![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På meg ser de ut til å være dårligst i klassen?!
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Unnskyld, ikke helt med. Fant artikkelen, og det er jo bare snakk om målet, "fastsatt returandel" -- ikke faktisk returandel.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Dear jesus, dette forumet burde skifte navn til "Kverulantprat med tidvise innslag av flyprat"
![]() Selvfølgelig er dette noe "alle" bedrifter i Norge inngår under, en kan jo ikke putte alle på samme graf? Og som det står - andelen beregnes på hvilke returandeler som er oppnådd foregående år - samt opplysninger som kan påvirke andelen kommende år. Dette betyr nettopp at SAS er - som grafen tilsier - på topp, både når det gjelder fortid OG når det gjelder framtid.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Klart de er på topp... Det er jo ikke mange som bruker samme flyene i nesten 30 år...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
[QUOTE=SudCaravelle;756182]Klart de er på topp... Det er jo ikke mange som bruker samme flyene i nesten 30 år...
![]() Og ikke blir flyvertinnnene byttet ut etter at de har fått barn heller... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke halveis til 30 engang , og bedre blir det når -400 og md`ne forsvinner. Så jeg skjønner ikke hva det klages på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så klarte man å trashe nok en tråd her, slik går nu dagan,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Dette er såvidt jeg klarer å se de eneste som er omfattet av denne returordningen ref brev fra Klima- og forurensningsdirektoratet. http://www.klif.no/nyheter/brev/drik...toll120612.pdf Men at SAS har gjort et kraftig hopp i andel er det ingen tvil om. Likevel, de har lavest andel på 80%.
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men kanskje de bare publiserer en topp 10 liste, hva vet jeg? Kan væer lista er på 100 eller bare 10 bedrifter. Men for noen er vel glasset alltid halvtomt :P |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor mange forskjellige tråder bør denne tråden splittes opp i?
![]() Jeg ser 4 stk: Er SAS dårligst i klassen på miljø? Hva er forskjellen på en avklaring og krangling for krangling skyld? Er det fleste flypratere kranglefanter og elefanter(Fnate)? Er flyvertene for gamle i SAS? Finner dere flere ![]() ![]() Denne tråden sier mye om alle de forskjellige folk som sitter her inne ![]() ![]() (For sikkerhetskyld: Posten bør leses med humor) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Priceless tråd, plusspoeng til Polaris som gjorde et forsøk på en seriøs tråd som effektivt ble skutt ned..
Nuvel, det er snart ferie og jeg har trivligere ting å tenke på!
![]() |
#16 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Og for å forsøke å trekke tråden litt inn igjen....
Hvis en tar en titt på linken som er lagt ved så ser en raskt at SAS faktisk er "dårligst" i denne gruppen. Og grafen inneholder alle som er med i denne ordningen ser det ut som. MEN en forventet returprosent på 80% er faktisk bra. Og i alle fall når en ser vedtaket på at det er en økning på 35% fra 2011. (http://www.klif.no/nyheter/brev/drik...toll120612.pdf) Og da med tanke på at det i fly er veldig fort gjort at alt går i samme posen og ikke blir resirkulert. Det som virkelig hadde vært spennende å se er jo hvordan SAS er mot sine konkurrenter. Forøvrig så legger jeg merke til at det er flere som legger seg akkurat på 95% andel retur som er det magiske tallet for å slippe avgift.... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Fun fact:
Om jeg ikke husker helt feil, så returneres omlag 63% av alle drikkekartonger i Norge, ergo faller man rett under 95% grensa og får en avgift på x antall øre per kartong. Men det er muligens vanskelig å få folk til å returnere småkartonger etc.
![]() |
#18 |
Free Luigi
|
![]()
Hvis det KUN er disse A/S'ene som har "avtale", hvorfor er SAS med i en ellers ensartet samling av bedrifter med åpenbare resirkulerings-grunner? Det er jo unektelig en bra ting, eller skal man bare se det negative i alt?
Det var vel også hvorfor jeg laget tråden, SAS gjør jo åpenbart(?) noe bra her, jeg ser ikke andre sammenliknbare bedrifter (nevner ikke navn) på lista?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Resirkulering av fly og flydeler | LN-MOW | Småprat | 2 | 05-09-2013 22:31 |
SAS uten ID innen skandinavia? | FT99 | Reiseforum | 23 | 29-03-2011 22:53 |
Åpent midtsete på SAS biz innen Europa? | BårdK | Reiseforum | 8 | 22-02-2011 09:59 |
Resirkulering av fly | BSSW | Flyteknisk forum | 6 | 05-08-2008 22:23 |
Insjekking SAS med baby innen scandinavia og ID | Utpaatur | Flyforum | 10 | 01-04-2008 16:11 |