Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-08-2012, 18:13   #1
NORing
Newcomer

KLM Interesse for Angola trip report?

Hei,

Sitter i Luanda og har akkurat fått godkjent mitt 1 års visum. Jeg skal reise sporadisk nedover her. Jeg lurer på om det er interessant med trip rapport og litt bilder? Jeg kan lage litt greier fra hjemturen min denne gang og følge opp på mine sporadiske reiser. Dessverre hadde jeg ikke med meg kamera på en 3 timer lang kjøretur igjennom noe jeg mener er det mest interessante jeg har sett i livet for noen dager siden. Jeg skal nok samme rute flere ganger, så jeg skal passe på å ha et kamera tilgjengelig. Dette er turen jeg tar for å hente ut eksplosiver i forbindelse med jobb på et avsidesliggende lager, hvor vi må kjøre gjennom "ghettoen" i Luanda.

Jeg reiser Økonomi extra på KL0582 nå på lørdag. Nedover var det KL0581 og en svært tilfredsstillende økonomi ekstra, foruten polstring i hamstring-muskel.

Tenkte iallefall jeg skulle tilby

Ingvar
NORing is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2012, 18:17   #2
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Interesse for Angola trip report?

Ja takk, kom igjen. Ufattelig spennende land hvor det skjer mye om dagen. Luanda er jo nå faktisk nådd igjen Oslo og Tokyo prismessig.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2012, 18:28   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty

Erdu gal!? Klart det!
Ikke akkurat hverdagskost
Old 30-08-2012, 18:37   #4
NORing
Newcomer

Ja, angående det er det mange rykter også

Angola er et price-and-demand land. Her finner en det meste til luksuspris og samme varen for småpenger. Det er et klart skille mellom rik og fattig og de som er rike kjører mye finere biler enn oss her hjemme. Jeg er ganske overrasket over bilparken. Det kan nevnes at et øl på en av Ilha's (halvøyen og den beste strandlinjen i Luanda) aller beste beach clubs tar ca 4 dollar for en øl. Dette er jo ikke norsk pris. Nå har det seg sånn at øl er noe de lokale også konsumerer, derav ikke skremmende pris. Den samme ølen kan jeg kjøpe over gaten på en slitt lokal plass for ca en dollar. Når det kommer til ting som de lokale ikke konsumerer, stige prisen betraktelig. Skal man ha et godt "vestlig" måltid koster dette fort et sted mellom 20 og 100 dollar. De har blant annet en "koselig" kopi av McDonnalds her nede på stranda som heter Bobs Burger. Den er innredet og utstyr på lik linje og maten koster det samme som i Norge++. De har ikke helt fått dreisen på hvordan en burger skal se ut og den varierer nok litt i stor grad. Dressing? Men slik er tross alt norske McDonnalds også. Ser man på et litt finere valg av restauranter får man luksus hvis man er villig til å betale for det.

Sett bort i fra dette har Ilha nydelige strender, relativt rolige folk og masse flotte strandbarer. Her må man oppføre seg og alltid ha papirer på seg, ellers er det ganske trygt ut i fra mitt ståsted på den lille perioden jeg har hatt her.

Landet har enormt potensiale.

Nå er det valg her, så situasjonen er litt spent og all offshore aktivitet blir stoppet til iallefall over helgen. Jeg klager ikke. Kjøpte en kasse øl for 14 dollar i går og ser utover sjøen

Rapport kommer.
NORing is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2012, 19:46   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Erru gæern, come on, please
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2012, 23:25   #6
nime
ScanFlyer Silver

Leser mer enn gjerne en rapport fra Angols - kjør på!
nime is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 20:04   #7
panerai
ScanFlyer Blue

Kjør på! Du skriver vi leser
panerai is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2012, 07:53   #8
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Jupp, absolutt interessert.

Posting Rules