Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-07-2012, 21:49   #1
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Default Le Meridien Nice- erfaringer?

Blir tur til Nice i morgen. Planlagt lenge, men mulig må ta en hastebooking av rom på Le Meridien Nice langs strandpromenaden. Ser på Tripadvisor at hotellet har usevanlig dårlig score pris, kjede og antall stjerner tatt i betraktning. Noen som vet om dette hotellet og om det er verdt å satse på? Takker for alle tips. Lover å komme med rapport fra så vel flyreise som hotell...
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2012, 22:39   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Le Meridien Nice- erfaringer?

Ikke bodd der, men lagt merke til det samme som deg. Mener Tommy777 har bodd der, mulig han kan hjelpe?

Kan ellers anbefale Concorde hotellet Palasse de Mediterrani eller hva det nå heter, ligger et par hundre meter lenger bort på promenaden.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2012, 22:59   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty

Har hørt fra folk som har bodd der at det ikke er helt på topp lenger. De lavere rommene ut mot promenaden/havet har kun en smal tarm av en balkong. Lenger opp får man plass til å faktisk oppholde seg der.

Takterrassen er uansett verdt et besøk, hvor enn man bor. Fantastisk utsikt og dritdyre Mojito Royals

Hva du enn gjør, IKKE book deg inn på Le Royal, rett bortenfor Palaise de Mediterrane. Det er håpløst utdatert, har klønete personale og AC virker knapt sporadisk.

Hotel Suisse ligger fint til også har du selvfølgelig La perouse.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2012, 23:12   #4
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Takker for tilbakemeldinger. Blir nok en booking på Le Meridien. Passer veldig bra i forhold til beliggenhet etc. Kan jo ikke være så helgærent. Til den prisen... Satser også på at det finnes en liten balkong. Lover rapport...
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
Old 05-08-2012, 01:00   #5
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Jeg har ikke orker å komme tilbake til denne tråden før nå. Men hotellet levde på ingen måte opp til forventningene. Tatt i betraktning av prisen var det rett og slett skandaløst dårlig. Moralen min er; tendenser til sjokkerende lav score på tripadvisor bør tas alvorlig.

Det verste var servicen. Den manglet totalt. Vi kom tidlig og hadde bedt om tidlig innsjekk. Vi fikk rom fem minutter før garantitiden. Rommet var sannsynligvis det dårligste i den klassen på hotellet. Og når man bestiller på et så bra hotell forventer man at man får det man skal ha. Jeg hadde uttrykkelig presisert at rommet skulle være twin, altså ha to separate senger. Selvsagt fikk vi en stor seng.

Klaget, og fikk beskjed om at noen skulle komme opp og dele den. Etter tre timer hadde intet skjedd. Jeg klaget på nytt og fikk beskjed om at jeg maste og at jeg burde uttrykt meg tydeligere og til riktig person første gangen. Etter nye timer kom en meget sliten, men meget arbeidssom stuepike og delte sengene og la på nytt sengetøy.

Jeg må også si at det er sjokkerende at et Le Meridien- hotell i 2012 krever gjestene for 19 euro døgnet for wifi. Wifi som til tider gikk meget tregt.

Når man bestiller superior room for to personer forventer man også at det finnes to stoler på rommet og ikke bare en!!

Prisene på hotellet er ellers latterlig høye. Men det vet man jo. Men ikke at service og romkvalitet var så dårlig. Gangene var stygge og det er ikke ofte jeg reagerer på interiør, det interesserer meg mildt sagt minimalt. Men lilla vegger i korridorene var stygt!!

Noe som var bra? Aircondition på rommet. Rørte den ikke og den holdt meget bra og behagelig temperatur uten å bråke for mye.

I samme bygget som Le Meridien i Nice ligger hotel Mercure. Det får mye bedre score på alle punkter på tripadvisor og er gjennomgående ekstremt mye billigere. Som oftest en drøy tredjedel av prisen. det var her jeg skulle bodd, men jeg var dum og tabbet meg ut. Men neste gang vet jeg hvor jeg tar inn hvis jeg skal til Nice.
Old 05-08-2012, 11:37   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Du ble advart!

Har Mercure svømmebasseng og terrasser? Har vurdert dette hotellet, men endt opp med andre alternativer.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules