![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ved en feil hadde SAS/EB satt inn for mange eurobonuspoeng på min konto. Jeg hadde noen poeng fra før og la ikke merke til dette da jeg bestilte EB-billetter til en verdi av 20000 poeng.
To uker etter at bestillinga er gjort, får jeg e-post om at jeg må ringe og ta kontakt, fordi jeg har fått for mange poeng, og har brukt i underkant av 8000 poeng mer enn det jeg hadde. Når jeg ringer får jeg beskjed om at reisa slettes, fordi det egentlig ikke var poeng nok til den. Vel, vel tenker jeg og sier at det tross alt er SAS/EB som har gjort en feil her, men om de i alle fall kan la være å kansellere en del av strekningene (det var 4 innenlandsstrekninger) som jeg hadde poeng nok til (det vil si 2 av 4 strekninger). Det var ifølge vedkommende ikke mulig, men jeg ville få poengene mine tilbakeført umiddelbart, slik at jeg skulle kunne gjøre den samme bestillinga på ny. Dette var ikke all verden til kundeservice tenkte jeg, men slo meg til ro med det og at det tross alt bare tar 5min å bestille billettene på nytt. Når jeg umiddelbart forsøker å bestille bilettene på nytt, finnes ikke de samme eurobonus-billettene, så jeg må eventuelt ta til takke med vanlige seter som har blitt mye dyrere sia sist. Jeg ringer tilbake til SAS/EB og gjør oppmerksom på det nevnte (ovenfor), og spør om det er mulig å gjøre noe med dette problemet. Til svar får jeg bare at "vi kan ikke reservere noe der det ikke er ledige seter". Jeg prøver å forklare situasjonen på et par andre måter, i tilfelle noe var uklart, men vedkommende viser ingen forståelse og bare gjentar nokså snurt at "vi kan ikke reservere noe der det ikke er ledige seter" til jeg ganske enkelt legger på (fordi jeg nærmer meg å bli så provosert at jeg kunne ha blitt ufin tilbake). Jeg har tidligere opplevd SAS(inkuldert bonussystem) som et selskap med god service, de gangene jeg har hatt et problem av noe slag. Det endra seg brått i dag. Jeg reiser nokså mye, har foretrukket SAS, men kommer etter denne utrivelige opplevelsen til å foretrekke hovedkonkurrenten. Mange har skrevet mye om Norwegians kundeservice, men personlig har jeg ikke opplevd noe negativt med den. Noe annet gjelder for SAS, som nå går fra å være et selskap jeg var villig til å betale litt mer for å fly med, til å bli et selskap jeg benytter viss de på enkeltreiser er mye billigere enn Norwegian. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Steder med elendig kollektivtrafikk til/fra flyplass | Hypern | Reiseforum | 61 | 04-02-2025 14:48 |
Litt kudos til SAS kundeservice | fluxie | Reiseforum | 6 | 07-09-2013 17:56 |
Elendig resultat fra Continental | LN-TIB | Flyforum | 1 | 17-07-2008 17:40 |
Totalt kollaps i kundeservice til SAS i kveld | LN-KGL | Flyforum | 70 | 02-01-2008 15:59 |