![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig jeg bare er helt tafat som lurer på dette men,
Satt og titta på flåten til SAS på Wikipedia og der var det to A340 med norskt reg. Men så vidt jeg vet så bruker de ikke disse i Norge? Hvorfor det egentlig? Noen kloke hoder der ute som kan svare på det?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er flere norsk registrerte fly med base i både CPH og ARN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har nok med det at SAS kun bruker A340 fra København og ikke Oslo og Stockholm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS har kun flyvning til New York fra Oslo og New York og Chicago fra Stockholm
Fra københavn har de Chicago, New York, Washington, Shanghai, Toyko, Beijing og Bangkok og på rutene til Asia bruker de alltid A340 og USA A340 til Washington og Chicago og A330 til New York og noen ganger til Chicago |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ettersom du ikke har fått så veldig utfyllende svar, så skal jeg prøve å svare deg. Der kan være der er noen brister i forklaringen min, så ver vennlig å korriger meg der jeg tar feil.
Et fly reistrert i f.eks Danmark, altså OY-xxx, kan brukes på alle ruter innen EU, og til og fra EU. Også på f.eks inneriks i Norge. Det har med reguleringer fra EU å gjøre. Et amrikansk selskap vil derimot ikke få lov til å har flyoperasjoner mellom to destinasjoner innforbi EU, men kan selvsagt fly til og fra EU fra en amrikansk destinasjon. Så velger SAS å registrere flyene der det er mest gunstig. Noe som avgjør kan f.eks være skatteregler. I en annen tråd står det at svenskregistrerete fly "belastes" med 10% i formueskatt, men et norskregistrert fly bare "belastes" med 1 promille. Men også andre ting avgjør, som Someone gjør så greit rede for lengre oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flysitter
|
![]()
Hvordan kan SK få formueskatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tok det fra husken i farta. Så det er ikke formueskatt, men noen andre skatteregler. Fant tråden jeg har det fra, der er dette temaet mer belyst.
http://forum.flyprat.no/showthread.p...ueskatt&page=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker og bukker for gode svar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp! Noen gamle sas-registreringer for å fylle hull | OttoL | Register- og ATC-Forum | 6 | 20-05-2015 06:21 |
SAS-registreringer 2012-2013 | KAB | Register- og ATC-Forum | 1 | 02-05-2014 07:22 |
SAS registreringer - 2007 | ThePlanespotter1 | Register- og ATC-Forum | 9 | 04-08-2011 21:34 |
SAS-registreringer fra 2006 | pilot94 | Register- og ATC-Forum | 2 | 02-04-2011 12:56 |
SAS split mellom registreringer på LN-OY-SE | LN-AFG | Flyforum | 14 | 17-12-2005 13:06 |