![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
|
![]()
Vet ikke om dette har vaert oppe for men hva er deres preferanser naar det gjelder 3-3-3 layout vs 2-4-2?
Selv om 4 seter i midten er huff maa jeg si jeg foretrekker 2-4-2. En ting er at man aldri maa "klatre over" mer enn 1 person naar man maa paa do, men kun 25% av setene er midtseter mot 33% i 3-3-3 layout. Spesialt siden jeg "alltid" har vindusete med mindre jeg reiser sammen med noen (da hender jeg maa sitte paa "B") er definitift 2 ved "vindusrekka" aa foretrekke. Selv om kanskje det beste er 767 med 2-3-2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
|
![]()
Forutsatt at det er same flytype må jo 2-4-2 være å foretrekke. Det burde i utgangspunktet bety at setene er bredere enn om det hadde vært 3-3-3. Det er jo da hhv 8 og 9 seter i bredden.
Kanskje noen har en oversikt over hvilke flyselskaper som avviker fra følgende standard: B767 2-3-2 B777 3-3-3 A330 3-3-3 MD11 2-4-3 B747 3-4-3 BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
|
![]()
Yepp! Er det ikke det da?
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
|
![]() Quote:
Egentlig er dette hva som er aa foretrekke angeende sete layout paa 330/340 vs 777 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann, jeg forstår ikke helt denne sammenligningen da man selfølgelig vil ha bredere og mere komfortable seter ved 8 per rad...? Det som brukes på B777 er 2-5-2 eller 3-3-3 og da er klart 3-3-3 å foretrekke.
B787 skal leveres med 8 (2-4-2) eller 9 (3-3-3) seter per rad og beklagligvis så velger de fleste flyselskapene, inkludert oss... 9 per rad.... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
|
![]() Quote:
SQ har vel 2-3-2 i sine 340-500 hvis jeg ikke husker feil, men det er kanskje en fordel naar man skal sitte der i 17 timer pluss |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
|
![]()
Okay, så husket jeg feil da! Tok det litt på gefühlen. Flyr jo vanligvis ikke bak gardinet jeg! :smokin
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
For vår del, som er to stykker, er 2-4-2 helt klart å foretrekke.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Generelt mitt intrykk så er 3-3-3 kun fordel for de som reiser 3 i følge. Men værste er i midten på 777 med 2-5-2.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
|
![]()
Hva blir forresten sete konfigurasjonen paa 380? Grisemor ser veldig tjukk ut med muligheter for mange midtseter spor du meg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
|
![]()
Noen som vil foreslå 4-4-2 snart! Ups! Det gjorde jeg visst selv!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg fløy BWIA sin A340 nå i desember, og satt i en økonomi pluss seksjon hvor setekonfigurasjonen var 2-3-2. En flott konfig! Noen rader bak (ikke adskilt) var det 2-4-2 konfigurasjon. Den er å foretrekke dersom det er veldig lite folk på flyet.
En fireseter gjør at man i beste fall kan legge seg ned å sove litt, enten på eller under sentene. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() MD11 har standard 2 + 3 + 4. AY har 3 + 4 + 4 i bakerste seksjon. KL bygger om til 3 + 3 + 3.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Ikke 11 i bakerste kabin, heller 10 ?? 3+4+3 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Råd eller erfaringer med Transavia eller Corendon til Gambia? | Flying-news | Reiseforum | 3 | 13-09-2013 19:50 |
Hotell med familierom eller suiter nær JFK eller LGA | BårdK | Reiseforum | 1 | 16-01-2012 19:14 |
Ditt eller datt - eller var det DOT? | EB | TripReports | 11 | 24-09-2009 14:33 |
.no, .se eller.com | EB | Flyforum | 4 | 28-05-2009 23:07 |
BU eller SK? | Airwolf | Flyforum | 3 | 15-04-2006 12:41 |