![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her følger en kjapp liten rapport fra dagens tur fra HAU til CPH:
WF296 Dash Q400 – Vestfold ETD/ATD: 14:20/14:25 ETA/ATA: 15:40/15:40 Belegg; satt selv på 5A og så ikke så godt helt bakover, men det så rimelig fullt ut. 4 rader var i utgangspunktet satt av til Business, men de flyttet skiltet et sete frem rett før avgang da noen hadde spurt om å få sitte der. Det var 3 stk. som reiste på business. Ingen pushback, Q400’en bare svingte til venstre og ut mot rullebanen, vi takset ganske fort mot nordre del av banen, snudde, og tok av før vi passerte terminalbygget på vei sørover. Kapteinen annonserte før avgang at det kom til å bli en del wake turbulence under store deler av turen (litt lummert i Haugesund i dag). Ristet litt under avgang men ikke særlig mye. Deretter småristet det de første 25 minuttene av turen. Da så fasten seat belt skiltet ble slått av og crewet skulle begynne på serveringsrunden tok det seg brått opp litt med turbulensen. Noe som vedvarte en 5 minutters tid. Så fikk man da etter hvert vann, kaffe og Wasa knekkebrød. Siden jeg ikke skal på jobb før i morgen så slengte jeg for min del på en bitteliten hvitvin samt en pils. Stakkars dama som satt på 5B presterte selvsagt å søle halvparten, vel nesten, av sin dyrekjøpte hvitvin på mitt kne / legg. Men hun ble veldig lei seg så jeg aksepterte glatt unnskyldningen. Vi fløy i motvind, sterk motvind iflg. Kapteinen, men landet allikevel på rutetid selv om vi tok av fra HAU 5 minutter sent. Det ble parkering på fjernpark og bussing til terminalen, men det gikk smertefritt og ganske kvikt, synes nå jeg. 18 minutters ventetid på bagasjen i følge info tavla (noe som stemte) så da rakk man akkurat en tur på toalettet for å lense i mellomtiden. Rakk deretter akkurat ikke toget til Landskrona, så der måtte jeg vente sånn ca. en liten time. Dvs. kunne tatt et tidligere tog men gadd ikke begynne med togbytte i Malmø. Så da sitter man her på Hotel Øresund og ser bittelitt skuffet på de 4 veggene som skal være mitt hjem de neste 4 ukene. Vel, det er egentlig ikke noe galt med hverken hotellet i seg selv eller rommet, men det er ikke så mye å finne på her etter arbeidstid tror jeg, og da blir man fort lei av hotellrommet. Får vel begynne å trene mer? Har flydd litt med Widerøe i det siste, bla. BGO-HAU & KRS-BGO, og sitter igjen med samme inntrykket nå som i fra de siste månedenes turer; profesjonelt og ganske så smilende crew, kapteiner som er hyppig på lufta og deler informasjon på en informativ måte. Så for flyturer av denne varigheten er Widerøe helt topp synes jeg. Forresten ganske godt benplass også, men uventet mye lyd fra motorene på 5A. Marsjhøyden vår i dag var for øvrig 25000 fot. Nå må man finne seg en restaurant asap kjenner jeg, var på jobb 06:00 i dag for å bli ferdig med det som måtte tas før avreise til CPH, trøtt og ikke minst sulten ![]() Mvh Fjordheim |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
2 for 1 med WF fra HAU til CPH | Basse-HAU | Reiseforum | 3 | 03-09-2012 23:24 |
Widerøe med nye lørdagsavganger: BGO-ABZ/BOO/TOS og HAU-CPH | Someone | Flyforum | 2 | 12-03-2012 22:58 |
Widerøe med HAU-CPH fra 30. oktober | Someone | Flyforum | 19 | 06-12-2011 22:18 |
Erfaringer med Widerøe TRD - CPH? | Hartson | Reiseforum | 15 | 30-07-2011 10:38 |
Åpningstilbud med WF, HAU-CPH | TCAS | Flyforum | 6 | 08-03-2008 20:07 |