![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
http://boarding.no/art.asp?id=51096 Det neste vi trønderne ønsker oss nå/kunne byttet Vilnius ruten med hadde vært Warsawa, sårt savnet. Last edited by Trdfly; 14-09-2012 at 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den nye ruteplanen for TRD-GDN:
Noen av endringene er at fra 31.oktober vil Torsdagsavgangen blin flyttet til onsdag og fra 14. Desember vil det bli ny avgang på fredager. W6 1762 TRD-GDN: 20:50-22:45 xxxx5xx (New) 12:55-14:55 xx3xxx7 W6 1761 GDN-TRD: 18:20-20:20 xxxx5xx (New) 10:25-12:25 xx3xxx7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, med 0600-flyet til CPH og connection videre til WAW ser jeg ikke på Warszawa som det vanskeligste stedet å komme meg til fra Værnes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men det er jo rimelig greit å ha hele Baltikum dekket. Gjør det enklere å loffe rundt i området. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
|
![]()
Vil ikke si Litauen er det første jeg kunne tenkt meg direkte fra Værnes. 2 ukentlige avganger med rutetider som er "så der" er ikke akkurat noe å hoppe i taket for..
Det vi virkelig mangler fra TRD er daglige avganger med LH til Frankfurt. I tillegg hadde jeg gjerne sett BA/OneWorld med rute til Heathrow, slik at man har flere hub'er å velge blant når man skal ut i verden. (Norwegians rute fra TRD til LGW er grei nok den, men fungerer ikke vist man skal lenger enn London.) Last edited by CaptainMorgan; 15-09-2012 at 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hehe, ja, tror også at "KÅ ÆLL ÆMM" kanskje har en noe høyere stjerne enn Finnair blant mange mindre bereiste trøndere
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror rutene til Norge er mest rettet mot gjestearbeidere, og de fleste gjestearbeiderne i Norge kommer som kjent fra Polen og Baltikum. Budapest er vel fortrinnsvis ei leisurerute for nordmenn på helgetur, så det er nok en typisk Norwegian-rute.
Quote:
Uansett syns jeg tilbudet av feederflights (og kapasitet på disse) fra TRD er overraskende lite ifht. størrelsen på byen. Og det gjenspeiles i prisene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Wizz til VNO blir garantert en suksess, den vil nok kanskje ta litt av DY ruten til RIX. Mye litauere ombord der.
Ellers er KLM godt innarbeidet i TRD og prisene er gode hvis man følger med på kampanjer etc, fikk selv booket ZRH i slutten av september til kun kr 1890,- tur/retur ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da ligger ruten til Vilnius ute for salg, den vi starte Søndag 2. Juni, og vil gå to ganger i uken, Onsdag og Søndag.
Quote:
![]() Last edited by Trdfly; 21-11-2012 at 02:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser på airlineroute at Wizzair kutter rute Trondheim-Vilnius fra september. Synes det er tidlig startet den ikke opp i mai?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wizz er vel kjent for å legge ned fort om ruten ikke går? Salget gikk sikkert ikke godt nokk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ble ikke Vilnius en av de billigste plassene å reise til? Derfor jeg syns det var rart Last edited by hifiman; 26-07-2013 at 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fint at jeg rakk å ta den i slutten av forrige måned da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Satser på de åpner en ny rute til f.eks. Beograd. Men tenker det blir Katowice, hvis de i det hele tatt åpner flere fra TRD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Jeg har og kommer neppe til å dra dit igjen. Som turistmål er byen etter mitt syn håpløs uansett hvor billg det er. Det finnes selvfølgelig litauere som gjerne vil ha billig tur hjem, men de er tydeligvis ikke mange nok rundt Trondheim.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fikk et blandet syn på Vilnius. Hvis man gjør litt research før man reiser, og er klar over hvordan russere generelt er, så får man man en finfin tur. Noe vi gjorde.
Hotellet var bra, med god service og frokost. (radisson lietuva) Fin temperatur, billige priser, særlig på mat og drikke. En del ting å se, og generelt greit å gjøre seg forstått. Servicenivået og gjestfriheten er vel kanskje ikke som vi er vant til, men det har jeg blitt vant til etter å ha vært i Tallinn, Riga og St.Petersburg før. Men dette har med det russiske lynnet å gjøre. Tips til Vilnius er: Gediminas Castle: Meget fint der oppe på borgen. KGB-Museet: Får deg til å tenke litt.. Pengemuseet: Informativt, gratis og bra. Gedimino Prospektas: Lang og bred hovedgate med shopping. Old Town: Fint, men likevel en turistfelle etter min mening. Mye finere på den "nye" siden av byen, med flere shoppingsentre. Ta en dagstur til Kaunas med Zoo, Ninth Fort og gigantisk shoppingsenter med skøytebane m.m.. Dagstur til Belmontas og/eller Trakai anbefales også. Vi rakk også en fotballkamp der, men det blir kanskje for spesielt interesserte. (som meg) Hvis dere en glad i mat, så er Vilnius ekstremt billig. Men for de med sansen for biff, anbefales restauranten "böff". En av de dyreste restaurantene, men du verden, for en biff!! Vilnius kan være en finfin tur det, men man må komme litt forberedt. Tenker at Vilnius er litt som Praha var før turistboomen, med ultrabillige butikker og mat, men mangler litt på kundeservice, og generell oppussing av parker, gater etc.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air starter Trondheim - Riga | Trdfly | Flyforum | 3 | 15-08-2020 12:59 |
Wizz Air reducere i Vilnius | Bll spotter | Flyforum | 0 | 14-01-2019 17:50 |
SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015 | gingo | Flyforum | 816 | 24-10-2015 13:56 |
Air France starter direkterute SVG-CDG -> Legges ned Okt 2015 | Andre1980 | Flyforum | 53 | 16-06-2015 14:04 |
Wizz Air starter Trondheim - Gdansk | Boeing_fan | Flyforum | 21 | 20-07-2012 10:08 |