![]() |
|
![]() |
#1 |
The old Norwegian Viking
|
![]()
Kom over denne frustrerte mors samtale med SK på fjesboka...
Bente: Hvorfor er det bare bare dere på SAS som har innført dette med betaling for barn under to år? Har ringt alle de andre selskaper i dag og der får du barnet med gratis inn i ungdomsbilletten. SAS: Hej Bente! Vi tog bort babyrabatten för ungdomskonceptet då vår bokningsmotor online inte klarar att boka det automatiskt och det blev för kostsamt att utveckla. Vänliga hälsningar Stina BENTE: Ja nå skriver jeg igjen. Nå har min datter og barnebarn landet i Trondheim, måtte ha ungen på fanget hele turen og det har har hun betalt 1900kr for. Hva opplegg er det dere kjører. De sa hun fikk eget sete siden hun måtte betale så mye for en unge på ett år. Nå må dere ta dere i sammen og host opp noen penger til henne. Fy for ei skam for SAS. Står det dårlig til eller? https://www.facebook.com/SAS/posts/10151962248200788
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]() ![]() Barnerabatt 90% for kr 0? Skulle da bare mangle at de skulle tatt betalt for å gi rabatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
1. Infants (0-2 år) skal sitte på fanget. Klart er det ledig sete vedsiden av så sier det jo segselv at du kan la den sitte der, med untak av t/o og landing.
2. Infants på innlands er gratis mens på utland betaler en 10% av billettprisen. 3. Barn fra 2-12 har opp til 90% rabatt, men der er en sommerkampanje (usikker på om det bare er innlands eller ikke) hvor barn reiser gratis. Husker jeg rett. Det er ikke billett / booking jeg jobber med tildaglig, så mulig jeg tar litt feil på punkt 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er merkelig historie uansett. Vanskelig å kommentere uten at det er noen fakta på bordet. De fleste selskaper tar ca 10% for infants (0-2 år) og får ikke et sete, det er normen. Innenlands-reiser har vært unntaket hvor det ikke koster noe. Siden hun ikke tar kontakt med kundeservice, så er det vel oppmerksomhet hun er ute etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Den var ny for meg - vi har vanligvis booket eget sete til den minste ved ca 1 aar og oppover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nå har jeg dobbel sjekket med Cabin Ops og de bekrefter at selv om en har kjøpt eget sete til infant (0-2år) så skal de sitte på fanget ved t/o og landing. Nå er det 14 år siden jeg jobbet med booking, så jeg beklager om jeg tar litt feil ang booking av seter osv. Prøver å følge litt med, men booking regler endres jo før en får snudd seg innimellom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Infants er gratis hos SAS også. Men det lar seg ikke kombinere med ungdomsbillet. Kjøper man en vanlig billett er infant gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
I USA er det vel fortsatt normalt sett gratis med infant i fanget på innenriks? Ellers er vel 10% nærmest "bransjestandard". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gratis innenriks og 10% utenriks er vel rimelig standard rundtomkring... Problemet her er av teknisk art og SAS har valgt å løse det ved ikke å tillate infantbillett i kombinasjon med ungdomsbillett. Og da blir jo alternativet å kjøpe to billetter....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om jeg husker rett så hadde vedkommende her bilde av et/en bassinett i en tr han la ut her på forumet, det var derfor jeg tok med den kommentaren. Og bassinet brukes vel fortrinnsvis på lengere turer. Hvor store barn som går oppi ett/en bassinett skal jeg ikke uttale meg om, da jeg knapt kan huske å ha sett ett i bruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Barn under to år har alltid reist gratis de gangene jeg har reist (kun innenriks). (de har jo ikke eget sete). Har man gått bort fra dette?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Neida, er det (godt med) plass på flyet, så kan de jo sitte i eget sete. Bortsett fra t/o og landing da må de sitte på fanget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() Hun har ogsaa faatt sitte i setet sitt under take off og landing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Booker du sete til inf, så har jo inf selvsagt eget sete, det er det jo ingen tvil om.
At det utøves ulik praksis om hun/han kan sitte i setet under t/o og landing, tviler jeg ikke på. Jeg bare referete til hva jeg husket, og fikk bekreftet av en purser og en manager hos vår cabin ops. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var en sak om dett på dinside.no tidligere i år, kunne ikke se at den er nevnt her? http://www.dinside.no/886266/sara-25...rabatt-hos-sas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Free Luigi
|
![]()
Folk sutrer nå om alt.... Hvis du allerede har fått rabatt, hvorfor triumferer du fram og skal ha ENDA MER? På jobb har vi ansatterabatt på en 50%, men jeg kan ikke komme her og forvente jeg skal få 50% rabatt på allerede 50% rabatterte varer.
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Spebarn reiser i regelen gratis innenlands, enten rabatten er 10, 50 eller 90% .. i gamle dager løste vi dette med å lime en tåtesmokk-sticker på billettkupongen. E-ticket gjør dette litt vanskelig ...
Men dette er jo ikke lovfestet eller noe slikt, så det er jo helt opp til transportøren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
VLM med Superjet og comeback som eget selskap -> Avbestiller Superjet | Someone | Flyforum | 3 | 29-02-2016 20:24 |
Eget sete til jentungen på Thai | Riiser | Småprat | 14 | 07-08-2013 14:40 |
Eneste selskap som ivaretar IATAs "Fast Travel"-mål | FlightDeck | Flyforum | 5 | 26-06-2011 10:08 |
SAS er ikke eneste selskap som er "dum" | LN-AFG | Flyforum | 7 | 25-01-2010 13:27 |
SAS Braatens tar dobbelt betalt | GF1 | Flyforum | 46 | 18-03-2005 19:17 |