![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, alle sammen! Dette er mitt første innlegg her inne, og dermed også min første reiserapport. Jeg har lurt i kulissene på flyprat.no en god stund nå, og har lenge tenkt at jeg skulle melde meg inn. Nå har jeg endelig fått gjort det, og tenkte derfor å feire innmeldingen med en rapport fra en reise jeg gjorde i juni.
Reiseruten var OSL-HAM-FRA-LHR-CPT-JNB-FRA-CPH-OSL. Selskapene var LH, SA og SK med alle etapper i C. Turen ble bestilt med DM, som jeg selvfølgelig har snappet opp etter å ha sniklest her inne. Jeg valgte med hensikt å ha mange mellomlandinger for å fly mest mulig C, samt samle litt flere flytyper og selskaper. Den totale reiseruten skal se noenlunde slik ut: ![]() Jeg klarte å lure til meg syv dager fri fra jobben, og hadde i utgangspunktet tenkt å ta en fottur i de sveits-østerrikske alper. Dette ble imidlertid skrinlagt da jeg oppdaget as US Airways hadde salg på DM igjen. Undersøkte litt diverse destinasjoner og ruter jeg kunne bruke poengene på, og endte til slutt opp med å booke en tur til Sør-Afrika og Cape Town ca. to uker før avreise. Har lenge hatt lyst til å besøke denne byen, og i tillegg har jeg hatt lyst til å prøve South African Airways. Og når jeg også hadde hørt gode ting om businessklasseproduktet deres, samt at det enda ikke er noen reiserapport på flyprat fra SA i C så var jeg ikke i tvil. Endelig reiserute ble bestemt, poeng ble kjøpt og jeg var igang! Avreise var satt til tirsdag 19.06.12, og jeg var oppe kl. 0500 for å ta flytoget til Gardermoen. Liker å ha god tid på morgenen, så setter alltid vekkerklokken på litt tidligere enn nødvendig. Flott flyvær åpenbarte seg da jeg gikk ut av døren hjemme, og gjorde turen gjennom kirkegården litt hyggeligere også ![]() ![]() Kom meg ned på Oslo S, og ankom OSL kl. ca. 07:07. Innsjekk i business-skranken, og suste gjennom fast tracken på null komma niks. Valset gjennom tax-free uten å kjøpe noe, og gikk rett i SAS-loungen. Lite folk så tidlig på morgenen, så var masse ledige plasser. ![]() Forsynte meg med et par baguetter og litt pålegg, samt juice og kaffe. Leste litt aviser, og vips så var det jommen meg boarding allerede. Eurowings Dato: 19.06.12 Rute: OSL-HAM Flight no: LH2957 Flytype: CRJ 900 Reg. nr.: D-ACNL Sete: 3A ![]() ![]() La merke til at det ikke var noen priority-boarding på denne flighten. Dette overrasket meg vel egentlig ikke, men var allikevel litt skuffet. Som en liten digresjon kan jeg nevne at Madcon med Tshawe og Josef var på samme flighten. De satt for øvrig på økonomi ![]() Flyet var av typen CRJ 900 operert av Eurowings. Ble levert i mars 2010, og fremstod som fin og lekker. Min første tur med denne flytypen, og jeg må innrømme at jeg ble betatt. Et flott fly. Stille og rolig fremme i kroppen, og god stemning. Så vidt jeg kunne se var det avsatt syv seter til business klasse, og fire av disse var opptatt. Ellers var det ca. 80 % belegg lengre bak. Knyttnevetesten også bestått, selv om det sikkert kan være litt trangt for dem med en litt lengre kropp enn mine beskjedne 172 cm. ![]() Pushback fem minutter før oppsatt tid. Under taxing stod SE-REF parkert i påvente av avgang til det forjettede land. Fremstod som nyvasket og ren. Bra SAS! Forøvrig samme fuglen jeg hadde på ruten CPH-ORD i januar. ![]() Noen minutter senere steg vi grasiøst opp i luften fra 01L. Tok en venstresving og kunne vinke farvel til OSL. ![]() ![]() ![]() Ble etter hvert servert frokost, som bestod av et rundstykke, croissant, div. pålegg, samt noe kake-greier og muffins. Smakte for så vidt helt greit. Rundstykket var litt tørt, og kanskje unødvendig med både kakestykke og blåbærmuffins. Men absolutt godkjent. Av drikke valgte jeg appelsinjuice og kaffe. Å innrømme at jeg ikke ba om Warsteiner er vel som å banne i kirka her inne. Men slik var det altså. ![]() Besetningen ombord bestod av to hyggelige flyvertinner av litt eldre årgang. Hyggelige og profesjonelle i yrkesutøvelsen. Fikk for øvrig ikke tilbud om noe å drikke før take-off. Ei heller på de andre intra-europeiske flygningene. Er det slutt på dette, eller varierer det fra selskap til selskap? Uansett, ruten gikk like over Rygge og utover Skagerrak. Fikk knipset et par bilder da vi etter hvert kom inn over Danmark og senere ved innflygning til Hamburg. ![]() ![]() Etter ca. 1:15 i luften landet vi i Hamburg. ![]() ![]() ![]() Last edited by G346; 02-08-2012 at 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Parkerte på buss-gate, og ble avlevert inne ved terminalen. Jeg gikk mer eller mindre umiddelbart til Lufthansa Business Lounge for å slå i hjel de to timene frem til neste flight. Enkelt å finne frem. Var bare opp en trapp og inn en dør.
![]() ![]() ![]() Loungen var rimelig full da jeg kom, men det forsvant en del folk etter en 15-20 min. Loungen hadde et ok utvalg av drikke, men heller skralt med det spiselige. For det meste småsnacks, men litt rundstykker og slikt i tillegg hvis man var ekstra sulten. Forsynte meg med litt frukt og brød, og smakte på noe som ble kalt «milk coffee»-ettellerannet. Var helt forferdelig. Smakte som ren fløte med et hint av kaffesmak. Etter å diskret ha sneket «kaffen» ned i søpla hvor den hørte hjemme, tok jeg opp litt lesestoff. Klarte å få tiden til å gå, og satte etter hvert kursen mot gate A17, og flyet til Frankfurt. Lufthansa Dato: 19.06.12 Rute: HAM-FRA Flight no: LH015 Flytype: A321-200 Reg. nr.: D-AIRU Sete: 4F ![]() ![]() Flyet ble pushet ca ti minutter forsinket fra gate. Jeg hadde et hav av tid i Frankfurt, så selv en forsinkelse på et par timer hadde ikke gjort noen forskjell for meg. Muligens med unntak av humøret mitt da, selvfølgelig. En litt eldre Airbus 321 hadde fått det ærefulle oppdraget å frakte meg fra A til B denne dagen. Levert Lufthansa i juli 1997. Fremdeles bestått knyttnevetest. ![]() ![]() La merke til at flere av passasjerene fremme i C var iført Lufthansa crew uniform. Så ut til å være piloter alle sammen. Hyggelig for dem at arbeidsgiver spanderer businessbilletter på dem. Ut fra det jeg kunne se var det ca. halvfullt i C, og nærmere helt fullt i Y. Ellers var det en rimelig hendelsesløs flytur. La merke til at lite søvn de siste to nettene begynte å tære på. Satt derfor og pimpet kaffe store deler av turen. Maten bestod av et rundstykke, kjøttpålegg, salat med asparges og en slags dessert bestående av jordbærfromasj og gelé. Var for så vidt helt greit. Hadde ønsket litt mer mat, men det er kanskje for mye å be om på en såpass kort rute innenriks. Ellers var det hyppig påfyll av drikke. Heller ikke nå tok jeg meg en Warsteiner. Ja, jeg vet det. Ikke bra… ![]() Hadde forresten fryktelig lyst til å spørre FA om hun kunne spørre cockpit om jeg kunne få sitte på klapp. Men av en eller annen grunn kvier jeg meg fryktelig for å gjøre dette. Tror nok det er fordi jeg er redd for å være til bry. Var ellers stort sett overskyet hele veien ned til FRA, frem til vi brøt skylaget før landing. ![]() Ellers var det landing litt etter tid, og noen minutters taxing inn til stand. Hadde som sagt godt med tid i Frankfurt, og hadde derfor lagt en liten slagplan på hva jeg skulle gjøre. Hadde veldig lyst til å ta sightseeingturen rundt om på flyplassen, men diverse faktorer bidro til at det ikke ble slik. Endte i stedet opp med å stå en halvtimes tid ute på spotterplattformen ved terminal 2 før det begynte å regne. En del «heavies» som tok av slik at det var en del å se på. Fikk ikke tatt så mange bilder, men ble et par av noen eksotiske fugler som taxet. ![]() ![]() Etter å ha trukket inn fra regnet beveget jeg meg mot terminal 1 og businessloungen. Ville først sjekke ut loungen som lå inne ved Schengen-området. Denne var rett og slett stappfull av reisende, og jeg orket ikke engang å prøve å finne en plass å sitte. Dro derfor rett videre til gatene ved non-Schengen, og businessloungen som befant seg der. Her var det andre boller. Stor lounge med masse ledige sitteplasser, og godt utvalg av mat og drikke. Fant meg en bortgjemt plass, og forsynte meg med diverse godsaker. Fikk fisket opp pc’en og klimpret litt på tastaturet. Glemte dessverre av en eller annen grunn å ta bilder av denne loungen i Frankfurt. Må forøvrig få lov til å si at jeg syntes den var veldig bra, men med forbehold om at mitt sammenligningsgrunnlag med andre lounger er meget dårlig. Da det lyste boarding på skjermen gikk jeg nedover til oppsatt gate. Fuglen som skulle ta meg til LHR var en B737-300, levert Lufthansa i februar 1992, og står nå formentlig lagret et sted. Jeg fikk altså en av de foreløpig siste turene med den. Glemte faktisk å ta bilde av fuglen før jeg gikk om bord, men den så nå ut som en vanlig B737-300 ![]() Lufthansa Dato: 19.06.12 Rute: FRA-LHR Flight no: LH918 Flytype: B737-300 Reg. nr.: D-ABEP Sete: 5A ![]() Prioritert boarding denne gangen, slik at jeg kom meg raskt om bord. Fant setet mitt, og satt meg godt til rette. Godt med beinplass her også: ![]() ![]() Hadde en lengre taxetur, men fikk etter hvert line-up på RWY og så kommet oss opp i lufta. Denne fuglen er jo en god gammel traver, men fremstod som forholdsvis ny innvendig. Lufthansa har jo byttet ut de fleste setene med de nye recaro så vidt jeg har forstått. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Uansett så har jeg skjønt at flere her inne ikke er så fan av de nye setene. Nå har jeg kun prøvd dem over korte distanser, men jeg merket ikke noe ubehag ved bruk av disse. Tvert imot syntes jeg de var ganske behagelige. Uansett, nok om det. Igjen ble det servert mat om bord. Og igjen prøver Lufthansa seg med en noget spesiell sammensetning av ingredienser. Fikk servert asparges med jordbærsaus og noe som lignet majones (som for så vidt smakte greit). Fikk også reker sammen med en slags fromasj og gelé med små biter av grønnsaker inni. I tillegg en liten skål med en eller annen slags kompott med en rar saus. ![]() Det hele smakte ganske rart, og var ikke direkte godt. Skjønner ikke hvorfor Lufthansa på død og liv skal være så «fine» i matveien. For all del, veldig bra at de tenker nytt, men det blir bare spesielt. Ikke er det mye mat heller, så mett blir man i hvert fall ikke. Okke som, det meste skled ned og etter maten ba jeg om å få servert en Warsteiner som jeg koste meg med. På høy tid vil sikkert noen mene. ![]() Warsteinern gled ned og jeg fant ut at jeg ikke var den eneste som fløy. Det gjorde også tiden, og plutselig begynte vi på descent mot LHR. Fikk knipset et par bilder. Vi lå og sirklet et par runder over skylaget. ![]() Før landskapet åpenbarte seg under oss. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Landing nogenlunde på tid, og jeg satte umiddelbart kursen for transferdesk for å få skrevet ut billettene til CPT. Svinset raskt og effektivt gjennom alt av kontroller, og stod etter kort tid med boardingpass i hånden. Hadde fryktet at det kunne bli langtekkelig pga. lange avstander og køer i både pass- og sikkerhetskontroll. Heldigvis var ikke det tilfelle. Vet ikke om jeg var heldig, og det bare var få folk på flyplassen på det tidspunktet, men uansett så ble jeg positivt overrasket. Gikk ikke like lett sist jeg var på LHR. Avhenger selvfølgelig av hvilken terminal man ankommer, og reiser fra.
Til tross for dette hadde jeg ikke allverdens med tid før jeg måtte begi meg mot gaten til SAA, men fikk testet ut *loungen. Kan ikke si jeg ble særlig imponert. Var mørkt og trist og minnet mer om en kjeller enn en lounge. Matutvalget var så som så, litt forskjellig snacks og drikke. Et par gode lenestoler tilgjengelig, og selvfølgelig wifi, men ellers kjedelige harde stoler og vanlige bord. Var også dusjer tilgjengelig, men prøvde ikke disse. Virket ikke som det var så mange folk i loungen da jeg var der, men av en eller annen grunn oppholdt det seg mange folk på toalettene. Kanskje det var et eller annet spennende som skjedde der inne? Hva vet jeg. ![]() ![]() Oppholdt meg ikke mer enn nødvendig der, og satte derfor kursen mot gate i god tid før avgang. Tok en 10-15 minutter å gå til gate og dermed også greit å beregne god tid. Vel fremme stod det en A330-200 i et fascinerende livery. Må bare innrømme med en gang at jeg liker liveriet til SA meget godt. Fargekombinasjonen på halefinnen og wingletene er utrolige stilige. Samtidig som resten av flykroppen er malt enkelt og minimalistisk. Akkurat sånn jeg liker det! South African Airways Dato: 19.06.12 Rute: LHR-CPT Flight no: SA221 Flytype: 330-200 Reg. nr.: ZS-SXU Sete: 3A ![]() ![]() Bildet over er for øvrig ikke av fuglen jeg fløy til CPT. Jeg trodde først det var det, og tok bilder som en gal. Så la jeg merke til at de klargjorde for pushback, og da begynte jeg først å svette i to sekunder, før jeg skjønte at det var fuglen som skulle til JNB. Trodde med andre ord at det var jeg som hadde bommet på tiden, før jeg kikket på avgangsskjermen. Hadde tatt seg ut å stå og ta bilder av flyet man egentlig skulle reist med ![]() Uansett, flyet til CPT var identisk med dette, og stod på andre siden av El-Al maskinen. Du ser halefinnen så vidt stikke opp bak der. I min iver hadde jeg verken lagt merke til at jeg stod på feil gate eller at det stod et SA fly like bortenfor. SA har det siste året fått levert seks nye A330-200. Denne fuglen på bildet ble levert SA i juli 2011. Fuglen bortenfor, som jeg fløy, ble levert desember 2011 og er den nyeste av de seks. Fant deretter frem til riktig gate i god tid. Boarding begynte etter hvert, og selvfølgelig var det prioritet for dem det skal være prioritet for. Kom om bord i flyet, viste boardingpass til flyvertinnen, som høflig henviste meg til venstre og fremre C-seksjon. Trengte ikke gå mer enn et par skritt før jeg var fremme ved setet mitt. Bildet er riktignok tatt ved ankomst, men hadde ikke forandret seg stort ila tiden jeg hadde sittet i det. ![]() Helt greit beinplass, kan man si ![]() Etter kort tid kom en hyggelig flyvert bort og lurte på om ham skulle henge opp jakken min. Deretter ble det tilbudt noe å drikke. Normalt serverer de champagne, men det ble opplyst at dette ikke hadde blitt lastet på før avgang CPT, og at de dermed kun hadde musserende å tilby. Litt skuffet, men øynet håp da det ble nevnt at fuglen til JNB kanskje hadde latt noe stå igjen til oss. Heldigvis viste det seg å stemme, men startet allikevel med musserende. Sparte heller sjampisen til senere. Folk fikk etter hvert slått seg til ro på sine respektive plasser, og det var helt fullt i fremre kabin. ![]() Fikk også utlevert meny før avgang. Den så slik ut: ![]() Samtidig fikk vi utlevert et vinkart. Kun sør-afrikanske viner (og fransk champagne selvfølgelig). Dessverre har jeg ikke bilder av vinkartet, men kan liste vinene opp: Champagne: Moët & Chandon Brut Impérial Hvitvin: Hartenberg Chardonnay 2009/Creation Viognier 2011 Rødvin: Waterhof Cabernet Sauvignon Reserve 2008/Plaisir De Merle Merlot 2009 Portvin: KWV Dessert Cape Tawny Non Vintage Ble etter hvert pushet ut fra gate. Det hadde begynt å mørkne ute, så fikk knipset et par stemningsbilder ![]() Selv om A330-serien ikke er favoritten, så må jeg si at jeg blir mer og mer glad i denne flytypen. Det er ett eller annet med hele maskinen som tiltaler meg, men kan ikke sette fingeren nøyaktig på hva. Heller generelt mer mot Airbus enn Boeing, og synes vel i det store og det hele at de er hakket over rent estetisk. Uansett, vi steg rolig oppover til synet av et landskap som ble mørkere og mørkere. Like etter at setebeltet-skiltet ble slukket startet besetningen å klargjøre for middag. Det kom en pen flyvertinne bort til meg og tiltalte meg med etternavn. Spurte deretter om jeg hadde bestemt meg for hva jeg ville ha fra menyen. Det hadde jeg selvfølgelig gjort, og «bestillingen» ble tatt imot. Det ble dekket på med hvit duk, og jeg ble spurt om hva jeg ville ha å drikke. Valgte en god sør-afrikansk rødvin til maten, (men husker ikke hvilken av dem det var ![]() ![]() Deretter startet serveringen av selve middagen. Ut fra menyen hadde jeg valgt soup of the day som forrett. Denne ble servert sammen med en salat og hvitløksbaguette. Hva slags suppe dette egentlig var glemte jeg å spørre om, men den hadde et hint av rotgrønnsak i smaken. I den grad det forteller noe. Var god på smak, men litt mye krydret for min del. Var rett og slett litt sterk. Hadde suppen vært litt mildere så hadde den vært perfekt. Salaten var for øvrig ganske standard. God den også, men relativt kjedelig. ![]() Et lite ankepunkt som jeg må nevne, og som gikk igjen på alle flyvningene, var at bestikket jeg fikk utlevert var iskaldt. For meg personlig så hadde det faktisk løftet opplevelsen et lite hakk hvis bestikket i hvert fall var romtemperert. Mulig jeg er sær, men det er ett eller annet som gjør at dette trekker ned. Burde vel heller ikke være så vanskelig å gjøre noe med? Okke som, serveringen fortsatte og ble etterhvert servert hovedretten. Jeg hadde valgt «beef fillet with chive and mustard butter, served with dauphinoise potatoes, roasted pumpkin, parsnip and mange tout.” Mange fine ord der, så hadde store forventninger til denne. Ble slett ikke skuffet. Kjøttet var mørt og hadde god smak. Var litt skeptisk først ettersom det var mer grått enn rosa i fargen, men smeltet nærmest på tungen. Tilbehøret var også meget godt. Porsjonen var også i fin størrelse, så mengden føltes akkurat passe. Denne retten ble skylt ned med samme vinen som tidligere. Var selvfølgelig blitt gitt påfyll siden da, som seg hør og bør. ![]() Deretter kom ostefatet på plass. Har begrenset med erfaring fra ostefat ettersom dette normalt ikke inngår i mitt hverdagslige kosthold. I følge menyen skulle dette egentlig serveres med en sør-afrikansk portvin, men jeg ba om champagne i stedet. Champagne skal vel kanskje ikke normalt drikkes til slike ostefat, men for meg så smakte det godt sammen. Angrer for øvrig litt på at jeg ikke ba om portvin også. Men, men. Får gjøre det neste gang. Ostefatet bestod av kjeks, tørket frukt samt, tro det eller ei, ost. Jeg slukte det rått, og var enig med meg selv om at ostefat kan jeg gjerne ha igjen ved en senere anledning. Med andre ord, det falt i smak. ![]() Deretter kom desserten. Det var en «black forest torte», og var en slags sjokoladekake fylt med bringebær/bjørnebær inni. Den var meget saftig og meget god. Veldig godt og balansert mellom det friske og det søte. Når jeg i tillegg fikk en kopp med god og ordentlig kaffe, så var det perfekt. Desserten fulgte vel egentlig opp standarden gjennom hele måltidet; meget bra! ![]() Avsluttet med en Amarula cream on the rocks. Fikk samtidig en liten sjokoladebit ved siden av. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God og mett fisket jeg deretter frem AVOD’en for å roe ned med en film før leggetid. Generelt må jeg si at SA hadde et godt utvalg av filmer og serier. Var i hvert fall nok jeg ikke hadde sett fra før, og en god blanding av premierer og klassikere. SA hadde ikke skjerm i setet foran, men derimot skjerm man trakk frem fra siden av stolen. Dette fungerte bra, men foretrekker nok skjerm i setet foran, såfremt den er stor nok. Tror kanskje det er fordi jeg da får mer en følelse av å se på TV.
![]() Etter å ha brukt litt tid med å se på avod, så bestemte jeg meg for å prøve å få litt søvn. Først lekte jeg meg selvfølgelig litt med alle funksjonene til setet. Her kunne man gjøre mye rart, så underholdt meg selv en liten stund. ![]() Deretter ble jeg så sliten at jeg vrengte setet i 180 graders posisjon (selvfølgelig var det fully flat). Hadde allerede fått utlevert madrass, dyne og pute, og var dermed klar for senga. Har forresten glemt å nevne at jeg også fikk utlevert et amenity kit fra SA. Det inneholdt det vanlige, men ingen pysjamas. Det er vel kanskje kun på første klasse, hos de selskapene som evt. har det. ![]() ![]() Rett før jeg lukket øynene tok jeg en titt ut av vinduet. Der kunne jeg se en sol som var på vei opp over det afrikanske kontinentet. ![]() Fikk noen timers søvn. Husker ikke hvor mange, men våknet av meg selv før frokost i hvert fall. Fikk rettet opp setet og tatt en tur på toalettet. Dette var ca halvannen time før landing, og da jeg var tilbake på plass hadde allerede de hvite dukene blitt dekket på. Kjente jeg var litt sulten igjen, selv om jeg hadde vært rimelig mett bare noen timer tidligere. Valgte mushroom crepês fra menyen. Men fikk først servert et fruktfat sammen med en skål med yoghurt og en kopp kaffe. Var friskt, godt og ikke minst sunt. ![]() Deretter kom selve frokosten på plass, sammen med et rundstykke. ![]() Som den trauste nordmannen jeg er, så foretrekker jeg som regel det enkle. Var derfor litt spent på den litt mer internasjonale frokosten. Og det smakte vel egentlig som forventet. Det vil si, crepês er crepês, bacon er bacon og pølse er pølse. Men var absolutt godt og mettende. Fin start på dagen! Frokosten ble etter hvert ryddet bort og besetningen gjorde klar for landing. Været var nydelig, og jeg fikk en fin innflyvning til CPT. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Landet litt før tiden, og fikk også tatt et par bilder av noen for oss eksotiske fugler. ![]() ![]() Da var jeg endelig på plass i Cape Town, og så frem til å nyte noen dager der nede før kursen gikk hjemover igjen. Kommer tilbake med info fra oppholdet samt turen hjem om ikke lenge ![]() Last edited by G346; 02-08-2012 at 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Utrolig bra første post på dette forumet. Ser med stor glede frem til fortsettelsen.
SAA virker ha et bra produkt sålangt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Glimrende rapport til nå
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Dette kaller jeg en god start på forumet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Knall debut dette, blir spennede å følge forsettelsen
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Velkommen til forumet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for en flott rapport, og ser frem til fortsettelsen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Strålende! En skikkelig flynerdrapport
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra og informativ rapport! Det var ekstra spennende å lese om SA, et selskap jeg ikke visste så mye om fra før. Det virker jo som de har et solid produkt. Ser fram til å høre om oppholdet i Cape Town, en by jeg selv godt kunne tenke meg å besøke en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wow! Fantastisk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Tusen takk for flott rapport så langt. Fantastisk bilde fra flyet av Grenen på toppen av Danmark, jeg ble helt satt ut, jeg, av det bildet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jøss! Så hyggelig med mange positive tilbakemeldinger
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Takk for deling så langt... Meget bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utrolig bra reiseskildring og "førstepost" G346
![]() Godt skrevet og mange flotte bilder - ser frem til resten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra! Ser frem til resten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Utrolig bra skrevet, og fine bilder også! Tusen takk for hyggelig lesing så langt, ser virkelig frem til resten
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Virkelig spennende rapport, og kreativt valg av reiserute i europa.
Din rapport fra SA forsterker mitt inntrykk av SA som et meget solid sellskap. Jeg har bare erfaring fra økonomi på SA, men der leverte de også et produkt som etter min mening ligger godt forran hva de fleste europeiske sellskap gjør (SAS, KLM etc.). Alltid hjelpsome og oppmersomt personale, og de nye 330 maskinene som går på LHR er jo flotte. Venter spent på retur rapporten din... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgen fra CPT | SQ 777 | Flyforum | 11 | 18-10-2014 16:01 |
Hotell CPT | SQ 777 | Reiseforum | 6 | 07-01-2014 01:54 |
Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (CPT-OSL) - del 2 (NB! mange bilder) | Discus | TripReports | 30 | 20-01-2010 23:50 |
CPT-Troll 9.januar | TOS_EBG | TripReports | 3 | 14-01-2010 11:48 |
Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) - del 1 (NB! mange bilder) | Discus | TripReports | 28 | 12-12-2009 12:04 |