![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS-internet 50 procent hurtigere end Norwegians
SAS har stadig langt færre fly med trådløst internet end konkurrenten Norwegian. Til gengæld er SAS' internet 50 procent hurtigere. (...) Og med 12 Mbit/s er SAS 50 procent hurtigere end konkurrentens 8 Mbit/s. http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=66987 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, det kan man jo trøste seg med når man sitter ombord i et SAS fly uten WiFi, at et eller annet sted i luftrommet finnes det et SAS fly med WiFi som er 50% kjappere.
Kapasiteten hos SAS vil nok dale etterhvert som de faktisk får noen fly med WiFi, med mindre de er mer aggressive enn DY i å kjøpe seg utvidet kapasitet i satelittene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det står i artikkelen til check-in.dk at SAS skal få internett i 10 av sine -800 fly innen oktober. Er det bare disse (-800) flyene som får internett ? Ikke noen andre flytyper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis jeg husker rett, blir A320'ene fra IndiGo levert med skiboks. De starter vel å komme i November, var det ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og samtlige av a320 skal inn i danmark/sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Inderne har dessuten solgt SAS den siste utgaven av skiboksene, hvor hele interenettet kommer forhåndsinstallert. Det er dermed ikke nødvendig med satelittforbindelse, og dette vil også gi lynrask forbindelse. Boksene vil bli oppdatert hver gang maskinen er inne til nattsjekk, og SAS har lagt ut en RFP på lange nettverkskabler mellom koblingspunkter i hangarene og flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() ![]() Hvor mange 737-800 fly har SAS Norge ?? Jeg leser at de åpner WIFI når det er 30.000 fot og da på korte turer som BGO, KRS, osv så blir det ikke lang oppetid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nettet kommer på når setebeltet slukkes hos DY, hvordan det fungerer hjå SAS vet eg ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Det er designet til å slå seg automatisk av og på når de passerer 10.000 fot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Är det bestämt när SAS börjar ta ut avgift för WiFi ? Hörde från cabin crew att avgiften c:a 90-100 SEK är på gång.
"Vi vill ge dig möjligheten att testa SAS WiFi! Därför kommer vi inledningsvis att erbjuda SAS WiFi kostnadsfritt till alla våra kunder, välkommen ombord!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Forhaapentligvis vil SAS ta seg betalt for tjenesten og blokkere all streaming slit at internet blir brukbart. Du har sikkert faatt med deg at Norwegian har faatt mye pepper fordi internettet er ubrukelig? Har du 5 mann som streamer Netflix, spiller det liten rolle om du har 8 eller 12 meg internet. Det vil suge noetter uansett |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Kanskje ikke Netflix, men opplevelsen min av internett den ene gangen jeg har hatt det er ikke positiv. Brukte mesteparten av tiden på å forbanne løsningen. Den investeringa kunne de spart seg for, hvis det er en så dårlig opplevelse normalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Svært snart så har du 5 som prøver iallefall, lykke til med det! Har fløyet med Wifi-Norwegian 5 ganger bare den siste uken, senest i dag. I forigårs klarte jeg å laste inn mobilversjonen av forsiden til gmail. Det er det samlede resultatet. Ikke siden Nax bare hadde 1 eller 2 fly med Wi-Fi har jeg opplevd å kunne bruke det til noe som helst. Det må konkluderes med at Norwegian IKKE tilbyr internet i noen form eller fasong ombord på flyene sine per i dag, og bør forbys og drive med villedende reklame inntil de har minst tidoblet kapasiteten og sperret for streaming, torrents og andre ressursugere.
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Internet på LH A380 | Savipix | Reiseforum | 5 | 27-07-2013 23:47 |
flyradar på internet | B767 | Register- og ATC-Forum | 41 | 26-08-2009 15:39 |
Lært AY internet check-in ! | SQ 777 | Flyforum | 0 | 25-05-2007 16:12 |