![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Les mere her. http://www.bangkokpost.com/news/tran...budget-air-hub
Hva skjer så med DY sin satsing til Bangkok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg synes man flytter fra DMK til BKK og tilbake støtt og stadig. Nordmenn reiser jo for å handle i tax-free, så da satser vel DY på BKK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er egentlig helt dustete. Don Mueang har ikke kollektivtransport eller togforbindelse til byen - ergo er det noe dritt for alle som lander der, men later til at Bangkok snart har to storflyplasser...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er riktig at DMK ikke har flytog, men den ligger egentlig mere sentralt til enn BKK hvis du skal til sentrum av Bangkok. Nå er det stadig utvikling av skytrain og det kan tenkes at de klarer å knytte DMK til det øvrige nettet. Tiden vil vise hva som skjer. Inntil BKK er utbygd og renovert vil DMK leve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Siden det bare er LCC som flyttes over til Don Mueang, så havner vel kanskje Norwegian også der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Med store utfordinger i forhold til kapasiteten på Suvarnabhumi, er det bare logisk at Don Mueang gjenåpnes. Og like logisk at dette blir en LCC-flyplass, det er jo svært vanlige at LCC benytter sekundære flyplasser. Og siden man allerede har et kundegrunnalg på 14 mill. pax om alle de 14 selskpene flytter over, tar det nok ikke lang tid før kollektivtrafikken til og fra flyplassen får økt kapasitet.
Men tviler på at DY havner her, det er neppe noe konkurransefortrinn... Ser allerede for meg avisoverskrifter om illsinte og frustrerte førstegangsreisende nordmenn som har blitt akterutseilt fordi de har tatt taxi til feil flyplass ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Og det er vel heller ikke fullt utbygd togforbindelse mellom BKK og sentrum (?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
http://airportraillink.railway.co.th/en/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Er Terminalbygget på Dmk slik det var når den var hovedflyplass? Husker det var gode muligheter for loungehopping der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
Fløy ned til Krabi eller Phuket med en TG A300 derifra noen måneder etter at den ble gjenåpnet som DMK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel. Bor du i feil bydel i Bangkok og skal ha en av morgenflyene til Air Asia er dette triste greier. Istedet for en kort tur med flytoget kan du nå stampe med taxi i morgenrushet i timesvis. Bagasjerommene til taxiene er uansett fylt med gasstanker, så med 3 kofferter må du ha en av de få vanene som kjører rundt der.
Skytrain, metro og flytog fungerer utrolig mye bedre enn taxi i Bangkok. Er du der en sjelden gang spiller det ikke så stor rolle, men gjør du det daglig er det noe helt annet... En hurtigtogsforbindelse nedover kystlinjene hvor det går hundretalls turistbusser i timen fra BKK, hadde revolusjonert transport for både turister og fastboende. Det og ferdes på asfalt kontra skinner i Thailand har også et annet aspekt da det er vanvittig mange dødsulykker hver eneste dag. Det er rus, det er yrkessjåfører med 48-timersskift og Red Bull i magen, det er dårlig opplæring og høy fart. Det rammer også turister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes det er litt uklart og har ikke klart å sette meg helt inn i saken, men får selskapene selv velge hvilken av de to flyplassene de vil benytte? Eller flyttes LCC-selskapene (/andre selskaper) med tvang? Nå har jeg ikke vært på noen av flyplassene, men som passasjer ser jeg ikke helt hvorfor jeg skulle ønske å lande og ha avgang på Don Mueang, som for meg virker langt mindre appellerende enn BKK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja. Si det? Penger?
BKK er sprengt på kapasitet. Jeg tipper Norwegian foreløpig havner på Don Muang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men skal alle LCCene dit, eller er det bare snakk om de lokale, som er mitt inntrykk basert på hva som står rundt omkring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ellers må jeg si at BKK var en drøm å reise inn og ut fra. Togene inn til byen gikk ofte, og suste inn til siste stoppested, uten noe stopp underveis. Passkontroll og sikkerhetskontroll gikk fort og et enormt utvalg av butikker til å drepe tid med om man har lang connectiontid. Last edited by EK 007; 04-07-2012 at 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Sweden til København med flere ruter | Fysikeren | Flyforum | 18 | 29-08-2013 21:21 |
Interessant om tax-free på Don Mueang | Fly med oss | Småprat | 1 | 29-08-2012 23:19 |
Air show will give Don Mueang new role | CebPac | Flyforum | 0 | 11-07-2009 08:18 |
Flere som flytter | LN-KOG | Flyforum | 1 | 26-11-2006 20:07 |
United flytter kapasitet mot Asia (og fra JFK) | Someone | Flyforum | 13 | 31-07-2006 22:53 |