![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Hei
![]() For de som har interesse av MD11 finnes det en flott site om flyet. Meget detaljert, inneholder også en komplett produksjonsliste over de 200 MD11 som ble bygd før Boeing slo kloa i Mc Donnel Douglas ![]() MD11
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Fantastisk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]()
Nyyyydelig bilde!!
Fant forresten ut at jeg jobber for verdens største MD11-operatør, med hele 43 stykker, inkludert de to aller første eksemplarene av typen.. kult!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
bra side - særlig dette bildet var knall:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det står mye interessant på denne siden, men en ting jeg lurer på: Hvorfor ble det aldri noe av de 12 MD-11'ene som var tiltenkt SAS?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Kanselerte ikke de til fordel for 767 fordi det var noen snags i MD-11 prosjektet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Egentlig synd for SK, det hadde vært en perfekt maskin for SK. Mye bedre range og mye bedre pax/ cargo kapasitet enn B767. Da hadde det vel drøyet før de hadde bestillt A330/A340. AY er et godt eksempel på dette.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Det er vel bare å se med gru fram til den dagen slike fugler ikke flyr lenger....
Makan til stilig design....!!! ![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
|
![]()
Sitter og ser på bildene og infoen om MD-12, dette var mye jeg ikke visste fra før.
Men tenk om den hadde kommet i produksjon....men var kanskje markedet som ikke ønsket et slikt fly i 92? Men ser for meg hvordan den kunne utviklet seg fra det stadiet (ganske liten dobbeldekker) til å komme i større utgaver etterhvert. Hadde det blitt noe av MD-12 så hadde kanskje ikke A380 vært så velidig suverent og stort fly nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Og etter det ender de opp som fraktere.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
MD11 | MD11 | Flyforum | 10 | 16-08-2006 21:04 |
MD11 | MD11 | Flyforum | 9 | 09-04-2006 23:28 |
MD11 | MD11 | Flyforum | 4 | 29-03-2006 14:48 |
MD11 | MD11 | Flyforum | 10 | 11-02-2006 09:56 |
MD11 | MD11 | Flyforum | 12 | 16-11-2005 13:49 |