![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette bildet er fra SK1507 CPH-LHR fra Onsdag. Sete er 2C. Bordet var så ødelagt at man ikke kunne sette noe på høyre side av det. Da raste raste glass eller flasker av.. Ikke akkurat imponert over C-klasse her...
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det en MD?
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ja, det var det vel. Det ble et flybytte der tror jeg..
#4 |
Amatør
|
![]()
Man begynner vel å drite litt i enkel vedlikehold på MD nå som karrieren dems går mot slutten?
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, lite poeng å pusse opp maskiner som snart skal skrotes
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde evl forventet noe bedre standard når de tar seg betalt for en "premium" vare... Det er jo ikke slik at de reduserer prisen pga at maskinene begynner å se ut som et "dass" inn..
#7 |
Free Luigi
|
![]()
Hvis jeg forstod det rett, og det ble flybytte, kan en jo logisk slutte at det ble puttet inn et fly som ikke nødvendigvis var helt finpusset i de estetiske kantene for å puttes i produksjon - men i stedet for å gi en delay så fløy de med et bord hvor en person fikk litt issues.
Jeg vil tro at med en gang denne maskina får litt bakketid så smeller de til litt lim og macgyver-løsninger for å fikse det.
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Helt klart greit å få et slik bord fremfor å ikke få noe fly, men det er mange maskiner som har en god del småplukk de burde kikke på. Helt klart stor forskjell på eks. SK og LH når det gjelder innvendig vedlikehold, så det er mulig hvis man vil (dog koster det litt mer enn å ikke fikse, på kort sikt).
#9 |
Star Alliance only.
|
![]()
Ja, det er på tide - både innvendig og utvendig.
Fløy en 737 og 738 sist uke, og lakken begynner å gå av, navnet på maskinen "Tyra Haraldsdatter" er slipt bort.. og når folk snakker om at maskinen ikke ser helt bra ut i gaten. På vei hjem fløy jeg LN-RRU, hvor det norske flagget hadde blitt rosa, og malingen på haleroret var tydelig slitent. Men dette var en ganske "fresh" maskin, den så ganske bra ut. - Helt til vi parkerte ved siden av 3 Norwegian 738 som er helt blankpolerte og flotte.. Da ser man forskjellen. |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Koster vel ikke skjorta å reparer noen bord....
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sånne ting oppdages ikke alltid med en gang med mindre noen rapporterer det til crewet. Når det først kommer i loggen, blir det gjort ved første mulighet, enten ved lang groundstop eller natt, med mindre det er en kjapp fiks som kan gjøres. Men man forsinker ikke en maskin pga et defekt bord. Dette er kosmetisk og har ikke med sikkerhet å gjøre selv om det ikke ser spesielt imponerende ut for den som sitter der.
|
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siste md fases ut 20.08.14. Et lite stykke unna 5-6 år...
|
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Over 2 år altså. Hvordan ser det bordet ut da?
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sikkert atskillig bedre enn etter 5-6 år....
Det er nå sikkert ordnet lenge før den tid skal du se. Last edited by Oslop; 20-07-2012 at 19:02. |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det spelar ingen roll om MD-80n ser sliten och gammal ut.
Sålänge det är möjligt kommer iaf jag alltid välja rymtaketen DC-9-81/82/87 framför en modern trist och fräsch Airbus A319/A321/B737NG när det gäller SAS. |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Syns faktisk ikke dette er OK i det hele tatt. Greit nok at det er gamle fly som er på vei ut, men SAS må også tenke på vilket image de sender ut, spesielt til utenlandske passasjerer som kanskje ikke er like tilgivende som Norske / Skandinaver.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Shit, nå skal jeg aldri fly SAS MD igjen. Farlige greier dette. Vedder 100 kr på at ved neste sjekk blir det byttet ut med et nytt ett. Noen som har lyst til å vedde i mot?
![]()
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
På tide å åpne opp onsdagen... | EB | Flyforum | 18 | 06-07-2016 22:34 |
NASA pusser støv av gammelt prosjekt. | jameson82 | Flyforum | 0 | 20-11-2010 11:33 |
LH pusser opp kabinen på intra-EU | jcnorway | Flyforum | 6 | 30-06-2010 10:49 |
SAS pusser opp Business Lounge på ORD | CK | Flyforum | 6 | 15-06-2008 18:13 |
Nytt kundemagasin hos SAS Braathens (på tide..) | morr | Flyforum | 6 | 20-11-2004 00:58 |