![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
For tredje gang på 10 år skal Aer Lingus forsøke seg på DUB-CPH. Oppstart på den nye ruten blir 28/10 og det er planlagt daglige avganger
EI624 DUB-CPH 07:20-10:30 xxxxx6x A320 EI626 DUB-CPH 16:30-19:40 12345x7 A320 EI625 CPH-DUB 11:10-12:25 xxxxx6x A320 EI627 CPH-DUB 20:20-21:35 12345x7 A320 Aer Lingus åpnet i våres DUB-ARN, så velger nå å utvide ytterligere i Skandinavia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Hvilken allianse er Aer Lingus i?
Var jo ikke akkurat geniale avgangstider fra CPH med tanke på folk som vil på weekend, f.eks. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Ingen. De meldte seg ut av OneWorld for endel år siden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Hva er egentlig strategien til Aer Lingus? De var jo et fullserviceselskap med medlemskap i allianse og gikk over til å bli lavprisselskap, riktignok med samarbeidsavtale, lounger og bonusprogram. Men nå er de kanskje på vei tilbake til en allianse skal vi tro ryktene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
|
![]()
Strategien deres ser ut til å være ganske lik SK sin, kanskje hakket ned mot lavprissegmentet: DUB er for usentralt for å være en europeisk hub, mens IC-operasjonene deres er for små for å drive en FI-type operasjon. Så de satser på direkteruter i Europa, med en lavpriskonsept (fløy dem nylig mellom LHR og BFS på codeshare fra BA, komfort og service var egentlig topp). På den annen side er de fullservice på IC, pluss som du sier codeshare ut av store huber som LHR og AMS och lounger og bonus. Jeg vil tippe at de har mange av de samme problemene som SAS, forverret av det faktum at hjemmemarkedet deres er veldig lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Og da var det slutt igjen. Hjalp vel ikke at Ryanair kom inn på samme marked
http://cphtraveller.dk/notitser/irsk...ir-i-kobenhavn Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,134
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 837
|
![]()
jeg har længe undret mig over, hvordan der kunne være trafikgrundlag for fire carriers på den rute (SK/DY/FR/EI) ..............
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
China Cargo Airlines nyt fragtselskab på CPH-> legges ned Feb18 | PP | Flyforum | 34 | 29-12-2017 22:44 |
Lufthansa med non-stop KUL, tilbake til CGK, legger ned SGN -> Legges ned igjen | Someone | Flyforum | 4 | 17-12-2015 11:23 |
Aer Lingus | FlyboyKarsten | Reiseforum | 0 | 09-05-2012 20:45 |
Ryanair prøver seg på Aer Lingus igjen | The Ticketor | Flyforum | 16 | 23-01-2009 09:57 |
Emirates + Aer Lingus?? | CK | Flyforum | 0 | 10-07-2006 15:32 |