Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-02-2006, 11:11   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
Default 3-3-3 eller 2-4-2

Vet ikke om dette har vaert oppe for men hva er deres preferanser naar det gjelder 3-3-3 layout vs 2-4-2?

Selv om 4 seter i midten er huff maa jeg si jeg foretrekker 2-4-2. En ting er at man aldri maa "klatre over" mer enn 1 person naar man maa paa do, men kun 25% av setene er midtseter mot 33% i 3-3-3 layout. Spesialt siden jeg "alltid" har vindusete med mindre jeg reiser sammen med noen (da hender jeg maa sitte paa "B") er definitift 2 ved "vindusrekka" aa foretrekke.

Selv om kanskje det beste er 767 med 2-3-2
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 11:28   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Forutsatt at det er same flytype må jo 2-4-2 være å foretrekke. Det burde i utgangspunktet bety at setene er bredere enn om det hadde vært 3-3-3. Det er jo da hhv 8 og 9 seter i bredden.

Kanskje noen har en oversikt over hvilke flyselskaper som avviker fra følgende standard:

B767 2-3-2
B777 3-3-3
A330 3-3-3
MD11 2-4-3
B747 3-4-3

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 11:31   #3
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Bizflyer
A330 3-3-3
Standard?
__________________
LN-REF is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 11:33   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Yepp! Er det ikke det da?

Quote:
Originally posted by LN-REF


Quote:
Originally posted by Bizflyer
A330 3-3-3
Standard?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 11:47   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Bizflyer


Forutsatt at det er same flytype må jo 2-4-2 være å foretrekke. Det burde i utgangspunktet bety at setene er bredere enn om det hadde vært 3-3-3. Det er jo da hhv 8 og 9 seter i bredden.

Kanskje noen har en oversikt over hvilke flyselskaper som avviker fra følgende standard:

B767 2-3-2
B777 3-3-3
A330 3-3-3
MD11 2-4-3
B747 3-4-3

BF
Alle 330/340 jeg har flydd med har vaert 2-4-2.

Egentlig er dette hva som er aa foretrekke angeende sete layout paa 330/340 vs 777
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 12:07   #6
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Bizflyer


Yepp! Er det ikke det da?

Quote:
Originally posted by LN-REF


Quote:
Originally posted by Bizflyer
A330 3-3-3
Standard?
Om man ser på f.eks. seatguru.com så har vel alle 2-4-2 konfigurasjon i økonomi på A330/340.

TOS is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 12:25   #7
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Heisann, jeg forstår ikke helt denne sammenligningen da man selfølgelig vil ha bredere og mere komfortable seter ved 8 per rad...? Det som brukes på B777 er 2-5-2 eller 3-3-3 og da er klart 3-3-3 å foretrekke.

B787 skal leveres med 8 (2-4-2) eller 9 (3-3-3) seter per rad og beklagligvis så velger de fleste flyselskapene, inkludert oss... 9 per rad....

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 12:33   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen


Heisann, jeg forstår ikke helt denne sammenligningen da man selfølgelig vil ha bredere og mere komfortable seter ved 8 per rad...? Det som brukes på B777 er 2-5-2 eller 3-3-3 og da er klart 3-3-3 å foretrekke.

B787 skal leveres med 8 (2-4-2) eller 9 (3-3-3) seter per rad og beklagligvis så velger de fleste flyselskapene, inkludert oss... 9 per rad....

Dag
Naa er vel en 777 breiere enn 330/340 saa plassen per sete blir vel ikke noe annerledes?

SQ har vel 2-3-2 i sine 340-500 hvis jeg ikke husker feil, men det er kanskje en fordel naar man skal sitte der i 17 timer pluss
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 12:40   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Okay, så husket jeg feil da! Tok det litt på gefühlen. Flyr jo vanligvis ikke bak gardinet jeg! :smokin

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 12:54   #10
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

For vår del, som er to stykker, er 2-4-2 helt klart å foretrekke.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 15:05   #11
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Generelt mitt intrykk så er 3-3-3 kun fordel for de som reiser 3 i følge. Men værste er i midten på 777 med 2-5-2.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 15:12   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,576
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Hva blir forresten sete konfigurasjonen paa 380? Grisemor ser veldig tjukk ut med muligheter for mange midtseter spor du meg
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 15:16   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Someone


Hva blir forresten sete konfigurasjonen paa 380? Grisemor ser veldig tjukk ut med muligheter for mange midtseter spor du meg
Er det ikke snakk om 3-5-3 i økonomi?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 15:28   #14
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by TOS
Er det ikke snakk om 3-5-3 i økonomi?
Grøss... det burde heller være tre midtganger i stedet. 2-3-3-2, men nå tror folk at vi diskuterer fotball her snart.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 15:33   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Noen som vil foreslå 4-4-2 snart! Ups! Det gjorde jeg visst selv!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 16:01   #16
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Superhai

Men værste er i midten på 777 med 2-5-2.
Eller DC10...
__________________
LN-REF is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 16:05   #17
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Jeg fløy BWIA sin A340 nå i desember, og satt i en økonomi pluss seksjon hvor setekonfigurasjonen var 2-3-2. En flott konfig! Noen rader bak (ikke adskilt) var det 2-4-2 konfigurasjon. Den er å foretrekke dersom det er veldig lite folk på flyet.
En fireseter gjør at man i beste fall kan legge seg ned å sove litt, enten på eller under sentene.

IMM
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 18:31   #18
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'


MD11 har standard 2 + 3 + 4. AY har 3 + 4 + 4 i bakerste seksjon.
KL bygger om til 3 + 3 + 3.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 18:51   #19
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Ikke 11 i bakerste kabin, heller 10 ?? 3+4+3 ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 18:52   #20
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Replying to Topic '3-3-3 eller 2-4-2'

Quote:
Originally posted by Someone
Naa er vel en 777 breiere enn 330/340 saa plassen per sete blir vel ikke noe annerledes?
En hel del bredere óg. Den er 78,5cm bredere ved gulvhøyde, og enda litt bredere ved skulderhøyde grunnet mindre krumming. En 777 kan derfor få inn ti seter i bredden med bedre komfort enn en A330/A340 kan få inn ni seter. Ni seter i bredden i A330 brukes såvidt jeg vet om bare av charterselskapene.


Quote:
Originally posted by Someone

Hva blir forresten sete konfigurasjonen paa 380? Grisemor ser veldig tjukk ut med muligheter for mange midtseter spor du meg
Standard eco nede blir 3-4-3, som i 747, og 2-4-2 oppe. Dog vil det være en ganske kraftig krumming på veggene på øverste etasje.


Quote:
Originally posted by LN-REF

Quote:
Originally posted by Superhai

Men værste er i midten på 777 med 2-5-2.
Eller DC10...
L1011 har vel også dette som standard om jeg ikke husker helt feil...?
brendas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Råd eller erfaringer med Transavia eller Corendon til Gambia? Flying-news Reiseforum 3 13-09-2013 19:50
Hotell med familierom eller suiter nær JFK eller LGA BårdK Reiseforum 1 16-01-2012 19:14
Ditt eller datt - eller var det DOT? EB TripReports 11 24-09-2009 14:33
.no, .se eller.com EB Flyforum 4 28-05-2009 23:07
BU eller SK? Airwolf Flyforum 3 15-04-2006 12:41


All times are GMT +2. The time now is 15:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.