andre sider med mer tilbud på? Tidsrommet å reise på er torsdag-lørdag til uka med retur senest søndag. Condor skal ha drøye 1000 euro for t/r torsdag-søndag. Egentlig akkurat det samme som LH. Hva anbefaler dere i forhold til komfort, plass og servering? Bikkja må uansett være i kjeller`n, var visst bare lov på kortere turer med den i kabinen. Leverte en i Canada for et par år siden, og den måtte også fly kjellerklasse..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Pris på Lufthansa.com ligger nå på 7152 NOK. Dette gjelder OSL-SEA via FRA t/r fra fredag til søndag. Men dersom du skal til ANC er vel kanskje Condor å anbefale da de mest sannsynlig bruker Lufthansas dyralaunge i FRA. Hvordan komfort er hos Condor vet jeg ikke. Jeg fant forøvrig kun utreise med Condor på disse datoer og ingen hjemreise, men det kan bare være meg? En annen måte å komme til ANC er å fly med KLM, Delta og Alaska airlines. Disse flyningene vil da bli OSL-AMS-SEA-ANC-MSP-AMS-OSL. Og du kan få dette til en pris av 8226 NOK gjennom travellink.no Men hvordan service og komfort er hos de og hund I cargo har jeg ingen peiling på. Denne prisen var også fra fre til søndag. Så personlig ville jeg valgt Lufthansa dersom du skal til SEA fordi det er et kjent og godt produkt i alle klasser. God tur! Last edited by B736; 06-10-2012 at 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flydiot
|
![]()
Kan se ut som Alaskadamen kan møte meg i SEA, så da blir det nok dit.
Er det no fint å se der når jeg først er der, eller burde jeg snarest komme meg hjem igjen? Har jo torsdag til søndag, så en litt artig routing hjem igjen for å prøve noen nye flytyper kunne jo vært noe.. Siden Alaskadamen betaler fly t/r OSL-SEA kunne jeg jo lagt i noen kr selv for å øke komforten eller teste A380 hvis noe sånt finnes fra USA-Europa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg ville anbefale en tur til Space needle i Seattle som er det høye tårnet som nesten er signaturen på Seattle, her finnes et fint observasjonsdekk der du får en utrolig fin utsikt. Og som Hickok sier er Boeing og museum of flight absolutt å anbefale. Dersom du ønsker å få med deg noen andre flytyper er det mulig å reise fra SFO, IAH og JFK til FRA med A380 hos Lufthansa. http://a380.lufthansa.com/TAKEPART/#/DE/EN/HOME Lufthansa har også begynt å fly sitt nyeste fly Boeing 747-8 på strekningen IAD-FRA, og det kan være interessant. Jeg vurderer nemlig selv en tur til IAD for å få fløyet med B748. I tillegg flyr Air France også A380 til New York. Last edited by B736; 06-10-2012 at 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis du går op i komfort, så skal du ikke vælge Condor. Absolut minimal benplads, ingen IFE og betaling for alkohol mv. Condor kan nok mest sammenlignes med charter.
Til samme pris som LH, så er det en no-brainer. LH er klasser over DE.
![]() |
#18 |
Flydiot
|
![]()
Tusen takk for innspill karer!
Håper det blir en SEA tur på meg med LH Utrolig hva folk betaler for ei bikkje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
He, he lurte på dette med "bikkjepris>" også..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Går ut fra at du ikke skal selge en "veskehund" til Canada, men allikevel er det imponerende å eksportere hund fra Norge til Canada, avlsdyr eller??
Anyway, for å få på plass litt perspektiv, jeg har vært på okseauksjon i Norge og det beste avlsdyret gikk for godt over 100 K. Den skulle riktignok ikke flyves over atlanteren, men det lå ann til noen timer på bil for Ferdnian, før han skulle begynne på en helt ok sommerjobb..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste måte å komme seg fra Korfu flyplassen til byen (CFU)? | Epilef | Reiseforum | 2 | 04-07-2014 15:20 |
Beste måte å komme seg fra JFK-EWR | CFN_001 | Reiseforum | 1 | 28-12-2010 03:35 |
OT: Beste måte å komme seg fra CDG til sentrum? | Stian | Flyforum | 12 | 17-06-2006 09:24 |
Beste måte å komme seg til Kristianstad? | Fellowship | Flyforum | 18 | 01-04-2005 03:51 |
Billigste måte å komme seg fra STO til GOT? | CK | Flyforum | 9 | 30-12-2004 08:20 |