![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp, hadde egentlig tenkt meg til London senere i høst og sett på tennis, men dropper det av diverse grunner. I stedet kommer jeg til å dra på RIAT til neste år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det begynt å bli bekreftede deltagere? Eller er det litt vel tidlig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Arbeidet med å booke "acts" starter nå i September, så det er nok ikke så mye som er klart ennå, nei. Vi kan vel være ganske sikre på "the usual suspects", altså Red Arrows, Typhoon, Belgisk og Nederlandsk F-16 osv., men siden det ikke er et "Farnborough-år", er sjansene for noe veldig eksotisk er noe mindre. Swedish Air Force Historic Flight sin Viggen skal dog være en av maskinene man jobber med å få over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Selv er jeg veldig glad i formasjonsteam og der bruker RIAT å være veldig flinke. Håper på jensyn med De Jordanske falkene, de hadde en svært flott oppvisning. Har inntrykk av at de nærmest er fast innventar på RIAT forøvrig. Kunne og vært kult om de fikk Saudi Hawks eller Al Fursan oppover. Hadde gjerne og sett et gjensyn med PDF, for den oppvisningen de hadde over Oslo var virkelig storslagen. vil faktisk påstå at den er bedre enn både Frecce og Red Arrows med flere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke hørt noe mer foreløbig, men skal si i fra
![]() Er man glad i formasjonsteam så er jo RIAT et mekka; Royal Jordanian Falcons er forøvrig der så og si hvert år, så de kan du nok være ganske sikker på å få se igjen. Husker ikke om Patrouille de France var der i år, de, Frecce Tricolori og Patrouille Suisse er som oftest der annethvert år. Selv skulle jeg gjerne ha sett the Black Eagles etter alt skrytet de fikk i år, men det er vel ikke så trolig at de kommer tilbake allerede neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Særlig de Jordanske falkene og Sveitsiske PC7 Team har imponert meg stort. PDF var ikke på RIAT i år og slettes ikke ifjor ihvertfall. Frecce var ikke i år men de var ifjor. Så er vel godt mulig de kommer. Patrouille suisse fløy i år. Er vel svært liten sjans for å få Koreanerne tilbake allerede neste år. Men håper som sagt at de kan få tak i Saudi Hawks eller Al Fursan ved siden av Royal Jordanian. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det noe mulighet for at det kommer noen amerikanske team på Riat eller noen andre plasser i Europa neste år? Har meget lyst å se Blue Angels. Men må vel bort til statene for å se de
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men de bruker å ha Solodisplay på RIAT. Ifjor var de på RIAT med A10, i år var de der med Ospreyen + at Boeing fabrikken stilte med en F/A18 E/F Superhornet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er i utgangspunktet ikke noe i veien for å se amerikanske team på RIAT, men i år kuttet USAF alle displays med unntak av F-22 og Thunderbirds, og de var begrenset til displays innen "continental US". Dette pga økonomi, og det er ingen grunn til å tro at neste år blir noe annerledes. Blue Angels har allerede offentliggjort sin "schedule" for neste år og de kommer dessverre ikke til Europa.
De britiske F-35ene er testmaskiner stasjonert i USA, så de ser vi nok heller ikke noe til. Men i 2014 er det Farnborough igjen og da tror jeg det vil være en stor sjanse gor at Lockheed Martin dukker opp med en F-35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det stemmer, men de maskinene kom fra US Marines ikke USAF, og jeg vil tro at Boeing hadde en stor finger med i spillet der. Det er derfor RIAT er på sitt aller beste de årene man har Farnborough uka etter. Produsenter er ivrige etter å vise frem flyene sine på Farnborough og siden RIAT er helga før slår man to fluer i en smekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det greske F-16 demo teamet har visst planer om å delta på RIAT neste år. Jeg har sansen for displayet deres, men dessverre blir det jo uten flares på RIAT... Men F-16 ser jo skikkelig lekker ut med conformal fuel tanks i det minste
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk skal du ha, vet du om andre tin som eventuelt er i kikkerten til RIAT?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bli inte förvånad om AJS 37 Viggen kommer till RIAT 2013
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Håper det, den er helt rå.
Vet at både China og Pakistan lager jetjagere, muligens flere Asiatiske land. Finnes det noen mulighet for at vi kan få asiatisk jetjager på flyshow her i Europa? Eller er det utopi. Pakistanerne var vel rett nok faktisk og fløy oppvisning under Izmir Airshow i Tyrkia for et par år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pakistan var også innom Farnborough for et par år siden med to JF-17, dog bare på static. Og Black Eagles fra Sør-Korea deltok jo på Waddington, RIAT og Farnborough i år. I tillegg deltok Japan med en 767 i år, og de skal visstnok ha ytret et ønske om å komme tilbake neste år. Så det er absolutt mulig at vi får se flere asiatiske fly på RIAT fremover, det har også vært noe snakk om at Kina ønsket å delta, og hvis jeg ikke husker helt feil så har de allerede sendt flere offiserer for å overvære RIAT.
Forøvrig har Ukraina bekreftet at de vil delta neste år, håper dog de holder seg på bakken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hadde vært kult om kineserne stilte med den nye jetjageren sin. I flying display. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
JF-17 er jo asiatisk, et samarbeid mellom Kina og Pakistan. Og T-50, som Black Eagles flyr er jo både utviklet og produsert i Sør-Korea. Jeg tror de to flytypene er de som er mest sannsynlige at vi får se igjen i Europa, siden det er maskiner man aktivt prøver å selge, Polen skal jo f.eks være interesserte i T-50 som en erstatter for Iskra trainerne deres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Det blir dyrere å fly til London etter 12. April 2012 | sirpjalle | Reiseforum | 5 | 25-11-2017 13:45 |
Hva blir neste pr-fadese fra SAS? | robertaas | Småprat | 33 | 14-04-2014 09:41 |
Blir Madrid neste satsing for Norwegian, også på Long Haul? | Spacetime | Flyforum | 2 | 25-08-2013 02:48 |
Når der er lenge til neste tur så blir det en "sitt" report | krølle | TripReports | 0 | 16-06-2013 21:42 |
Handel på Torp: bokhandel blir det neste | GF1 | Flyforum | 6 | 02-02-2005 08:59 |