![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mor og barn fikk seg en tur i kjelleren på OSL på lørdag.
Fra RB.no: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke bra at sånt skjer, men godt at det gikk bra når det først skjedde.
OT: Korrekturavdelinga i RB bør på lesekurs (evt. må politiet på Gardermoen sendes på kommunikasjonskurs) : Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg tar det som en selvfølge at disse 2 ikke noengang slippes inn på noe fly igjen.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Saken er ikke akkurat helt sann, ungen ble oppdaget i det den løp på båndet, to ansatte prøvde stoppe den, uten hell og moren valgte å løpe ned i anlegget. Det var allerede høydealarm på båndet så det gikk ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blir litt forvirret av artikkelen. Skjedde dette på self service bagdrop eller i ei betjent skranke? Kobro sier en ting og politiet en annen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For å være kverulant: Hvor god kontroll hadde egentlig mor på denne ungen? Nå er ikke dét alltid lett, og jeg har selv reist mye med små barn, men reiser man med én unge bør man klare å holde styr på den.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil ikke si det er kverulerende, men kanskje til og med sannsynlig. Men det verste er når foreldre vel vitende lar små barn leke på ankomstbagasjebåndet, til og med oppfordrer de til det. At det ikke er mulig å forstå at noe som er beregnet å flytte på et par hundre kolli bagasje, ikke stopper for barnefingre/-tær. Noe annet som jeg skulle ønske var at de fjernet kurvene på de store bagasjetrallene som er på utsiden av sikkerhetskontrollen, noen setter barna sine der. To ganger har jeg sett at ungene har falt i gulvet når de løfter av bagasjen, og det er ikke akkurat en tjukkas man faller på når man treffer steingulvet på OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette skjedde på område H, hvor det ikke finnes noen self-service skranker. For det andre kan jeg si at pax ikke var etnisk norsk og svak i norsk og ikke heller forsto alvor i saken etterpå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nå vet jeg ingenting om dette var en faktor i denne saken eller ikke, men det er en grunn at samtlige bånd er utstyrt med port som kan lukkes. Bruk den! Er fryktelig mye slurv med dette.
Og modern... vel, hva skal man si... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Etter hva jeg hører så stod båndet stille PDA nødstopp, men at både barn og mor løp nedover det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
|
![]()
Der hvor man inviterer vanlige mennesket inn sammen med potensielt farlige innretninger, er det alltid en viss risiko for at sånn skjer. Det er derfor blant annet portene er der. Klar systemsvikt hvis de stadig vekk ikke er i bruk. Folka (mor og barn i dette tilfellet) kan selvsagt ikke bebreides, men det kan de profesjonelle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Amatør
|
![]()
Herregud for et syn det må ha vært! En mor med PIA (?) billett i hånda som løper etter ungen rundt i bagasjesystemet!
![]() Men så det er sagt, det er noen som desverre ikke burde fått barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mange lager slik oppstyr fordi de har litt overvekt på bagasjen sin og prøver å forstyre skrankepersonelet.På noen flighter er det ofte store fakter som støy,uroligheter og udisiplenerte barn, foreldre prøver å være morsom kun for å få vekk opmerksomhet. Er ikke sikkert i dette tilfelellet. Men ungene kan det spillet som utspiller seg for å få vekk oppmerksomhet på overvekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
![]() (I trafikken er det litt annerledes, for der er man i lov pålagt en særlig plikt til aktsomhet. Det er man ikke på flyplassen eller på jernbanestasjonen.) Når det gjelder betraktninger om at voksne må passe bedre på barn ol, så er de ganske irrelevante (i alle fall helt til man skal utmåle ev. erstatning). Den som lager farlige innredninger må forholde seg til virkeligheten, ikke hvordan man ønsker at det skal være (og man ønsker dessuten forskjellig). Og virkeligheten er at enkelte ikke klarer å passe på barna (noen foreldre kan bebreides, andre ikke. Uansett skjer ting bare. Sånn er virkeligheten.). Last edited by RWY 24; 23-06-2012 at 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror det er et år eller to siden jeg læste om en tilsvarende episode på CPH. En lille fyr tog turen på båndet fra checkin skranken og blev først opdaget af personalet, da han var på vej ind i sorteringsanlægget. Heldigvis skete der ikke noget med ham.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
I og med at ungen og mora dro igjennom den første røntgenmaskinen, hva kan følgene av dette bli helsemessig? Er ikke de maskinene ganske kraftige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det som er farlig er kontinuerlig stråling. Ikke et 'flash'som dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mor saksøker flyselskap | TG923 | Småprat | 7 | 06-10-2016 17:51 |
Bagasjebåndet på Værnes har stanset | hifiman | Småprat | 6 | 15-06-2013 14:09 |
Treåring forsvant på bagasjebåndet | Concorde | Flyforum | 10 | 12-01-2010 19:53 |
Kvinne forsvant på bagasjebåndet :-D | salmon-air | Flyforum | 1 | 27-08-2008 13:22 |
Nordmenn testet bagasjebåndet i Amsterdam | AirbusTrond | Flyforum | 12 | 28-09-2007 13:04 |