Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2012, 11:23   #1
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

SAS Støtte til SAS

Dagens take-off.dk skriver:

Vi elsker at kritisere SAS - ofte med god grund og andre gange med disrespekt, for branchen og selskabet er presset BIG TIME.
Glædelig for os ..
Hele artiklen her.
http://www.takeoff.dk/news/23689

Hislen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 16:30   #2
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Default Re: Støtte til SAS

Busch skriver bl.a.:

Quote:
Det at enkeltpersoner kan spolere en flyvetur eller gøre den til en oplevelse er lagt i hænderne på individuelle indsatser er en stor risiko.
Når først vi er ombord, er det ”The Crew” der har magten og afgør, om vi har en god oplevelse.
Dette er bemerket flere ganger også her inne. Av alle selskapene jeg har reist med, er dette dessverre mest åpenbart hos SAS. Men når det er sagt så er jeg også enig med Busch når han skriver at han vil gi SAS en siste sjanse.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 17:05   #3
RolfL
ScanFlyer Molded

Precis , "det är enkeltpersoner som kan spolere en flyvetur eller göre den til en oplevelse".
Hört ombord/aktuell oplevelse på SK CPH-NCE för c:a en vecka sedan, en timma och 5 minuter flygtid kvar till landning , en passagerare frågar efter/vill köpa en produkt ur CloudShop: "Nej, vi ska ha för rast nu så vi säljer inte någonting" var svaret från CC , ingen god oplevelse för passageraren , därefter var ingen CC synlig i kabinen.

Aktuellt flightnumber/datum "withheld".

Från SAS homepage:

Shopping ombord

I vår CloudShop Store kan du handla kvalitetsprodukter, skandinavisk design och utvalda gåvor till dig själv, en affärsbekant eller till din familj. Försäljning erbjuds på flygningar som är längre än 1 timme och 45 minuter till/från Köpenhamn samt till/från Stockholm och Oslo längre än 1 timme och 35 minuter.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 10:32   #4
CRJ1000ER
ScanFlyer Blue

Etter å ha flydd med SAS i 18 år, er jeg enig i at mange av deres cabin crew er både sure og uhøflige, spesielt eldre danske. Har også opplevd at passasjerer har blitt irritert og spurt de om hvorfor de er så sure og om vi har gjort de noe.

Jeg synes dette er forferdelig synd, for SAS er jo egentlig en bra merkevare og de har mange hyggelige crew som gjør så godt de kan for at alle skal ha en fin tur. Kjedelig for de at noen skal ødelegge det de bygger opp.

Last edited by CRJ1000ER; 18-09-2012 at 10:33. Reason: glemte en bokstav
CRJ1000ER is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:48   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg synes egentlig kabinpersonalet til SAS var mye surere før. Da hørte jeg nesten på enhver flygning masse spydige kommentarer fra kabinpersonalet og de hadde regelrette "karakterdrap" mot enkelte passasjerer som bare satt der og måpte over at slikt var mulig i det som skulle være en servicenæring. Ble heldigvis ikke utsatt for noe av dette selv, men man ble jo skremt fra å spørre om noe som helst.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 14:49   #6
ILS2
ScanFlyer Gold

Synes SAS-crewet gjennomgående er flinke. Noen sure dansker og galleyglade nordmenn får vi tåle, men alt i alt er jeg godt fornøyd med den servicen man får ombord.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 15:00   #7
jb1
ScanFlyer Rusty

SAS har blandet service, men det finner man jo ikke bare der, og servicen er gjennomgående akseptabel. Det er både smil og gjeip. SAS har derimot mye å vinne på bedre service ombord som gratis drikke og snacks, pluss lik service på innenriks og utenriks.
Reply

Posting Rules