Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-07-2012, 06:33   #1
frkstorm
Newcomer

Default God torsdag morgen!

God morgen fra DY 1882 til Kefalonia! Utrolig deilig å reise fra det ustabile været på østlandet. Nå venter en uke med sol, strand og kald øl!
Skal prøve å sende litt sol hjemover!
Ha en fin dag :-)
frkstorm is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 06:38   #2
eirikma
>>>>><<<<<

eirikma's Avatar

Default Re: God torsdag morgen!

God morgen fra et eller annet sted på Nordlandsbanen! Oppdaga til min store glede at det var nett på nattoget fra Bodø mot Trondheim. Regner med at det er det videre mot Oslo også. Har fått en høvelig god natts søvn, slik man må regne med når man skal slå seg til ro på første turen i nyoppussa togsett, med nye seter og greier. Men sov faktisk bedre i disse setene nn de gamle, av en eller annen årsak.

Ha en fortreffelig dag der ute i verden, medforumister!
Old 19-07-2012, 06:58   #3
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

God morgen fra kaia i Kristiansand. Venter på å kjøre ombord på Superspeed1. En langhelg i Danmark venter :-)
storg is online now   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 07:03   #4
Islending
ScanFlyer Silver

God morgen fra Flytoget. I dag blir det å prøve Swiss i en av deres flotte 333'er som flyr LX52 i dag. Den fem timer lange layoveren i ZRH blir nok en fornøyelse den også.

Ha en fin dag!
Old 19-07-2012, 07:03   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God morgen fra hovedstaden.

En rolig dag på jobb venter om litt. Nesten så rolig at man føler tiden går litt for sakte. Godt det ikke er slik hele året.

I ettermiddag skal man hente det nye gliset hos Møller

Ha en fin torsdag!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 07:44   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Åndalsnes. Ikke den mest spennende plassen jeg har vært, men et sted måtte vi jo overnatte. Blir å kjøre opp Rauma til Dombås, også via Vågå og over Valdresflye til Beitostølen for en overnatting på hytta. Ha en fin dag
Old 19-07-2012, 07:56   #7
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Dimmetid!
Utvasking og dimmelunch igjen så blir man kastet ut av flystasjonen etter det, skal bli deilig, men samtidig litt kjipt også, fått mange gode venner her.

Ferie venter det også om et par dager

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 10:25   #8
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

God morgen fra Los Angeles!

Etter å ha vært igjennom VM i køståing i dag (LES: Disneyland...) er det godt å være tilbake på hotellet igjen. Mens dere tar dagvakt der hjemme er det nå klart for litt nattesøvn her.

Nokså kaldt på vestkysten i USA for tiden, var helt nede i 11 grader i San Fransisco i helgen! Er rundt 25 her i LA, så litt bedre... Hadde forøvrig 47 i Las Vegas forrige uke, så skal ikke klage da.. hehe.

Ønsker alle en god dag i gamlelandet!!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 11:02   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God formiddag fra Krsand!

Formen er heldigvis stigende. Og godt er det, for nå var jeg lei av å gå å hangle.
Været: Overskyet, regn og 14 grader. Jommen sa jeg sommer! Det er nok derfor jeg drikker!

Laget meg skikkelig snaddermat i går forresten. Fikk en kurv med nye friske kantareller. Disse ble stekt på panne sammen med finhakke sjalottlauk og noen biter spekeskinke. Deretter tilsatt litt grillet kylling og fløte som ble kokt ned til en pen stuing før det ble drysset frisk persille på, lagt over på toast og høvlet god parmesan over. Mmmmmmmm Det må sannelig prøves igjen. Et glass god chardonnay er heller ikke feil til!

Gjennta allerede idag, kanskje? Ja hvorfor ikke.....

Ha en brillefin kantarelldag du også!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 11:16   #10
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

God morgen ifra NVK. Jobb natten er ferdig så da er det å skifte klær og komme seg opp til Helitrans hvor en Robinson er leaset for sightseeing i Lofoten.
Som Helikopter jomfru ser man frem imot det

Ha en fin en folkens
Old 19-07-2012, 11:59   #11
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God dag fra Asker. Skikkelig drittvær, så vurderer å vende snuten tilbake til Bergen. Jobben kaller uansett neste uke, og godt å "lande" hjemme før en skal dit. biltur over deles i to.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 12:11   #12
Edricson
ScanFlyer Blue

God dag fra Tromsø. Overskyet men tørt og ikke for kaldt. Dagen vies videre finpussing av avhandlinga, etter en morgen fylt med diverse papirarbeid i forbindelse med søknaden til UK Border Agency. Mange skrekkhistorier om UDI som er ute og går her i Norge, men fy hvor krevende det britiske prosessen er (og dyr!), UDI fremstår som effektiviteteten selv. Turen til Oslo for å avlevere fingeravtrykk er også bestilt.

En fin dag ønskes alle.
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 12:18   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Edricson View Post
God dag fra Tromsø. Overskyet men tørt og ikke for kaldt. Dagen vies videre finpussing av avhandlinga, etter en morgen fylt med diverse papirarbeid i forbindelse med søknaden til UK Border Agency. Mange skrekkhistorier om UDI som er ute og går her i Norge, men fy hvor krevende det britiske prosessen er (og dyr!), UDI fremstår som effektiviteteten selv. Turen til Oslo for å avlevere fingeravtrykk er også bestilt.

En fin dag ønskes alle.
Har du fått deg jobb i Storbritannia...? Eller er prosessen omstendelig uansett? Jeg kan forøvrig bemerke at det er nokså mye styr for engelskmenn som skal ha innreise i Russland også...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 12:27   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra omtrent hjemmefra. Nada planer for dagen, bortsett fra kanskje å dra på seg regntøyet og sykle en liten sving. Jeg hører nok med i en relativt eksklusiv skare som synes det er kjekt å sykle, rusle og kjøre åpen båt i regnvær.

En irriterende flott dag ønskes alle.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2012, 12:29   #15
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Da er snippesken pakket og turen går nordover til OSL. Her er det jobbing i kveld og tre netter på rappen. Alltid hyggelig med slike helger

Ellers null og niks sommerfølelse. Det eneste positive er at det blir noen voldsomme solnedganger som denne her om dagen. Ha en flottesen aften flytullinger

Sunset in Oslo by Cato Lien, on Flickr
Old 19-07-2012, 16:04   #16
Edricson
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Har du fått deg jobb i Storbritannia...? Eller er prosessen omstendelig uansett?
Ja, det er Tier 2 General som gjelder. 2.5 år som førsteamanuensis er ikke å forakte for en fersk stupendiat i disse dagene. Norsken min rekker ikke til å beskrive prosessen - mye mye mer innviklet enn den vi måtte gjennom i Norge, også fra arbeidsgiverens side. Jeg visste utfallet av intervjuet så tidlig som de første dagene i juni, men først nå har alle brikkene falt på plass.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg kan forøvrig bemerke at det er nokså mye styr for engelskmenn som skal ha innreise i Russland også...
You have no idea. De som lager russisk immigrasjonspolitikk er en gjeng hodeløse xenofober . Men man skulle tro at et vestlig land kunne komme litt bedre ut i den sammenligningen. Hvis jeg er helt ærlig så er Storbritannia ikke SÅ dårlig, jeg blir bare kraftig irritert hver gang jeg må reise til Oslo for hele fingeravtrykk-greia (forøvrig koster det 1400 kr å avgi fingeravtrykk i Oslo nå, og hvis du vil gjøre det gratis må du til Stockholm...). Bor man i Norge blir man raskt vant til at det aller meste av kontakten med det offentlige skjer via nettet eller i verste fall posten...
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 00:00   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God kveld herfra. Her har man luftet en bookingfinger littegrann. BAre litt ombookinger (jeg burde egentlig hatt forbus mot fleksible billetter), men nå har man hvertfall klart å fornye Hilton-gullet uten juks .

En dag igjen før helg, og nå skal jeg bare sove to ganger før man skal se Bruuuuuuuuuce!!!!!
Satser også på at han har ankommet landet, og kommer innom for å sende pakke i morgen.

"And then I just need your signature here, here and here.."
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2012, 04:04   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God kveld herfra. Her har man luftet en bookingfinger littegrann. BAre litt ombookinger (jeg burde egentlig hatt forbus mot fleksible billetter), men nå har man hvertfall klart å fornye Hilton-gullet uten juks .
Du mener du har booket 16 stays eller 30 netter i aar eller neste aar?

God aften fra Chicago. Her har man hatt bursdagsmiddag med Dag Johnsen og fruene. Litt kjoeligere med litt regn i kveld, men fortsatt over 20 grader.

I morgen er det klart for St Regis Bal Harbor og Conti.... ehh United i First etter arbeidet er fullfoert
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules