![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det begynte å krible i reisefoten til Chriscross i mai-juni, og BA hadde særdeles hyggelige priser over dammen. Imidlertid var det ikke tidspunktet for spørre fruen om reisetillatelse før salget var over. Fikk imidlertid tillatelse med en gang jeg fant rette tidspunktet å spørre. Fant samtidig ut at det ikke var umulig med seter i F og Star Alliance (Eurobonus) selv om det var sommerferie. Etter litt frem og tilbake ble det Washington, først og fremst for å prøve 747-800. Det største problemet var egentlig å komme seg fra Osl og til Tyskland. Reiseruten ble til slutt som følger:
OSL-ARN ARN-FRA nattstopp (Park Inn) Fra-IAD Radisson Arlington og Country Inn &Suites IAD-FRA UA 767-300 FRA-OSL (skulle vært LH, ble SK) Carlson hoteller ble valgt pga ekstra bonus på 50000/44000 poeng. Flybilletten kom på 145 000 poeng og 896 kr takket være kluss fra SAS. Hotellene kostet 85 Euro, 89 dollar og 81 dollar pr natt. Buss for flytog Skøyen-Lillestrøm ble valgt for å komme seg oppover. Kom meg akkurat inn på flytoget på Lillestrøm før dørene ble lukket. Toget venter mao ikke på alle busspassasjerene. Forsøkte å komme meg med direkte-flight til FRA, men etter noen telefoner fikk ikke damen i innsjekkingsskranken lov til å booke meg om pga fulle fly. Fast-track funket iallfall og jeg fant litt for i loungen, salat og varmrøkt laks på menyen: ![]() IMG_1210 by Chriscrossen, on Flickr Gikk til gate 20 min før avgang, men flyet hadde akkurat ankommet takket være våre venner i Røyken. Tok imidlertid hele forsinkelsen på 15.20 min og landet på tid på ARN. Dessverre ingen bilder fra denne fulle flighten. Var heller ikke champis eller glass ombord heller. Ble en tur i gullstuen her hvor det var kaldrøkt variant av laks. Gikk snart for å boarde LH med A321 som skulle ta oss til FRA. ![]() IMG_1211 by Chriscrossen, on Flickr Chricross er først eller sist ombord i fly. Når det ser ut som dette 10 min før boarding blir det sist... Veldig fullt i eco, men fire pers på 7 rader C. ![]() IMG_1212 by Chriscrossen, on Flickr Lite men grei mat hos LH. Som vanlig ingen champis, men Warsteiner på glassflaske har de. Var først litt grinete over at det ble fjernparkering inntil jeg så en sølvfarget Mercedes. LH fikset transport selv om jeg ikke hadde F-tur før neste dag☺. Shuttle til Park Inn går ikke fra samme sted som de andre hotell-shutlene. En må opp til avgangshallen og finne utgang 7. Shuttle er gratis til hotell, men koster 3 Euro tilbake. Jeg så etter og mener det er fortau hele veien til hotellet. Vil tippe 10-15 min gange fra Terminal 1, mindre fra T2. ![]() IMG_1214 by Chriscrossen, on Flickr Helt ok rom, vær klar over at verken frokost eller internett (15 Euro) er inkludert. Som Gullmedlem vanket det rom på øverste etasje og frukt (en plomme, eple og banan). Ingen minibar, men automater med ikke avskrekkende priser ved heis 1. etasje. ![]() IMG_1215 by Chriscrossen, on Flickr Last edited by Chriscross; 13-07-2012 at 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Etter å ha testet trimrommet med utstyr fra Technogym kondisapparater og eller bare frivekter opp til 10 kg var det tid for å teste ut FCT til Lufthansa på nytt. Fikk avlevert pass og billettinfo og ble deretter geleidet gjennom sikkerhetskontrollen. Hadde ikke hatt frokost så satte kursen dit.
![]() IMG_1218 by Chriscrossen, on Flickr Ok utvalg ferskpresset juice. ![]() IMG_1219 by Chriscrossen, on Flickr Skikkelig frokost ![]() IMG_1221 by Chriscrossen, on Flickr Må jo få vasket seg (og ha med gakk gakk hjem) ![]() IMG_1222 by Chriscrossen, on Flickr ![]() IMG_1223 by Chriscrossen, on Flickr ![]() IMG_1224 by Chriscrossen, on Flickr Kanskje best å ikke drikke seg gjennom dette før klokken er 12, men champis må jo være lov. ![]() IMG_1226 by Chriscrossen, on Flickr Hvilerom ![]() IMG_1227 by Chriscrossen, on Flickr Må jo ha lunsj også. Først litt selvkomponert tapas. ![]() IMG_1228 by Chriscrossen, on Flickr Og deretter biff og salat. Har testet den på MUC, FRA FTL og FTL samt JFK. Best på JFK. Last edited by Chriscross; 13-07-2012 at 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tid for å faktisk fly
![]() IMG_1229 by Chriscrossen, on Flickr Flyet mitt, en må jo til en hver tid ha flydd verdens lengste passasjerfly. ![]() IMG_1231 by Chriscrossen, on Flickr Amenity kit var en skuffelse. Ikke en gang lepomade til guttene. Fikk for øvrig utdelt pysj, og bose QC15. Hver av de åtte passasjerene får et skap bak i kabinene til å oppbevare klær. Glemte desverre å ta bilde av toalettet som nesten var like bra som SAS sine. Det var seks passasjerer ombord. Det er bare en toseter. LH har forøvrig valgt en mer lys og åpen løsning enn mange konkurrenter. Jeg foretrekker egentlig dette fremfor mørke bokser (som de kaller suiter). Hun som hadde ansvaret for first hadde sin første tur med flyet og syntes også det var stas. ![]() IMG_1232 by Chriscrossen, on Flickr ![]() IMG_1234 by Chriscrossen, on Flickr Glemte desverre å ta bilde av de tre forrettene jeg valgte, inkludert kaviar. ![]() IMG_1235 by Chriscrossen, on Flickr Norge møter India, eller rensdyr med curry. Litt uvant kombinasjon og kjøttet var litt mer stekt enn hva jeg var vandt til. ![]() IMG_1236 by Chriscrossen, on Flickr Oster og sjokoladekake med olivensorbet smakte bra. ![]() IMG_1237 by Chriscrossen, on Flickr Salat før landing. Imigration gikk greit, tipper va 25 min. Var usikker på trafikkforholdene og etter tips på Milepoint endte jeg opp med Metrobus 5a som gikk fra omtrent samme sted som leiebilshutlene. Kostet 6 dollar til Rosslyn (elelr hva det nå heter) hvor jeg kunne ta Metro videre. Hotellene var som nevnt kun valgt pga ekstra bonus. Radisson Arlington var imidlertid litt bedre enn fryktet. Fikk til og med oppgradring til businessclass som innebare gratis froksto og en drinkbong pr natt. Var ca 5 min å gå til metro. Glemte dessverre å ta bilder av rommet, men det var rimelig likt rommet under. Last edited by Chriscross; 13-07-2012 at 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mer tekst i morgen.
![]() IMG_1244 by Chriscrossen, on Flickr Etter en strafferunde på I-495 takket være Avisdama som skrev jeg skulle ta I-495 North, og ikke South som jeg selv hadde kommet frem til (og var korrekt) ble det en slitsom tur ut til flyplass hotellet. Country Inn &Suites er ikke noe luksus, de er vel nummeret før motell. Imildertid er de ofte fornuftig priset og rommene er store. Frokost og internett også inkludert. Frokost er så som så med plastservice etc, men en blir mett. Greit også med kjøleskap og micro på rommet. I resepsjonen hadde de til og med litt micromat til salgs. ![]() IMG_1245 by Chriscrossen, on Flickr ![]() IMG_1246 by Chriscrossen, on Flickr Hverken Country Inn eller Radisson ville forresten la meg få senere utsjekk enn 1 pm selv om jeg har gullkort hos Club Carlson. Etter shopping i området rundt IAD (Det finnes et Premium Outlet ca 20 min avgårde samt et kjøpesenter med bl.a Macys og Nordstrom der). Planen var egentlig en tur innom flymuseet, men jeg kom frem til at det ville bli litt for knapp tid. Lite visste jo jeg da at United som vanlig skulle være mer enn 90 min forsinket. (Har ikke mange United flighter, tipper ca 10, men husker ialfall fem forsinkelser på mer enn 90 min.) Fikk iallfall levert bil hos Avis, og tok shuttle til terminalen. Gikk til Global Service skranken og fikk etterhvert sjekket inn (tok ca 15 min). Var litt nervøs for oversize bagasje da jeg hadde kjøpt en tvilingtrille, men fikk ingen kommentar på det. Skulle strengt tatt betalt 100 dollar. Fra jeg kjørte inn på flyplassområdet til jeg var innsjekket tok det ca 60 min, mot vel 10 min som standard på Gardermoen. Ikke altfor lang kø i sikkerhetskontrollen før jeg tok toget til Terminal B for å benytte denne hos Lufthansa Businesslounge: ![]() IMG_1250 by Chriscrossen, on Flickr En dusj før flyturen gjør seg etter en dag i 40 grader. United har ingen dusj. ![]() IMG_1251 by Chriscrossen, on Flickr Fulgte så opp med litt mat og drikke i LH-senator lounge. Etter å ha bestilt en øl (ikke selvbetjening av en eller annen grunn). Fant jeg ut at de faktisk har Piper Heids. champis også. Tok etterhvert turen bort til United i Terminal C/D. Denne er typisk klestrofobisk og amerikansk i forhold til Terminal B som er riktig så trivelig. First Class loungen til united var en nedtur. ![]() IMG_1252 by Chriscrossen, on Flickr Mat ![]() IMG_1253 by Chriscrossen, on Flickr Litt sushi. Heldigvis hadde de Champagne iallfall. Ellers var interiøret like spennende som en vanlig United Club. Lite mennesker der da. Til slutt ble det endelig tid for boarding. Hadde fortsatt et håp om å kunne fly inn en del så jeg kunne rekke flighten, men da det rakk enda en time etter at det stod gate closed før vi kom oss avgårde skjønte jeg det ikke var håp. ![]() IMG_1255 by Chriscrossen, on Flickr Skikkelig klasse over pre-departuredrinken i F.... De har ikek skikkelig champis før de er i luften. ![]() IMG_1256 by Chriscrossen, on Flickr Sete og skjermen er iallfall OK. ![]() IMG_1257 by Chriscrossen, on Flickr Amenity-kit var vel det eneste som var bedre hos UA enn LH, men ingen pysj. ![]() IMG_1259 by Chriscrossen, on Flickr Kyllingen og vinene smakte. Glemte desverre å ta med menyene som jeg hadde tenkt til å fotografere. Landet 90 min etter tid. Ua hadde vært så elskverdige å booke meg på 16.00-flighten, altså 5,5 timer å vente. Visste at det var mange flighter før dette. Mulig jeg ble plassert bakerst i køen da bonuskort ikke kan registeres på bonusreiser hos SAS. Dette er helt idiotisk. Prøvde iallfal først å endre siste leg i transfersenteret som henviste meg til United i avgangshallen. Stakk innom gaten for 11.30 flighten til Oslo og viftet med gull og SK og LH, men de var veldig fulle og kunne unasett ikke hjelpe siden jeg hadde sjekket inn bagasje. Gikk så ut i avgangshallen til United. De sa først deikke kunne gjøre noe, men da damen i LH-uniform så Senator og Sas-kort fikk hun etter mye strev meg inn på venteliste på 14.10 flighten. Det var ikke mulig å legge inn SAS-kortet, men Senator gikk inn. Så fikk jeg iallfall prioritet på ventelisten. Dette gav meg iallfall mulighet til å teste Welcome Lounge og en dusj der kona hadde satt pris på dette: ![]() IMG_1260 by Chriscrossen, on Flickr ![]() IMG_1261 by Chriscrossen, on Flickr Fikk også orndet meg litt frokost som jeg hadde sovet over på flighten. Enden på visa ble at jeg fikk sete 1F på den fulle flighten til Oslo. Tror det var et ledig sete i Eco Extra. Liker ikke å knipse bilder av maten når fremmede sitter ved siden av, så ingen bilder. For å oppsummere leverer Lufthansa varene, men skal jeg være ærlig synes jeg de gammle setene gir best sittekomfort, selv om en føler en får mer valuta for pengene i ny F. United skuffet, først og fremst pga forsinkelse som jeg opplever altfor ofte med dem, men de må også gjøre noe dramatisk med flyplassopplevelsen. Mulig det er smal og behag, men jeg trives også mye bedre i en lysere kabin enn det UA tilbyr. Flyr en LH-group eller SAS fra USA vil jeg påståd at IAD må gi den beste opplevelsen bare flytoget/metroen kommer på plass så en slipper å lure på trafikkkork. Loungefasilitene til LH, som også SAS benytter er virkelig bra, på høyde med JFK (om en ikke flyr F). Senatorloungen (og egentlig også businessloungen) knuser UA First Lounge. Beklager feite fingre noen steder i teksten. Last edited by Chriscross; 14-07-2012 at 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som har prøvd alle, hvordan rangeres F på 748 i forhold til ombygde 744, 380 og 340?
Super rapport, tekst overflødig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kult da, med en ny tur i F-terminalen og ikke minst ny F-kabin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva var problemet med segmentet OSL-FRA? Bruker da a vaere flust med bonusseter tilgjegngelig der. Fin rapport, liker LH nye F, provde Airbus 388 versjonen for nyttar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da anbefaler jeg folk å ta kontakt med hotellet. Så på Tripadvisor at de ikke hadde lov til å bruke vanlig holdeplass for shuttle. Mulig jeg måtte betale fordi jeg forhåndsreserverte plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det tar sikkert kortere tid å gå til t2 enn med shuttelen, men det ser ikke ut som det er spesielt enkelt å gå dit. Men det foregikk en del bygging og slikt, så det blir vel kanskje bedre. Ellers er min mening at hoteller er kun egnet for transfer-overnattinger, rommet er fint. Men fasiliteter er så som så og de har vel den dyreste internett tilkoblingen jeg har sett. Men jeg betalte nesten ingenting for rommet, så jeg klager ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for flott rapport, hyggelig lesning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for flott rapport og flotte bilder. Spritlista i F terminalen er nok til aa parkere Concorde klubben paa LHR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rosenbrog til Kypros med stil, hvilken reg? | 1944vintage | Register- og ATC-Forum | 1 | 01-08-2016 12:38 |
Sluttet med stil | LN-MOW | Flyforum | 18 | 27-10-2010 20:26 |
Lufthavn med stil | Blubird | Flyforum | 4 | 08-06-2007 22:40 |
BU/SK/DY med ruter på Washington National i 1982? | msteen | Flyforum | 5 | 03-04-2007 00:56 |
Boeing tilbake med stil! | LN-MOW | Flyforum | 1 | 09-06-2005 04:20 |