Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-06-2012, 17:44   #1
jch1
Newcomer
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 1
SAS Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Min første post på dette forumet.

Historien utarter seg slik:

Jeg skal fly nedover til Køben imorgen 01. juli med Norwegian. enveis. Hadde bestilt SAS ungdomsbilett en stund tilbake siden tidlig morgen i 8-tiden neste søndag den 08. juli CPH-BGO direkte (enveis). Da jeg skjønte at dette kom til å bli hakket tidlig (roskilde festivalen holder på kvelden før) ringte jeg inn til SAS for å høre om de hadde biletter som gikk senere samme dag. Jeg fikk endret biletten min til 8-tiden om kvelden for 500kr pluss litt ekstra siden jeg ble satt på et fly via Oslo. På tlf-samtalen som varte i 20-30 min (hun virket litt ny i gamet hun jeg snakket med) fikk jeg henne til å konfirmere hundre ganger at det nye tidspunktet stemte med tid og at det var samme dag. Jeg ba om å få tilsendt en ny bilett-bekreftelse på mail selv om hun sa til meg at jeg bare kunne bruke den gamle da referansenr. er likt. I farten som jeg var den dagen for et par-tre uker siden, noterte jeg meg at jeg hadde fått mailen og siden vedlegget ikke kan åpnes på tlf. så tok jeg det for god fisk og tenkte ikke mer over det.

Nå oppdaget jeg nettopp at de har prestert å endre biletten min til 25. juni, altså for 5 dager SIDEN. Sløvhet av dem såklart da jeg gang på gang fikk bekreftet muntlig at det faktisk var den 08. juli det var snakk om, siden denne damen virket litt ny i gamet som sagt. Sløvhet av meg og selvsagt for ikke å sjekke at det som stod i mail-vedlegget stemte der og da.

Men nå lurer jeg på, har jeg overhodet noen rettigheter her? Altså, jeg fikk jo mailen for en god stund tilbake siden nå, selv om dette var en mail hun i utgangspunktet ikke skulle sende men som jeg eksplisitt ba om å få. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg stått på Kastrup nå om en drøy uke, bakfull, og ikke ant verdens ting.

Nå er tlf. stengt til imorgen, men lurte bare på om noen her inne kunne gitt meg svar! mange takk, mvh J
jch1 is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2012, 19:05   #2
RYKogREIS
ScanFlyer Blue
 
RYKogREIS's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Har samme erfaring med SAS sitt kundesenter. En ny ansatt gjorde feil og glemte å utstede billetter etter en endring av dato. Dette var da med bonuspoeng. Vi måtte kjøpe nye billetter på flyplassen (Tallinn) da kundeservice var stengt. Da kundeservice åpnet ville de kun refundere bonuspoeng og ikke penger for nye dyre billetter.
En post på Facebook løste saken - da ble jeg ringt opp fra HK i Stockholm og de fikset og jeg fikk penger tilbake. Så bruk Face.
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 20:33   #3
erikber
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Stavanger
Posts: 131
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

SAS kundesenter 05400 er outsourcet og ikke lenger en del av flyselskapet. Eierskapet til salg og endring av billetter er ikke helt den samme som før er min erfaring...
erikber is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 21:20   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Outsourcet hvor ... ?? Mumbai, Kiruna eller Xian ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 21:22   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,579
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

http://www.sykes.com/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 22:29   #6
Commuter
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det var en artikkel tidligere som sa at det fortsatt skulle være en viss bemanning for *G/C-KS. Er dette fortsatt riktig?

Jeg har ikke opplevd en endring i service hos SAS i alle fall, men så er sjeldent mine henvendelser særlig komplekse... Faktisk har jeg opplevd at 24/7-avdelingen leverer vesentlig bedre service enn tidligere.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 12:46   #7
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Gull, Biz og corporates er vel fortsatt inhouse, mulig andre kundesegmenter også.
Eriksan is online now   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 15:28   #8
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Quote:
Originally Posted by E.N. View Post
Gull, Biz og corporates er vel fortsatt inhouse, mulig andre kundesegmenter også.
Så hvis man ringer 05400 og trykket inn EBG-nr., blir man da automatisk overført til noen som faktisk jobber i selskapet, eller må man ringe spesialnr.?

Å snakke med outsourcet kundeservicepersonell er like givende som å ringe tanten til din kompis og late som hun er din egen...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 15:57   #9
Theaviator
The old Norwegian Viking
 
Theaviator's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Quote:
Originally Posted by jch1 View Post
Min første post på dette forumet.

Historien utarter seg slik:

"Jeg skal fly .....
Nå oppdaget jeg nettopp at de har prestert å endre biletten min til 25. juni, altså for 5 dager SIDEN. Sløvhet av dem såklart da jeg gang på gang fikk bekreftet muntlig at det faktisk var den 08. juli det var snakk om, siden denne damen virket litt ny i gamet som sagt. Sløvhet av meg og selvsagt for ikke å sjekke at det som stod i mail-vedlegget stemte der og da.

Nå er tlf. stengt til imorgen, men lurte bare på om noen her inne kunne gitt meg svar! mange takk, mvh J
Be dem sjekke "history`en". Alle endringen blir liggende på en booking. Da vil det etter hva du skriver her lett kunne dokumenteres hva som er gjort og hvor feilen ligger. Er den tilbakedatert finner jeg det underlig. Men nå er jeg ikke oppdatert på alle bookingsystemene.
Kontakt SAS lokalt er mitt råd.
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly...
Theaviator is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 19:57   #10
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Du får ikke tilbakedatert historien uten noen virkelig deep cover agent shit. Så lenge PNRen er aktiv, så er det noen få tastetrykk, så har du hele historien foran deg. Der kan de se hva som ble endret, når det ble endret (dato og tid), insigningskoden til vedkommende og hvilket kontor/byrå vedkommende hører til.

Er PNRen ikke aktiv lenger, så kan man "bestille" historien og få frem akkurat det samme.

Så det er definitivt mulig å se nøyaktig hvem som har gjort hva og når, men det står selvfølgelig ingenting om endringen er gjort grunnet en misforståelse eller pga at du ba om det. Det må bevises/sannsynliggjøres på andre måter.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 20:56   #11
Commuter
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
Default Re: Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Så hvis man ringer 05400 og trykket inn EBG-nr., blir man da automatisk overført til noen som faktisk jobber i selskapet, eller må man ringe spesialnr.?

Å snakke med outsourcet kundeservicepersonell er like givende som å ringe tanten til din kompis og late som hun er din egen...
Ja, du blir automatisk rutet til rett kundebehandler. Hvis det er overflow (kø) kan du vel havne til hvem som helst, hvilket jeg mistenker at jeg opplevde i dag. En samtale som normalt sett bare tar et minutt tok fem-sek minutter og mye knoting i dag.
Commuter is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter Embraer Reiseforum 378 09-11-2024 14:33
Min bag i feil fly?! Star Flyer Småprat 37 16-06-2014 20:55
Er "trøtte" piloter i regionalsegmentet fremdeles bare deres egen feil? Jumper G5 Flyforum 6 04-04-2010 17:13
Storsinnet av SAS Braathens, eller en feil spitfire Flyforum 3 30-08-2006 10:10


All times are GMT +2. The time now is 08:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.