Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2012, 11:23   #1
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
SAS Støtte til SAS

Dagens take-off.dk skriver:


Vi elsker at kritisere SAS - ofte med god grund og andre gange med disrespekt, for branchen og selskabet er presset BIG TIME.
Glædelig for os ..
Hele artiklen her.
http://www.takeoff.dk/news/23689

Hislen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 16:30   #2
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
Default Re: Støtte til SAS

Busch skriver bl.a.:

Quote:
Det at enkeltpersoner kan spolere en flyvetur eller gøre den til en oplevelse er lagt i hænderne på individuelle indsatser er en stor risiko.
Når først vi er ombord, er det ”The Crew” der har magten og afgør, om vi har en god oplevelse.
Dette er bemerket flere ganger også her inne. Av alle selskapene jeg har reist med, er dette dessverre mest åpenbart hos SAS. Men når det er sagt så er jeg også enig med Busch når han skriver at han vil gi SAS en siste sjanse.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 17:05   #3
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: Støtte til SAS

Precis , "det är enkeltpersoner som kan spolere en flyvetur eller göre den til en oplevelse".
Hört ombord/aktuell oplevelse på SK CPH-NCE för c:a en vecka sedan, en timma och 5 minuter flygtid kvar till landning , en passagerare frågar efter/vill köpa en produkt ur CloudShop: "Nej, vi ska ha för rast nu så vi säljer inte någonting" var svaret från CC , ingen god oplevelse för passageraren , därefter var ingen CC synlig i kabinen.

Aktuellt flightnumber/datum "withheld".

Från SAS homepage:

Shopping ombord

I vår CloudShop Store kan du handla kvalitetsprodukter, skandinavisk design och utvalda gåvor till dig själv, en affärsbekant eller till din familj. Försäljning erbjuds på flygningar som är längre än 1 timme och 45 minuter till/från Köpenhamn samt till/från Stockholm och Oslo längre än 1 timme och 35 minuter.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 10:32   #4
CRJ1000ER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 179
Default Re: Støtte til SAS

Etter å ha flydd med SAS i 18 år, er jeg enig i at mange av deres cabin crew er både sure og uhøflige, spesielt eldre danske. Har også opplevd at passasjerer har blitt irritert og spurt de om hvorfor de er så sure og om vi har gjort de noe.

Jeg synes dette er forferdelig synd, for SAS er jo egentlig en bra merkevare og de har mange hyggelige crew som gjør så godt de kan for at alle skal ha en fin tur. Kjedelig for de at noen skal ødelegge det de bygger opp.

Last edited by CRJ1000ER; 18-09-2012 at 10:33. Reason: glemte en bokstav
CRJ1000ER is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:48   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
Default Re: Støtte til SAS

Jeg synes egentlig kabinpersonalet til SAS var mye surere før. Da hørte jeg nesten på enhver flygning masse spydige kommentarer fra kabinpersonalet og de hadde regelrette "karakterdrap" mot enkelte passasjerer som bare satt der og måpte over at slikt var mulig i det som skulle være en servicenæring. Ble heldigvis ikke utsatt for noe av dette selv, men man ble jo skremt fra å spørre om noe som helst.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 14:49   #6
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Støtte til SAS

Synes SAS-crewet gjennomgående er flinke. Noen sure dansker og galleyglade nordmenn får vi tåle, men alt i alt er jeg godt fornøyd med den servicen man får ombord.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 15:00   #7
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
Default Re: Støtte til SAS

SAS har blandet service, men det finner man jo ikke bare der, og servicen er gjennomgående akseptabel. Det er både smil og gjeip. SAS har derimot mye å vinne på bedre service ombord som gratis drikke og snacks, pluss lik service på innenriks og utenriks.
__________________
Upcoming flights:
APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Vestjyder vil have støtte til flere afgange til Karup Fysikeren Flyforum 1 14-03-2013 10:42
SAS og statlig støtte Robin882 Flyforum 4 05-11-2010 21:46
12 millioner i statlig støtte til Stord i 2011, 0 til Skien og Notodden Someone Flyforum 15 06-10-2010 12:12
Ingen støtte til pilotene... EB Flyforum 3 28-01-2006 19:10
SAS dobler tsunami-støtte sail4fun Flyforum 1 07-01-2005 15:39


All times are GMT +2. The time now is 03:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.