Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-02-2006, 07:21   #1
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norge Gullknapp ved Arendal

"I løpet av året skal de første timanns charterflyene lette fra Gullknapp. Entusiastene i Froland tror statsstøtte skal åpne for ruteflyging om ikke mange år."

"Opprinnelig skulle rullebanen vært på 1.000 meter, men eierne har fått mer for pengene. Det betyr at taxi- og charterfly på inntil ti passasjerer kan lande og ta av på Gullknapp.
-Det er i gang i løpet av året. Dette er ikke lenger visjoner, men fakta, sier rådmann i Froland og styreleder på Gullknapp, Jens Kr. Morken."

Les mer i Agderposten.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2006, 08:38   #2
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Replying to Topic 'Gullknapp ved Arendal'

Er ikke dette samme nyhet som kommer ca 2 ganger i året uten at noe skjer?
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2006, 08:50   #3
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Replying to Topic 'Gullknapp ved Arendal'

Når det gjelder rullebanens lengde og ferdigstillelse, så er dette noe som vil skje i løpet av 2006.
Alt det andre har vi vel hørt før - sånn omtrent to ganger i året, ja
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2006, 09:42   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Gullknapp ved Arendal'

optimismen lenge leve!!
Hva er vitsen med en flyplass på Gullknapp - med RUTER (det må være FOT-ruter de ønsker seg da, eller?) når KJevik er et steinkast unna?? Hver kommune sin flyplass!!

JA TIL ASKER INTERNATIONAL AIRPORT!!!!
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2006, 16:58   #5
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Replying to Topic 'Gullknapp ved Arendal'

Feede in til TRF!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 10:32   #6
Radiv
ScanFlyer Silver
 
Radiv's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 799
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Nisjemuligjeten til Gullknapp ligger på å satse på å bli en cargoflyplass for sørlandet og helt opp til og med grenland.Industrien har jobbet lenge med å få til noe på Kjevik, men der er det ikke plass til å få laget et stor cargoterminal.


Hadde Gullknapp sett disse signalene og begynt å snakke med oljeindustrien på Dvergsnes, så hadde dere fått gratis flyplass. De trenger cargoflyplass NÅ!

Last edited by Radiv; 03-02-2013 at 13:21.
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 13:03   #7
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Tror de fleste flyplasser i Norge har snakket om å bli "the cargoflyplass". Blur det noe av det? Nei!
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 13:19   #8
Radiv
ScanFlyer Silver
 
Radiv's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 799
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Sikkert riktig det, men på Kjevik er det veldig trangt og vanskelig å få til noe. Derfor burde Gullknapp som ligger i the middle of nowhere ha en mulighet da Cargo vel trenger mye plass.

Tror det er et større mulighetsrom på cargo enn på persontrafikk akkurat i dette tilfellet!
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 13:41   #9
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Re: Gullknapp ved Arendal

En flyplass skal ha relativt mye trafikk for å få i pluss. Det er kun en håndfull norske flyplasser som kan skrive regnskapet med sorte tall. Har ingen tro på såpass mye trafikk på Goldbutton.
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 15:04   #10
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,591
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Så mye penger tror jeg ikke eierne vil bruke på flyplassen. Det må så mye investeringer til i lenger bane, opplegg for drivstoff, handling, etc etc.

Til nå har de brukt mye mer en de kan regne med å få tilbake etter min mening.

Og som catocontrol skriver, det skal MYE trafikk til for å gå i pluss. Den trafikken finnes ikke i område tror jeg. Det koster ikke så mye å kjøre til Torp eller Sola med det som ikke kan gå fra Kjevik
Piper is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 17:29   #11
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Quote:
Originally Posted by Piper View Post
Og som catocontrol skriver, det skal MYE trafikk til for å gå i pluss. Den trafikken finnes ikke i område tror jeg. Det koster ikke så mye å kjøre til Torp eller Sola med det som ikke kan gå fra Kjevik
Det kjøres direkte til AMS...
Dash is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 17:36   #12
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,591
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Er det ikke KLM som gjør det? Det går litt gods over Kjevik også med SAS / Widerøe.
Piper is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 18:29   #13
HVI
ScanFlyer Blue
 
HVI's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 248
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Quote:
Originally Posted by Piper View Post
Er det ikke KLM som gjør det? Det går litt gods over Kjevik også med SAS / Widerøe.
KLM kjører til AMS ja: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.8105480
KL8188 eller no sånt
HVI is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 22:37   #14
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Quote:
Originally Posted by Piper View Post
Er det ikke KLM som gjør det? Det går litt gods over Kjevik også med SAS / Widerøe.
Spiller det noe rolle da? Dette er ikke en SK/WF tråd....
Dash is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2013, 23:21   #15
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,591
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Spiller det noe rolle da? Dette er ikke en SK/WF tråd....
Ja det spiller en rolle, sascargo på Kjevik blir den nærmeste konkurrenten til en eventuell frakt tilbyder på Gullknapp. De er også de eneste som tilbyr frakt på Kjevik.

I tillegg kommer KLM med bil til AMS som er linket til lenger oppe. De har sitt anlegg på et industriområde mellom Kristiansand og Søgne, dvs øst for Kjevik. Denne terminalen blir ikke driftet av KLM, men en sammenslutning av flere bedrifter.
Piper is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 07:44   #16
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norge Re: Gullknapp ved Arendal

"et industriområde mellom Kristiansand og Søgne, dvs øst for Kjevik"

Jeg tror du mener VEST for både Kjevik og byens sentrum
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 08:11   #17
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,591
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Quote:
Originally Posted by GF1 View Post
"et industriområde mellom Kristiansand og Søgne, dvs øst for Kjevik"

Jeg tror du mener VEST for både Kjevik og byens sentrum
Selvfølgelig. Ble nok for sent på kvelden for meg, hjernen hadde sovnet før meg.

Er ikke lett det derre med øst og vest, samme med høyre og venstre. Snur en seg blir det motsatt.
Piper is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 00:20   #18
Radiv
ScanFlyer Silver
 
Radiv's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 799
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Temaet ang behov for cargokapasitet for oljenæringen på sørlandet var oppe på NODE konferanse:http://www.fvn.no/okonomi/Flytter-hvis-de-ikke-far-flyfrakt-2358449.html
http://www.fvn.no/okonomi/Hver-10-passasjer-pa-Kjevik-er-fra-Node-bedriftene-2358331.html
http://www.fvn.no/okonomi/Advarer-mot-Gullknapp-2358460.html


Mange mener at det vil være umulig å få med Avinor på laget, og at NODE burde gå inn å støtte utvidelsen av Gullknapp, slik at den kan ta ned cargofly.
Lommerusk for bedriftene vi snakker om med Aker Solution og NOV i spissen.





Radiv is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 06:33   #19
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Gullknapp ved Arendal

Quote:
Originally Posted by Radiv View Post
Lommerusk for bedriftene vi snakker om med Aker Solution og NOV i spissen.
Men tar du ut et og ett lommerusk av lomma di vil den før eller senere bli tom. Det vil nok være snakk om kost/nytte også for Aker Solution og NOV.




Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 10:54   #20
Pilot1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
Default Re: Replying to Topic 'Gullknapp ved Arendal'

Quote:
Originally Posted by LN-BRK View Post
Er ikke dette samme nyhet som kommer ca 2 ganger i året uten at noe skjer?
7 år etter din post, det er vel det.
Pilot1 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flybuss Kjevik-Arendal bardf Småprat 9 10-04-2015 09:29
Noen få fra Gullknapp, Arendal winrace12 Bilder & foto 7 02-02-2013 23:11
Arendal Gullknapp GF1 Flyforum 25 17-11-2012 23:13
Laser mot luftambulansen i Arendal LN-GBM Flyforum 9 11-05-2009 13:01
STOR overraskelse fra Arendal! GF1 Flyforum 27 03-02-2008 17:47


All times are GMT +2. The time now is 22:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.