![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Apr 2012
Posts: 6
|
![]()
Som aktiv FSX bruker følger jeg godt med på avinors publiseringer av innflyvningskart for de ulike flyplassene i Norge. I det siste har jeg lagt merke til at instrumentinnflygningskartene for Gradermoen ENGM er oppdatert med såkalt RNAV (GNSS). Er det slik å forstå at navigasjonssysteme ved moderne flymaskiner (som f.eks. 737-800) er gode nok til å benytte GNSS samt VNAV/LNAV for å kunne foreta innflyvning ned til MAPt (Missed Approach Point)?
Instrumentinnflygningskartet for ENGM RWY 19 R jeg refererer til er forøvrig: https://www.ippc.no/norway_aip/old/A...GM_5-13_en.pdf gura75 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Det er korrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RNAV (GNSS) på Evenes | ENBO | Register- og ATC-Forum | 7 | 10-08-2014 23:52 |
RNAV visual flight procedure ENGM/OSL | PointMergeArrival | Flyforum | 4 | 04-11-2012 12:37 |
VNAV RNAV høydekorrigering | gura75 | Flyteknisk forum | 3 | 31-07-2012 19:29 |
RNAV Visual RWY 09 Værnes | PointMergeArrival | Bilder & foto | 6 | 25-05-2012 18:39 |